Wpis z mikrobloga

Mirki, kłócę się już z ojcem o to po raz Nty i dalej nie możemy dojść do porozumienia. Widać tu zupełnie dwie różne szkoły parkowania samochodu. Mianowicie, starszy uważa, że powinno zostawiać się samochód na ręcznym i zawsze obowiązkowo wrzucać jedynkę, natomiast ja uważam, że sam ręczny wystarczy (pomijając jakieś hardkorowo parkowanie na stromiźnie, to wtedy też wrzucam jedynkę dla pewności). Proszę o wasze głosy, jak wy parkujecie?
#kiciochpyta #samochody #motoryzacja
  • 188
@fan_comy:

bardzo często podczas odpalania rwał do przodu bo nie zajarzyłem, że jak zwykle 1 jest wrzucona :D


Ja jebix (,)
Jak czytam ten wątek, to zaczynam się obawiać o moje życie wychodząc na ulicę, bo czytam że wykopki wierzą w cudowną moc samej linki od ręcznego i w dodatku odpalają manuale bez sprzęgła.

http://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/lublin/samochod-przejechal-piesza-w-rykach/72p5g8k
http://sosnowiec.wyborcza.pl/sosnowiec/7,93867,22434337,punto-przejechalo-kobiecie-po-rece-zapomniala-zaciagnac.html
http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2018-05-16/zostawila-bmw-na-luzie-i-nie-zaciagnela-recznego-auto-zawislo-na-skarpie/
http://www.gk24.pl/artykuly-archiwalne/art/4410545,nie-zaciagnela-recznego-i-poszla-na-zakupy-samochod-kobiety-uderzyl-w-zaparkowane-auta,id,t.htm
podobnych artykułów można szukać bez końca, i idę o
już pomijam, że mam polówkę, gdzie nie trzeba wciskać sprzegła, ale nawet jeśli wciskamy sprzęgło by odpalić, no to wciskam, odpalam i puszczam, czy muszę momentalnie decydować o tym jaki bieg wrzucić? Czasem odpalam by mieć czas na np. włączenie muzyki xd no ale wykop nie zawiódł, zarzuty już się znalazły ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@fan_comy: ale to jest ogólnie dobry nawyk, aby ZAWSZE sprawdzić czy skrzynia
@RatKing: sam #!$%@?, nic nie wnosisz do tematu tylko hejtujesz.. jak pasożyt
co do oślepiania światłem stopu to pierwsze słyszę, na światłach ręczny opłaca mi się wrzucić nawet jak stoję 30s - akurat co do tego to każdy ma swój styl jazdy, więc jak chcesz trzymać sobie nogę na hamulcu to sobie trzymaj, natomiast podczas postoju na wzniesieniu nie przepraszam się z ręcznym, przecież napisałem, nie dodałem, że ręczny wrzucam dodatkowo,
@EdekWladcaKredek: Nogę na hamulcu trzyma się zawsze na światłach, żeby zminimaliwoać ryzyko karambolu, jak ktoś ci wjedzie w dupę, ale tego już Łojciec Janusz nie nauczył? ( )

Jesteście janusze wszyscy, ręczny to hamulec parkingoway, ma być sprawny, jak każdy inny element samochodu i po prostu działać. Wrzucanie na bieg to januszerstwo znane w cebulandii i nigdzie indziej.
@QBA__: Bieg przeciwy? A co to ma #!$%@? dać? Co to za januszerska porada spod budki z piwem? Wiesz, jak działa samochód do cholery? xD Wiesz, że te wszystkie zębatki w układach obracają się w obie strony? xDDD

Ręczny może się popsuć, jak wszystko w samochodzie. Ale nie psuje się nagle, trzeba go zaniedbać. Dlatego należy ten ekstremalnie ważny element w aucie, jakim jest hamulec parkingowy, regulrnie naprawiać i przeglądać. Pozostawianei
@RatKing: ameryki żeś nie odkrył, mocny ręczny zminimalizuje ryzyko karambolu, widzę że mam do czynienia albo z wszechwiedzącym małolatem, albo z kimś kto jeździ całe życie automatem, więc siłą rzeczy trzyma ten hamulec na światłach (pomijając możliwość wrzucenia P)
@EdekWladcaKredek: Widzę, że przeszukałeś już moje brudy w historii, otóż w USA ejstem w delegacji, a P nie służy do zatrzymania na światłach, na światłach się trzyma pedał hamulca, bo jest to zwyczajnie znacznie skuteczniejszy system. Nawet czytać ze zrozumieniem nie umiesz, bo pisałem o nim, a nie o parkinogwym :)

Hamulec trzyma się też włączony dla sygnalizacji światłami, aby inni wiedzieli, że hamujesz/stoisz Ale co ja nbędę tłumaczył moronowi, który
@RatKing: nic nie przeszukiwałem, gratuluję zatem że jesteś taki światowy. Szkoda strzępić ryja na kogoś kto sam czytać ze zrozumieniem nie potrafi, a wypomina to innym.
Napisałeś, że hamulec trzyma się, aby m.in zasygnalizować, że hamujesz - to oczywiste, przecież ręcznym nie będziesz hamował - fuck logic
Co do postoju to jeżdżę w mieście, gdzie jest dużo wzniesień i niekiedy łatwiej jest ruszyć z ręcznego, ale co będę tłumaczył komuś, kto
@EdekWladcaKredek: Albo że stoisz, jak sygnalizujesz innym, że stoisz? xDDD Pominąłeś ten szczególik, dlaczego? xDDDDDDD

I co z tymi wzniesieniami, jaka to różnica? Jak już bardzo trzeba, to się ręczny wrzuca przed ruszeniem, o ile w ogóle trzeba, bo da się z typowego wzniesienia ruszyć na samym hamulcu nożnym xDDD Ja #!$%@?ę xDDDD
@fan_comy: To zależy. Jeśli chodzi o auto z manualem, to na krótki postój tylko ręczny, a na dłuższy jedynka, żeby linki od ręcznego mi się nie rozciągały. Natomiast jeśli jest większa pochyłość, to zawsze ręczny+jedynka. Na całkowitym luzie zostawiam tylko w prywatnym garażu, bo mam tam lekkie wgłębienia na koła. Dodatkowo, ręcznego używam też w korku czy na światłach, żeby nie trzymać nogi na pedale i nie świecić komuś z tyłu
@fan_comy: @RatKing: nie każde auto ma oddzielne (i niezależne!) linki do ręcznego. Często jest tak że gdy jedna się zerwie (co się zdarza - mi się zdarzyło że linka pękła gdy zatrzasnąłem drzwi) to auto sobie pojedzie bez biegu.
To w skrzyni manualnej.

W skrzyni automatycznej zawsze zaciągamy ręczny a potem wrzucamy na P, nigdy odwrotnie, najlepiej po zaciągnięciu ręcznego puścić hamulec zasadniczy.
@fan_comy: oczywiście, że masz rację, do tego właśnie służy żeby go zaciągać i auto ma się nie stoczyć. A historie o zerwanych linkach to można włożyć między bajki, równie dobrze dodatkowo można się jeszcze zabezpieczać kładąc cegły za oponami. @RatKing: też dobrze prawi, filozofia januszy z prl-u. Biegi są do jazdy, a hamulec ręczny do hamowania, tyle w temacie.