Wpis z mikrobloga

@Kzaro: Przecież to by bardzo pomogło rozładować korki chociażby na Al. Rzeczypospolitej. Szybszy dojazd do miejsc pracy. No ale zawsze musi ktoś być na nie. CIekawe czemu osoby w wieku do 40 lat się nie wypowiedzą.
@Kzaro:
@Increev:
Sikorskiego 40 lat temu (gdy powstały całe Piekary Wielkie) była właśnie zaprojektowana tak, by w przyszłości była łącznikiem północ-południe z A4, by właśnie "94" nie jechała przez miasto, tylko od razu odbijała do "autostrady". To jest szeroka, dwujezdniowa droga właśnie z zamysłem większego ruchu, a nie widzimisię projektanta, któremu się o tak ciepnęło dwie linie. Ludzie są piedolnięci, podając alternatywę za Sudecką i oranie nowej drogi przez pola
@Kzaro: Dobrze, że takie spotkanie się obyło. Krzakowski zapulsował u mnie. Lepiej byłoby jednak, gdyby Legnica miałaby jakieś swoje forum internetowe, tak aby ludzi mogliby również przez internet wymieniać się z władzami miasta swoimi spostrzeżeniami i problemami. Zwłaszcza ludzie młodzi, którzy muszą pracować i nie maja czasu chodzić na takie spotkania jak to z filmiku.

Co do obwodnicy fakty wyglądają następująco:
Są dwie propozycje przebiegu obwodnicy:
https://d-pt.ppstatic.pl/kadry/k/r/9/66/4d/4cd9af4af3bb4_o,size,969x565,q,71,h,7502de.jpg

Fioletowa jest tańsza i
@orkako: zielona linia będzie absurdalnie droższa, biorąc pod uwagę pagórkowate ukształtowanie terenu (okolice Ziemnic), jak i zasypanie kilku jezior pod Ziemnicami, budowę kolejnego wiaduktu nad linią kolejową, wydzierżawienie gruntu od wielkiej firmy na Ceramicznej, likwidację RODu na Legnickiej, zabranie większej ilości pól trójkącie Bartoszów-Koskowice-Gniewomierz... wymieniać dalej? No i sama droga będzie ze 3x dłuższa (odcinek pozostały do budowy).

Koszty będą absurdalne, a skoro Krzakowski dopiero po 10 latach dobłagał się o
@kapuczina_corki_somsiada: @orkako:
http://www.geocontext.org/publ/2010/04/profiler/pl/?topo_ha=20180522222752576
takie wytyczenie drogi omijało by Piekary, ale nie daje dostępu do strefy
Po za tym oni chyba nie zdają sobie sprawy że GDDKiA daje bodajże 30 mln na przedłużenie Sikorskiego, które nie starczą na trasę za Wierzbiakiem

I jeszcze jedno przemyślenie: Obwodnica Środy Śląskiej ma jeden pas, więc dwupasmowa Sikorskiego powinna lepiej rozładowywać ruch