Wpis z mikrobloga

Kilka ciekawostek o tym jak kobiece potrzeby wpływają na konstrukcje samochodów.

W USA jest 1,5 mln więcej kobiet kierowców niż mężczyzn. 62% nowych samochodów kupują kobiety, a wpływają na wybór samochodu w 85% zakupów - producenci o tym dobrze wiedzą i zmieniają samochody tak by były bardziej przyjazne dla kobiet.

Jednym z punktów przełomowych w tej branży był sławny eksperyment w General Motors. Stu inżynierów z GM ubrano w "spódnice" z łatwo drącej się foli, założyli im buty na obcasach i sztuczne paznokcie. Dali im wózki z lalkami i damskie torebki, a potem każdy z nich musiał na czas posadzić lalkę w foteliku, zapakować wózek do bagażnika, wsiąść do samochodu, włączyć radio i odpalić...i ten eksperyment zmienił bardzo wiele. Następny zaprojektowany przez nich model SUVa sprzedał się 15% lepiej niż model z poprzedniego roku.
W samochodach jest wiele elementów zaprojektowanych z myślą o potrzebach kobiet. Oto kilka przykładów:

1. Głęboki schowek w konsoli między fotelami.. Jest miejscem gdzie kobiety mają chować swoje torebki. Większość chce mieć je pod ręką ale nie w widocznym miejscu. Teraz te schowki są w wielu samochodach, często za małe na torebki, ale takie było ich pierwotne przeznaczenie.
2. Klamki. Kiedyś były takie , a teraz są takie. Chodzi oczywiście o paznokcie, w starych łatwo było je złamać.
3. Progi. Przydatne głównie dla kobiet w wąskich spódnicach.
4. Czujniki parkowania. Szefowie Volvo zadali sobie pytanie: Czego ludzi się boją/nie lubią w samochodach? Kobiety odpowiadały najczęściej o bezpieczeństwie i właśnie problemach z parkowaniem.
5. Boczne kurtyny powietrzne i inne pierdoły związane z bezpieczeństwem. Szefowa Citroena powiedział: Mężczyzn interesuje jak szybko samochód przyspiesza do setki, a kobiet jak szybko zahamuje do zera. I to jest istotna przyczyna traktowania kwestii bezpieczeństwa jako narzędzia marketingowego. GM wprowadził pierwsze chowane pasy bezpieczeństwa wymyślone przez kobietę. Boczne poduszki powstały z myślą o dzieciach.
6. Prędkościomierz na środku konsoli. - tak, to irytujące dziadostwo to również przez baby. Chodziło o to, że kobiety bardziej przejmują się ograniczeniami prędkości i częściej patrzą na prędkościomierz...tak często, że może to być niebezpieczne, więc przenieśli go wyżej tak by nie odrywać wzroku od drogi.
7. Podwyższone rzędy foteli. Wcale nie chodzi o to by ci z tyłu widzieli co jest przed samochodem, ale żeby matka za kierownicą widziała w lusterku swoje dzieci. Kontrola nad dziećmi z tyłu nadal jest nierozwiązanym problem - i to jest podobno bardzo poważnie traktowany problem. Wprowadzanie szyberdachów nad tylnymi rzędami też jest z tego powodu...żeby się nie nudziły i nie wierciły
8. Uchwyty na kubki. Mężczyźni wsiadają do swoich samochodów jak do bolidów F1, tak je traktują. Kobiety traktują samochód jak kolejne pomieszczenie w mieszkaniu "rozmawiam z mężem , dziećmi, słucham ulubionej muzyki, mam swoja kawę, a dzieci soczki...ale gdzie mam to postawić?!" Ściganie się producentów w ilości uchwytów na kubki stało się już tak sławne, że zdążyły się na to wkurzyć feministki. Tak, oburzały się że traktuje się kobiety jak głupie którym wystarczy dodać dwa uchwyty i kupią wszytko:)
9. Trudne do wymiany żarówki itp. No niestety badania to potwierdziły. Kobiety nie tylko nie wymieniają żarówek, płynów itp. ale również nie chcą by tego od nich jako kierowców oczekiwano. Uniemożliwienie drobnych napraw traktują jako zaletę. To samo dotyczy (częściowo to jest powód) obowiązkowych przeglądów. Japończycy próbowali sprzedawać w USA niektóre modele bez konieczności wykonywania niektórych przeglądów - sprzedaż spadła, głównie wśród kobiet, które przeglądy traktują jako zabezpieczenie, gwarancje niezawodności.

