Wpis z mikrobloga

#ama dobra, spróbujemy. Kierowca TIRa (w Niemczech nazywają to LKW) w Niemczech, w niemieckiej firmie, na niemieckiej umowie, transport międzynarodowy, kraje takie jak Szwajcaria, Austria, Czechy, Słowacja, Węgry, Słowenia no i oczywiście krajówka

Jeździłem też swego autobusami w komunikacji miejskiej a później przesiadłem się na autokary - Grecja, Bułgaria, Chorwacja, Serbia, Czarnogóra.

#tir #zycietruckera #bekaztransa #niemcy
  • 110
@papaj_21_37: ile zarabiasz? Ile masz wolnego a ile pracujesz w miesiacu i jak to jest rozlozone? Jak nauczyc sie jezdzic takimi olbrzymami, ja bym sie bal ze nie wyczuje i w cos wjade?
czy to ty przywozisz mi codziennie świeże bułki, wędliny itd?


@powaznyczlowiek: nie, przeważnie rolki papieru (wymiary 1-2-2,5m wysokości i 80-200 cm średnicy), pręty stalowe różnej grubości i płyty drewniane. Raz wiozłem silniki lotnicze Rollsa (12 ton/sztuka).

Czego się najbardziej obawiałeś w swojej pracy?


@tuttifruttis: w sumie nie miałem żadnych obaw (miałem dość dużą wprawę z dużymi autami po 18-metrowych autobusach miejskich i 15x4m autokarach), jedyne co do dziś nie da
Jakie są największe i najbardziej odczuwalne różnice w prowadzeniu autobusu i ciężarówki poza tym, że siedzi się wyżej?


@Tr8025: po primo to to, że się zupełnie inaczej łamiesz, potrzebujesz dużo więcej miejsca do skręcania; buja bardziej, perspektywa widoku jest zupełnie inna (jak siadłem pierwszy raz było to strasznie dziwne, porównywalne do siedzenia na górnym pokładzie w autokarze Polskiego Busa); poza tym baaardzo czuć różnicę w stylu prowadzenia się auta zależnie od
miales kiedys problemy z uchodzcami? Ogladalam kiedyś polskich tirowcow i poruszali ten problem.


@Viridae: nie. Rozmawiałem z kilkunastoma kierowcami z firmy na początku jak tu zacząłem (firma 100 osób ponad) i NIKT nie wspomniał słowem by miał z nimi problemy. Jeżeli omija się „dzikusy” po nocach i jakieś parkingi-młyny w rejonach dużych miast (np. takie jak legendarny Garbsen) to problemów nie ma - ja przyjąłem taką taktykę i nie narzekam, wręcz
Czym wolisz jeździć,autokarem czy ciężarowką? Ciężarowką sam jeździłeś? Jak długo w trasie? Jak wypełniłeś wolne weekendy na parkingach?


@tuttifruttis: W sumie wolę swój zestaw - zmacha się człowiek przy załadunku, ale nikt nie przyjdzie i nie powie, że #!$%@? jadę, albo że on chce kupe i że trzeba się zatrzymać ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Na początku po zrobieniu prawka, przez dwa tygodnie w podwójnej z przyjacielem, teraz
Ile waży koło zapasowe? Wymieniałeś kiedyś? Jakie usterki miałeś w trasach? Jak wychodzą ci kontrole BAG?


@Solidarny: nie mam pojęcia ile waży zapas, bo nie mam zapasu. Mam ADAC. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Dokręcałem kiedyś jedynie koła w autobusie, #!$%@? jak nie masz odpowiednio długiej przedłużki.

Usterki - w poprzedniej firmie miałem 10-letniego DAFa z nalotem circa 1,3 miliona. Regularnie wyciekał płyn - raz puścił przewód i
Jak nauczyc sie jezdzic takimi olbrzymami, ja bym sie bal ze nie wyczuje i w cos wjade?


@r4do5: nie ma na to rady uniwersalnej. ( ͡º ͜ʖ͡º) Trzeba siąść i to poczuć, jak nie czujesz to nie jedziesz. Ja akurat opanowałem to do perfekcji (w moim odczuciu) ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Lubisz swoją pracy,ale tak szczerze? Nie masz czasem wrażenia,że życie Ci ucieka w trasie?


@tuttifruttis: kocham tę robotę. Żałuję tylko, że jest pełno matołów, którzy psują mi opinię i robią syf na parkingach, w kiblach itd. itp., przez co potem ja mam pod górę na wielu firmach i u wielu kierowców (choć kultura jazdy w DE jest o niebo wyższa niż w PL - zwłaszcza w stosunku do dużych aut)