Wpis z mikrobloga

#ama dobra, spróbujemy. Kierowca TIRa (w Niemczech nazywają to LKW) w Niemczech, w niemieckiej firmie, na niemieckiej umowie, transport międzynarodowy, kraje takie jak Szwajcaria, Austria, Czechy, Słowacja, Węgry, Słowenia no i oczywiście krajówka

Jeździłem też swego autobusami w komunikacji miejskiej a później przesiadłem się na autokary - Grecja, Bułgaria, Chorwacja, Serbia, Czarnogóra.

#tir #zycietruckera #bekaztransa #niemcy
  • 110
Czym jeździsz konkretnie ? Chodzi mi o markę auta i ilość kucyków. Dodatkowo ile to pali xD i jaki zbiornik to ma?

Zbierasz na coś konkretnie ?


@Reniferus: Actros 2017 r., odebrany w lutym 2018 (wcześniej był Man 2016 r.), marne 310 kW

Mnie pali lekko poniżej 30 litrów, dzis z Lubeck jechałem na południe po w miarę płaskim i wyszło 28 z kompa, wiec 29 fizycznie - ładunek 23,850 kg
@papaj_21_37: Jak z legalnością tacho/przeginaniem? I tak z czystej ciekawości, bo pewnie masz niemieckie blachy na aucie, nie zauważyłeś ze kierowcy ze wschodu są częściej obiektem łapanek ? :p
Trzeba siąść i to poczuć


@papaj_21_37: nie mialem okazji sprobowac ale jak kolega dal mi poprowadzic duzego vana to nie czulem sie zbyt pewnie i nie wiem jak bym zaparkowal w jakims trudnym miejscu.
Jak z legalnością tacho/przeginaniem? I tak z czystej ciekawości, bo pewnie masz niemieckie blachy na aucie, nie zauważyłeś ze kierowcy ze wschodu są częściej obiektem łapanek ? :p


@mzbl: Nie przeginam świadomie. Czasem jest wypadek i się stoi, więc wpadnie 5 minut, ale robię wydruk, ale, że ... [patrz niżej]

niemieckich aut nie sprawdzają (chyba, że ADR). Łowią kabotaże na obcych blachach. Magnesów się tu nie używa, bo toll collect jak
skoro masz niemiecką umowę itp

To dostaniesz też niemiecką emeryturkę. Wiesz co i jak z tym ?

Ile dostaniesz (z prognozy) i po ilu latach ?

Czy nie interesowało Cię to ?


@Reniferus: wiesz co, nic pewnego nie wiem, coś mi brzdęka, że minimalna emerytura należy się po 5 latach i jest w kwocie circa 500 euro, wypłacana na wiek emerytalny, ale nie dam nic, że to prawda, nie interesował mnie
nie mialem okazji sprobowac ale jak kolega dal mi poprowadzic duzego vana to nie czulem sie zbyt pewnie i nie wiem jak bym zaparkowal w jakims trudnym miejscu.


@r4do5: nie parkuje się w trudnych miejscach, unika się zawracania; choć jak wjeżdżasz do centrum Berlina na rozładunek, to momentalnie okazuje się ile tak naprawdę potrafisz za kółkiem jak jedziesz wąską trzypasmówką która w dodatku ma pełno studzienek pozapadanych wzdłuż krawężnika...
z tymi przepięciami to bym nie był taki pewien, ale fakt, jest okazja na nas zarobić, to korzystają.


@mzbl: chronią swój biznes, polska ITD też łowi głównie obcokrajowców, to samo robią Czesi czy Austriacy. Szukają głównie kabotaży - jak pokazujesz im CMRkę na inne państwo, to już mają smutne minki, a jak jeszcze tacho czyste to Ci szerokiej drogi pożyczą ( ͡° ͜ʖ ͡°) Miałem tak w