Jest jeszcze wiele ale byłoby za długo. Na filmie reklama SUVów z USA. Wrzucę wam jeszcze w komentarzach parę reklam samochodów dla kobiet.

I tak przy okazji w USA 60% mężczyzn z pokolenia "milenialsów" uważa, że kobiety są lepsze w wyborze samochodu i są lepszymi negocjatorkami.
#ciekawostki #stahs #samochody #feminizm
stahs - Kilka ciekawostek o tym jak kobiece potrzeby wpływają na konstrukcje samochod...
  • 61
@stahs nr 6. na zdjęciu Citroen C4 Picasso to auto to jest kombo wszystkich tych rodzinnych cech skumulowanych w jednym. Poza tym predkosciomierzem na środku auto ma dodatkowe lusterko do patrzenia na pasażerów z tylnych siedzeń. Rozkładane stoliczki jak w samolocie. 3 ogromne schowki na desce rozdzielczej. Wymiana żarówek do jazdy dziennej jest praktycznie niewykonalne. Hamulec ręczny sam się zaciąga kiedy uzna to za konieczne i właściwie nie da się go samemu
Linda Jackson CEO Citroëna. Po pierwsze sądzę, że się na tym lepiej zna


@stahs:
Niewątpliwie - skoro jest CEO Citroena ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Równie dobrze Cytryna mogłaby sobie lepiej radzić bez tej kobiety, a może nie.
Zresztą, jak się spojrzy na jej przeszłość to żaden to autorytet ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Prędkościomierz na środku konsoli. - tak, to irytujące dziadostwo to również przez baby.

@stahs: Według mnie tak jest lepiej. Obroty ze słuchu znam, a nawet jak nie znałem, to częściej patrzyłem na to z jaką prędkością jadę, żeby mandatu przypadkiem nie dostać.
@slovrulez: @mikii77: Kilkanaście artykułów i wywiadów, nie chce mi się tego na nowo szukać. Wszytko możecie znaleźć w internetach. Np.: wpisujecie w google "85% womens car decision" i macie co trzeba.
Kilkanaście artykułów i wywiadów, nie chce mi się tego na nowo szukać. Wszytko możecie znaleźć w internetach. Np.: wpisujecie w google "85% womens car decision" i macie co trzeba.


@stahs: Ale po co szukać "wywiadów" i "artykułów" ? Ja PAMIĘTAM dokładnie 15-20 lat temu, jak się pojawiały te opisane przez Ciebie rzeczy jako nowości. Każda oczywiście w innym czasie. Nie ma to nic wspólnego z kobietami. To bzdury dziennikarzy.
Przykładowo:
-
@push3k-pro: @ibednar: @Nordtraveller: @stahs:

6. Prędkościomierz na środku konsoli. - tak, to irytujące dziadostwo to również przez baby. Chodziło o to, że kobiety bardziej przejmują się ograniczeniami prędkości i częściej patrzą na prędkościomierz...tak często, że może to być niebezpieczne, więc przenieśli go wyżej tak by nie odrywać wzroku od drogi.


Szczerze? Pomijając kwestię bezpieczeństwa prędkościomierz na środku deski to najlepsze co się mogło w autach przytrafić. Miałem taki
@Jokker: Ale skąd wiesz jakie były rzeczywiste przyczyny wprowadzenie takich rozwiązań? Wiedziałeś o tym "eksperymencie" GM? Wiedziałeś o testach Citroena robionych przez 200 kobiet i zmianach jakie po tym wprowadzono? Wiedziałeś o decyzjach Mary Barra (pierwsza kobieta CEO w tej branży) dotyczących zmian zasad komunikacji marketingowej GM? Czytałeś co Linda Jackson (CEO Citroena) mówiła o dostosowaniu ich samochodów do kobiet i o tym jak o to walczyła? Nie ma to nic