Wpis z mikrobloga

Kilka ciekawostek o tym jak kobiece potrzeby wpływają na konstrukcje samochodów.

W USA jest 1,5 mln więcej kobiet kierowców niż mężczyzn. 62% nowych samochodów kupują kobiety, a wpływają na wybór samochodu w 85% zakupów - producenci o tym dobrze wiedzą i zmieniają samochody tak by były bardziej przyjazne dla kobiet.

Jednym z punktów przełomowych w tej branży był sławny eksperyment w General Motors. Stu inżynierów z GM ubrano w "spódnice" z łatwo drącej się foli, założyli im buty na obcasach i sztuczne paznokcie. Dali im wózki z lalkami i damskie torebki, a potem każdy z nich musiał na czas posadzić lalkę w foteliku, zapakować wózek do bagażnika, wsiąść do samochodu, włączyć radio i odpalić...i ten eksperyment zmienił bardzo wiele. Następny zaprojektowany przez nich model SUVa sprzedał się 15% lepiej niż model z poprzedniego roku.
W samochodach jest wiele elementów zaprojektowanych z myślą o potrzebach kobiet. Oto kilka przykładów:

1. Głęboki schowek w konsoli między fotelami.. Jest miejscem gdzie kobiety mają chować swoje torebki. Większość chce mieć je pod ręką ale nie w widocznym miejscu. Teraz te schowki są w wielu samochodach, często za małe na torebki, ale takie było ich pierwotne przeznaczenie.
2. Klamki. Kiedyś były takie , a teraz są takie. Chodzi oczywiście o paznokcie, w starych łatwo było je złamać.
3. Progi. Przydatne głównie dla kobiet w wąskich spódnicach.
4. Czujniki parkowania. Szefowie Volvo zadali sobie pytanie: Czego ludzi się boją/nie lubią w samochodach? Kobiety odpowiadały najczęściej o bezpieczeństwie i właśnie problemach z parkowaniem.
5. Boczne kurtyny powietrzne i inne pierdoły związane z bezpieczeństwem. Szefowa Citroena powiedział: Mężczyzn interesuje jak szybko samochód przyspiesza do setki, a kobiet jak szybko zahamuje do zera. I to jest istotna przyczyna traktowania kwestii bezpieczeństwa jako narzędzia marketingowego. GM wprowadził pierwsze chowane pasy bezpieczeństwa wymyślone przez kobietę. Boczne poduszki powstały z myślą o dzieciach.
6. Prędkościomierz na środku konsoli. - tak, to irytujące dziadostwo to również przez baby. Chodziło o to, że kobiety bardziej przejmują się ograniczeniami prędkości i częściej patrzą na prędkościomierz...tak często, że może to być niebezpieczne, więc przenieśli go wyżej tak by nie odrywać wzroku od drogi.
7. Podwyższone rzędy foteli. Wcale nie chodzi o to by ci z tyłu widzieli co jest przed samochodem, ale żeby matka za kierownicą widziała w lusterku swoje dzieci. Kontrola nad dziećmi z tyłu nadal jest nierozwiązanym problem - i to jest podobno bardzo poważnie traktowany problem. Wprowadzanie szyberdachów nad tylnymi rzędami też jest z tego powodu...żeby się nie nudziły i nie wierciły
8. Uchwyty na kubki. Mężczyźni wsiadają do swoich samochodów jak do bolidów F1, tak je traktują. Kobiety traktują samochód jak kolejne pomieszczenie w mieszkaniu "rozmawiam z mężem , dziećmi, słucham ulubionej muzyki, mam swoja kawę, a dzieci soczki...ale gdzie mam to postawić?!" Ściganie się producentów w ilości uchwytów na kubki stało się już tak sławne, że zdążyły się na to wkurzyć feministki. Tak, oburzały się że traktuje się kobiety jak głupie którym wystarczy dodać dwa uchwyty i kupią wszytko:)
9. Trudne do wymiany żarówki itp. No niestety badania to potwierdziły. Kobiety nie tylko nie wymieniają żarówek, płynów itp. ale również nie chcą by tego od nich jako kierowców oczekiwano. Uniemożliwienie drobnych napraw traktują jako zaletę. To samo dotyczy (częściowo to jest powód) obowiązkowych przeglądów. Japończycy próbowali sprzedawać w USA niektóre modele bez konieczności wykonywania niektórych przeglądów - sprzedaż spadła, głównie wśród kobiet, które przeglądy traktują jako zabezpieczenie, gwarancje niezawodności.

Jest jeszcze wiele ale byłoby za długo. Na filmie reklama SUVów z USA. Wrzucę wam jeszcze w komentarzach parę reklam samochodów dla kobiet.

I tak przy okazji w USA 60% mężczyzn z pokolenia "milenialsów" uważa, że kobiety są lepsze w wyborze samochodu i są lepszymi negocjatorkami.
#ciekawostki #stahs #samochody #feminizm
stahs - Kilka ciekawostek o tym jak kobiece potrzeby wpływają na konstrukcje samochod...
  • 61
  • Odpowiedz
Co do 6 się nie zgodzę, tu chodzi o ułatwienie produkcji, dzięki temu robi się te same elementy niezależnie od tego czy auto będzie przystosowane do ruchu lewo czy prawostronnego. A to że to jest zwyczajnie #!$%@? rozwiązanie to już inna sprawa.
  • Odpowiedz
Mężczyzn interesuje jak szybko samochód przyspiesza do setki, a kobiet jak szybko zahamuje do zera


@stahs:
Jaka bzdura, nawet w takie badania nie uwierzę.
Poza tym polemizowałbym czy babki potrafią statystycznie lepiej deptać w podłogę ;-)
  • Odpowiedz
@Kazorek: To słowa Linda Jackson CEO Citroëna. Po pierwsze sądzę, że się na tym lepiej zna, a po drugie wydaje mi się że nie zrozumiałeś co miała na myśli:)
  • Odpowiedz
Trudne do wymiany żarówki itp. No niestety badania to potwierdziły. Kobiety nie tylko nie wymieniają żarówek, płynów itp. ale również nie chcą by tego od nich jako kierowców oczekiwano. Uniemożliwienie drobnych napraw traktują jako zaletę.


@stahs: Ja #!$%@?ę ()
  • Odpowiedz
@stahs: Jakie jest przesłanie tej reklamy Peugeota bez kierowcy i czemu to jest skierowane do kobiet? Ujęcia jak w każdej reklamie, ale znajomi czekający na spóźnioną laskę raczej sugerują, że samochód jest wolny ale to raczej nie jest plus lol
  • Odpowiedz
@nivixi: Reklama ma zaskakiwać. Dynamiczna jazda, zjechanie z drogi, taki zajebisty samochód - to na pewno musi nim jechać mężczyzna...a tu takie zaskoczenie:)
  • Odpowiedz
Kontrola nad dziećmi z tyłu nadal jest nierozwiązanym problem - i to jest podobno bardzo poważnie traktowany problem.


@stahs: Zerknij na nowe Fordy Expedition i Lincolny Navigator: tam dodali takie panoramiczne lusterko w podsufitce, żeby idealnie widzieć osoby w trzecim rzędzie.
  • Odpowiedz