Wpis z mikrobloga

Mirki, kłócę się już z ojcem o to po raz Nty i dalej nie możemy dojść do porozumienia. Widać tu zupełnie dwie różne szkoły parkowania samochodu. Mianowicie, starszy uważa, że powinno zostawiać się samochód na ręcznym i zawsze obowiązkowo wrzucać jedynkę, natomiast ja uważam, że sam ręczny wystarczy (pomijając jakieś hardkorowo parkowanie na stromiźnie, to wtedy też wrzucam jedynkę dla pewności). Proszę o wasze głosy, jak wy parkujecie?
#kiciochpyta #samochody #motoryzacja
  • 188
@aarahon: Pierwsze słyszę, mały murzynek trzyma od środka ten kluczyk, czy ki czort? xDDD W dobie keyless remote? XDDD A to ci nowości, muszę następnym razem wypytać w wypożyczalni, czy mają takie cudo.

Wyszarpywać P, też dobre. Co ty człowieku opowiadasz....
@RatKing: Przecież położenie P blokuje koła tak by się nie poruszały. Jeśli na koła działa siła (auto stoi na górce) to jak chcesz ściągnąć manualną blokadę w klasycznej, hydraulicznej skrzyni biegów? (zwykle jest stosowane tam sprzęgło kłowe)

I jak chciałbyś wyciągać kluczyk gdzie w zasadzie masz tylko pilot?

Trzeba pewne rzeczy odróżniać od siebie.
@aarahon Wlasnie sie zastanawialem, co trzyma kluczyk. W zadnym aucie w stanach nie miakem takiego cuda, moze w najnowszych? Ale tam jest keyless remote. To ja nie wiem, haha.

Juz opisuje zdejmowanie blokady: chwytam drazek i przesuwam w polozenie N. W zyciu nie mialem.z tym problemow, ale gdybym mial, to bym wspomogl sie hamulcem. Oh wait przeciez przed zmiana z P i tak sie wciska hamulec. Co ty opowiadasz........
@RatKing

@QBA__: Bieg przeciwy? A co to ma #!$%@? dać? Co to za januszerska porada spod budki z piwem? Wiesz, jak działa samochód do cholery? xD Wiesz, że te wszystkie zębatki w układach obracają się w obie strony? xDDD


Jak możesz komuś zarzucać, że nie wie jak działa samochód, skoro właśnie pokazałeś, że sam nie masz o tym pojecia?

Zostawianie na biegu przeciwnym do stromego wzniesienia ma sens. Dlaczego? Jeśli sprzęgło
@defyer A, noga nie odpoczywa na hamulcu, rozumiem. Boze jakie wy macie niestworzone oroblemy. Jak ci wjedzie ktos w dupe, bo soe zagapi i nie zauwazu swiatel stopu albo wpielrzysz sie na pieszego z tego samego powodi, to sir nauczysz, a poki co pusta moja mowa. Glupich nie sieja, jak to mowia.
@RatKing uspokój się człowieku. Napisałem w korku, czyli gdy za tobą już stoi przynajmniej jeden samochód, bo jak stoisz ostatni to jest inna sytuacja, wtedy nawet awaryjne gdy sytuacja tego wymaga, bez względu na to czy miasto czy autostrada.

Aa no i ręczny hamulec to też hamulec, więc nawet jak już masz ten niestworzony problem karambolu, to jakaś tam ochrona jest.
@defyer: @RatKing: @EdekWladcaKredek: Jak ja stoję ostatni w kolejce na skrzyżowaniu (niezależnie czy skręcam czy jadę prosto) to zawsze trzymam hamulec dopóki nie ustawi się za mną ktoś inny. Wtedy puszczam hamulec i stoję na hamulcu ręcznym. Czasem w dzień sobie odpuszczam, w nocy nigdy.

Nie chcę po prostu ryzykować że ktoś wjedzie we mnie i popchnie mnie na skrzyżowanie, pasy po których przechodzą właśnie piesi czy na tory,
@fan_comy Na ręcznym w zimie mogą zamarzać szczęki hamulcowe, i możesz nie ruszyć z miejsca. Jedynka/wsteczny i wsio. Tylko na wzniesieniach zostawia się auto na ręcznym, i doprawia biegami. Bo bezpieczniej. Zawsze możesz też skręcić koła w stronę krawężnika, co dodatkowo zblokuje pojazd.
@fan_comy: Nie wnikając w to co piszą inni ja stosuję szkołę: jedynka plus ręczny ZAWSZE. Po prostu to dla mnie jest oczywistość, odruch, podobny do zapinania pasów. Tak samo jak odpalanie z wciśniętym sprzęgłem, chłodzenie turbo itp.

Ręczny wspomaga działanie jedynki blokując tylne koła, ale nigdy nie robię czegoś takiego, że zostawiam auto z "podniesioną" osią- najpierw 1, potem ręczny.

I kategorycznie za brednie uznaję twierdzenie, jakoby ręczny zamarzał w zimę.
@defyer: Aaa, takie tam ryzyczko karambolku, do zaniedbania xD Szkoda słów. Nożny trzyma się zawsze, minimalizuje się efekt domina i można dzięki temu komuś uratować życie.

W każdym razie, 99% ludzi trzyma jednak tą nogę na hamulcu, więc po prostu trafiłem na rodzynka, może nie muszę wstawiać bigosu. Kiedyś może się nauczysz, oby tylko skończyło się na wgniecionych błotnikach.

@aarahon: W pozycji zapłonu trzyma kluczyk po prostu konstrukcja zamka, jak
@RatKing: Nie no, żeby trzeba było wyszarpywać P stromo musi być. Zdarzyło mi się to w starym Golfie 2 i potem kilka razy w ciągniku rolniczym (ale tam P jest z innego powodu, tam działanie sprzęgła było zależne od jednej pompy oleju która zasilała wszystko).

Dlatego kluczyki były robione tak by nie dało się ich wyjąć. Kluczyki od Saaba wyglądają podobnie do tych z VW, a w reszcie są dobierane zapadki