Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
#programowanie #java #warszawa #pracbaza

Pracuję jako programista Java w Warszawa. Nie miałem prawie żadnego komercyjnego doświadczenia poza różnymi praktykami. Ale nieźle ogarniałem technologie, miałem swoje projekty i inne wartościowe osiągnięcia, które są cenione w branży. Rekrutowała mnie osoba techniczna. Dostałem na początek 4k netto. Właśnie mija mi rok pracy.

Przez ten rok nie czuję, żebym dużo rozwinął się w technologii. Po prostu tyle ile umiałem, to było aż nadto na juniora. Technologicznie nie odstaję od innych w zespole, którzy mają sporo więcej lat doświadczenia. Oczywiście oni bardziej ogarniają sprawy biznesowe, firmowe (wiadomo są dłużej niż ja), komunikacja z klientem itd. Ale przecież jestem programistą, więc na technologii się skupiam.

Chciałbym iść po podwyżkę, bo uważam, że moje umiejętności (techniczne) są więcej warte. Mam teraz też to "doświadczenie komercyjne". Zespół (inni programiści) doceniają to co umiem i gdyby oni mieli decydować, to z pewnością byliby za podwyżką dla mnie.

Teraz moim przełożonym jest jednak kobieta, która nie jest osobą techniczną. Nie widzi tego kto jakie ma umiejętności, a patrzy od strony biznesu. Nie ma pojęcia o tym, że ja np. rozwiązuję jakieś trudne problemy w projektach. Prędzej zauważy to, że ktoś poprawił jakiegoś ifa lub labelkę, wdrożył, klient zadowolony i w Excelu się zgadza. Prawdopodobnie uważa, że te 4k to jest dla mnie odpowiednia stawka, a może nawet za duża.

Co powinienem zrobić?
- Spróbować iść po podwyżkę (rok doświadczenia, więc można powiedzieć, że i tak mi się "należy", nawet jakbym się nie wykazywał - co prawdopodobnie nie jest zauważane przez osobę decyzyjną; jakbym odszedł to w Excelu zgadzać się nie będzie, więc pewnie dostanę). Ile powinienem zawołać? 6k, 8k, 10k netto?