Wpis z mikrobloga

#ama dobra, spróbujemy. Kierowca TIRa (w Niemczech nazywają to LKW) w Niemczech, w niemieckiej firmie, na niemieckiej umowie, transport międzynarodowy, kraje takie jak Szwajcaria, Austria, Czechy, Słowacja, Węgry, Słowenia no i oczywiście krajówka

Jeździłem też swego autobusami w komunikacji miejskiej a później przesiadłem się na autokary - Grecja, Bułgaria, Chorwacja, Serbia, Czarnogóra.

#tir #zycietruckera #bekaztransa #niemcy
  • 110
  • Odpowiedz
@papaj_21_37: ale palety nie zostawiają Ci napiwków, a pasażerowie na autokarach tak ( ͡° ͜ʖ ͡°)-
Z resztą jak firma jest dobra to i w zimę jest dużo roboty na autokarach jak sezon na narty czy bardziej lokalne prace jak np. szkolne linie czy wycieczki ;)
  • Odpowiedz
@papaj_21_37 Jak będziesz mieć czas to skrobnij coś o pracy na autokarze. Od kilku lat też jeżdżę ciężarówką (Francja, Hiszpania) i zastanawiałem się nad zmianą na autobusy, ale nie wiem czy to dobry pomysł :)
  • Odpowiedz
Jakie są największe i najbardziej odczuwalne różnice w prowadzeniu autobusu i ciężarówki poza tym, że siedzi się wyżej?


@Tr8025: wielkość, to wielkość, wiadomo - do większego trzeba więcej miejsca. Ale prawdziwą różnicą jest sposób skręcania. W uproszczeniu - w osobówce siedzisz przed kołami skrętnymi, w ciężarówce - na kołach skrętnych a w autobusie - koła skrętne masz za plecami. Więc inaczej musisz (#!$%@?ąc od wielkości) wypuszczać przód aby "się zmieścić".
  • Odpowiedz
@papaj_21_37: Jak jest z w Niemczech z badaniami wstępnymi i okresowymi dla kiero? Różnią się od polskich wymagań? Wysyła i płaci firma, czy musisz (przynajmniej wstępne) ogarnąć na własną rękę?
  • Odpowiedz
  • 1
@papaj_21_37 Jak byś ocenił trudność tej pracy, w stosunku do operatorów maszyn, spawaczy itp. Bo sam się właśnie zastanawiam nad zmianą zawodu, i z filmików to wiadomo, wszystko wydaje się super ciągle nowe miejsca, słuchasz muzyki nikt cie nie pogania:).
Jakie były twoje początki na ciężarówkach? Miałeś jakieś problemy np z cofaniem. Może masz jakieś ciekawe historie z trasy?
  • Odpowiedz
Jak byś ocenił trudność tej pracy, w stosunku do operatorów maszyn, spawaczy itp. Bo sam się właśnie zastanawiam nad zmianą zawodu, i z filmików to wiadomo, wszystko wydaje się super ciągle nowe miejsca, słuchasz muzyki nikt cie nie pogania:).

Jakie były twoje początki na ciężarówkach? Miałeś jakieś problemy np z cofaniem. Może masz jakieś ciekawe historie z trasy?


@timigo: z maszyn, to jedyne co to byłem operatorem wózka przez 2,5 roku (wysoki skład). Ciężarówka jest trudniejsza o tyle, że odpowiadasz za ładunek od A do Z - tj. od momentu gdy stoi na naczepie do momentu gdy wyładujesz - zabezpieczenie ładunku (czasem bardzo ciężka fizyczna praca wymagająca wspinania się po naczepie itd. itp). No i jednak jazda jest wymagająca, wyższe prędkości, duże ładunki.

Z początku, żeby podjechać tyłem pod rampę, robiłem i kilkanaście korekt a i tak nie udawało się trafić na wprost. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Dziś też czasem się człowiek zamota, ale już
  • Odpowiedz