Wpis z mikrobloga

Jakoś nie było czasu, a i nie chciałem wam poprawiać humoru na święta #pdk. W sobotę stałem sobie na światłach i nagle z silnika puk puk puk metaliczne mnie dobiegło. W skrócie zjechałem na parking, następnego dnia holowanie, przez święta wizje połamanych zaworów, dziury w tłoku (wiedziałem że coś złego dzieje się na pierwszym, bo akurat obd miałem podpięte) itp.
Po świętach zdemontowalem wałki i rozpiąłem nierząd. Kręcenie wałem wykazało kolizję na pierwszym cylindrze przy górnym położeniu tłoka mimo podniesionych wszystkich zaworów. No cóż, czapka z głowy. 10 śrub odkręcanych po 90° w odwrotnej kolejności. Co zobaczyłem? Na zdjęciu na samym przodzie pierwszego tłoka.
Nie bardzo wiem cóż to, ale obstawiam wyrwaną dziesiątki tysięcy km temu klapę wirową i sobie wisiała gdzieś w dolocie. W kolektorze miałem same ośki.
Aktualnie głowica szuka zakładu do sprawdzenia, jeden zawór na pewno lekko zgięty, niestety kolejki spore w polecanych zakładach.. Znajomy mechanik oceni stan tłoka i gładzi cylindrów. Ot fajny koniec roku.
Pacjent alfa 159 (hehe) 1.9 JTD 16v 150KM 2008r.
#motoryzacja, #mechanikasamochodowa, #alfaholicy, #kornatnaprawia
konradk1 - Jakoś nie było czasu, a i nie chciałem wam poprawiać humoru na święta #pdk...

źródło: comment_7CFVryhgM4RCdnl3CEeG4aiO9iIJTDFo.jpg

Pobierz
  • 29
@konradk1: Jeśli gładź cylindrów mocno nie ucierpiała to obejdzie się bez wymiany bloku silnika. Przechodziłem podobny przypadek w AR159 1.9 JTDm, skończyło się na regeneracji głowicy, wymianie 4 tłoków (żeby były z jednej serii), pierścieni, panewek korbowodowych, uszczelek głowicy i silnika. U mnie jeszcze turbo ucierpiało więc doszła regeneracja.
@vajroos: uuuu, czyli grubo jest po urwaniu klapki wirowej. Muszę brata zje*ać, że od kilka lat wie o tym, że ma TIPO 939 z 1.9 JTDm 16V z plastikowym dolotem i klapami wirowymi i cały czas problem odkłada na bok, zamiast raz na zawsze problem usunąć.

@konradk1: łączę się w BULU
@Ludvigus: ja nawet nie odczułem za bardzo, kiedy to się stało. Auto pojechało na wycięcie klapek a tu już był ubytek. Więc im szybciej się zrobi tym lepiej. Są przypadki, gdy uszkodzone cylindry nie mają kompresji kiedy klapka rysowała gładź i wtedy żadne szlify nie pomogą tylko wymiana całego słupka... U mnie się uchowało i tego samego życzę ;)
@konradk1: Na zdjęciu trzy tłoki wyglądają jakby miały uszkodzenia górnej powierzchni.

Są przypadki, gdy uszkodzone cylindry nie mają kompresji kiedy klapka rysowała gładź i wtedy żadne szlify nie pomogą tylko wymiana całego słupka...


@vajroos: Nie można tulei cylindra wstawić?
@konradk1 zorientuj się, ile wyszło by Cię wstawienie mniej kłopotliwego 1.9 8v. Jak mocy będzie za malo, to samym remapowaniem go dzwigniesz na 150KM.

Albo zrob, sprzedaj, weź turbo-benzyne + LPG i śpij spokojnie.
  • 0
@Zielony34 Panowie, Panowie, proszę o zachowanie spokoju. Nie stało się to na trasie, tylko jak stałem na światłach, długo nie pochodziło. Głowicę już widział zakład, powiedzieli że jest całkiem ok. Gładzie nie wyglądają na porysowane szczota drucianą. Dziś - jutro będę wiedział jak głowica.