Wpis z mikrobloga

Mirki, kłócę się już z ojcem o to po raz Nty i dalej nie możemy dojść do porozumienia. Widać tu zupełnie dwie różne szkoły parkowania samochodu. Mianowicie, starszy uważa, że powinno zostawiać się samochód na ręcznym i zawsze obowiązkowo wrzucać jedynkę, natomiast ja uważam, że sam ręczny wystarczy (pomijając jakieś hardkorowo parkowanie na stromiźnie, to wtedy też wrzucam jedynkę dla pewności). Proszę o wasze głosy, jak wy parkujecie?
#kiciochpyta #samochody #motoryzacja
  • 188
@fan_comy jak ci w zime reczny przymarźnie to bedziesz zostawial tylko na jedynce. BTW rozowy juz by pare razy #!$%@? w ogrodzenie jak jej zostawilem auto tylko na biegu (ona nowa szkola nauki only handbrake).

To teraz nie ucza w szkolach jazdy zeby sprawdzic czy auto nie jest na biegu?
@fan_comy: Ja zaciągałem sam ręczny tak długo aż będąc w sklepie zobaczyłem swoje auto, jadące sobie samo z górki... Na szczęście szybko z ojcem wybiegliśmy i udało się zatrzymać zanim się rozpędziło i w cokolwiek przywaliło, ale od tej pory prędzej zostawię na samym biegu niż na samym ręcznym.
@fan_comy: niet, po prostu nie chce mi się zaciągać ręcznego (w sumie po co skoro bieg wystarcza), słyszałem też ze ręczny może przymarznąć w zimie i zablokować koła, ale to urban legend

To nie urban legend :-( u mnie tak sie robi w zimie
@fan_comy: co do zostawiania automatów na P jeszcze i cieszenia się, że manuale pleby - nie wiem jak w nowych skrzyniach, ale w starych automatach P to był kawałek klocka, który blokował koło zębate. Proponuję tym osobom żeby sobie poszukały jak to wygląda, bo ja bym takiemu czemuś auta nie powierzył ;)
@fan_comy: tylko ty tu robisz gównoburzę, wszyscy sobie kulturalnie dyskutują a ty się pultasz bo okazało się ,że nie masz racji a użycie dwóch środków bezpieczeństwa Cię przerasta. ot, nauczysz się jak ci samochód zjedzie i w coś #!$%@? ;p
Sprawa jest prosta, latem nie zostawiać auta na ręcznym po ostrzejszej jeździe, bo można sobie tarcze zdeformować, zimą przy ostrych mrozach nie wrzucamy ręcznego, bo może przymarznąć. Oprócz tego jeżeli wiemy, że mamy niesprawny ręczny, to należy to naprawić, a do tego czasu zostawiać na biegu.
Osobiście ręczny używam tylko podczas stania na światłach i jak zaparkuje na wzniesieniu, chociaż rzadko mi się to zdarza.
Myślę, że temat został wyczerpany. Zamykam.
@krolka89: To znaczy, że prawdopodobnie masz coś nie tak z ręcznym. Mi też zaczął przymarzać w poprzednim aucie, nie pamiętam co było do wymiany bo się słabo orientuję w motoryzacji. Pierwszy mechanik też mi powiedział, żeby po prostu nie zostawiać na mrozie na ręcznym, bo będzie przymarzało, drugi wziął i naprawił, i od tamtej pory nie było problemu. Zaciągam ręczny przez cały rok.
@sex_violence: Sam jesteś głupi. Do czego służą biegi? Do czego służy ręczny? Odpowiedz sobie na to pytanie i poznasz prawdziwe przeznaczenie tych elementów.

Nigdy nie słyszałem, żeby komuś #!$%@?ł się ręczny. Zamarznąć może i zamarza w jakichchś Passatach przy -20, wtedy nawet akumulator może dać dupy, to są ekstremalne warunki.

#!$%@? od rzeczy, banda Januszy nauczona na PRLowskich samochodach swoich ojców i tyle.
@m4g33k: Dokładnie, patrz co napisałem: banda januszy nauczona na PRLowskich samochodach swoich ojców. Mój stary też na biegu zostawia, a bieg (wsteczny) wrzuca, bo ma blokadę skrzyni biegów.
@EdekWladcaKredek: Haha, no tak, ostrzejsza jazda, każdy uprawia. Wlicza się to #!$%@? 130 po austostradzie, można już wtedy mówić, że jest się ostrym zawodnikiem? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Na światłach stoisz godzinami chyba, że opłaca się ręczny zaciągać. Co za #!$%@? #!$%@?. Pewnie jsteś wysznawcą teorii, że należy puszczać ręczny, aby nie oślepiać stopem? Haha, ja jebię, co za cebulactwo.,

A na wzniesieniu czemu przepraszasz się z
@fan_comy na płaskim zaciągam tylko ręczny. Jeżeli samochodu nie używam więcej niż parę dni to tylko na biegu (nie chce żeby hamulce zastał się)
Górka, wiadomo ręczny + bieg.
Twój tata jest poprostu ostrożny, pamięta czasy gdzie miał samochód z niesprawy hamulcem i żadnemu nowemu samochodowi nie zaufa.