Aktywne Wpisy
biaukowe +32
niemorzliwe +269
Nigdy nie kupujcie mieszkania w bloku który ma numer z literką M. Ja mam powiedzmy 13M m. 69 i co drugi kurier szuka mnie w bloku 13. Już nie wiem jak pisać na zamówieniach. Pisałem 13M/69 to jechali pod 13. Teraz piszę 13M m. 69 ale to też nic nie daje. Piszę komentarze do zamówień, ale to nic nie daje. Dzisiaj napisałem tak w uwagach do zamówienia: "Numer bloku to 13M, numer
#prad #elektryka #energetyka
Komentarz usunięty przez autora
Przyjmijmy zużycie na poziomie 20kWh/100 km (zużycie poza miastem, górna wartość)
Jednak podczas ładowania należy włożyć więcej energii, niż pobierzemy z akumulatora. Załóżmy sprawność ładowania baterii Li-Ion na poziomie 80 % - wychodzi że należy wpompować 25 kWh, aby przejechać 100 km.
1 kWh kosztuje około 50 gr, także koszt przejchania tych 100 km w trasie to 12,50zł.
Dodajesz te $25k do wartości kredytu hipotecznego który bierzesz, Twoja rata wzrośnie o $x a koszty tankowania auta spadna o $y. Jeżeli wyjdzie ci że w miejscu w którym mieszkasz (powiedzmy Hiszpania - dużo słońca, droga benzyna) $y > $x to masz panele za darmo :) Dlatego IMHO kupno SolarCity to był genialny krok Muska,
Zależy od cen prądu, w USA potrafią się one różnić między stanami znacznie bardziej niż ceny paliwa (Hawaje mają bardzo drogi prąd, 33 centy za kWh, w Idaho najtańszy i kosztuje 8 centów za kWh czyli niemal 5 razy taniej), tak więc auto elektryczne na takich Hawajach może się ogóle nie opłacać.
@pogop: plus 25k na wymianę baterii albo spadki zasięgu będą coraz większe. Kupując używkę leaf'a nie wiesz czy poprzedni właściciel dbał o baterię.
Sporo zarżniętych jest na rynku wtórnym. Są modele o przebiegu ~60k o poziomie degradacji ~40%
Jak byś się przymierzał to uważaj