Wpis z mikrobloga

Jakoś nie było czasu, a i nie chciałem wam poprawiać humoru na święta #pdk. W sobotę stałem sobie na światłach i nagle z silnika puk puk puk metaliczne mnie dobiegło. W skrócie zjechałem na parking, następnego dnia holowanie, przez święta wizje połamanych zaworów, dziury w tłoku (wiedziałem że coś złego dzieje się na pierwszym, bo akurat obd miałem podpięte) itp.
Po świętach zdemontowalem wałki i rozpiąłem nierząd. Kręcenie wałem wykazało kolizję na pierwszym cylindrze przy górnym położeniu tłoka mimo podniesionych wszystkich zaworów. No cóż, czapka z głowy. 10 śrub odkręcanych po 90° w odwrotnej kolejności. Co zobaczyłem? Na zdjęciu na samym przodzie pierwszego tłoka.
Nie bardzo wiem cóż to, ale obstawiam wyrwaną dziesiątki tysięcy km temu klapę wirową i sobie wisiała gdzieś w dolocie. W kolektorze miałem same ośki.
Aktualnie głowica szuka zakładu do sprawdzenia, jeden zawór na pewno lekko zgięty, niestety kolejki spore w polecanych zakładach.. Znajomy mechanik oceni stan tłoka i gładzi cylindrów. Ot fajny koniec roku.
Pacjent alfa 159 (hehe) 1.9 JTD 16v 150KM 2008r.
#motoryzacja, #mechanikasamochodowa, #alfaholicy, #kornatnaprawia
Pobierz
źródło: comment_7CFVryhgM4RCdnl3CEeG4aiO9iIJTDFo.jpg
  • 29
@vajroos dlatego mam turbo w świetnym stanie.

@kalboy92 @pietryna123 @Zielony34 @jaceks653 @Ludvigus @mgr_rybak jest już diagnoza, głowica sprawdzona. No to jest jakaś magia: do wymiany 6 zaworów wydechowych, jeden ssący, obróbka całej głowicy. Razem 440 zł.
I teraz o co kaman: wpadła mi faktycznie klapa i rozwaliła 2 wydechowe. 4 pozostałe plus jeden dolot są uszkodzone po poprzednio wpadających klapach - czyli mamy tłoki 1, 3 i 4. Drugi wygląda jak nowy,
przy 16 zaworach silnik ma większy potencjał niż przy 8


@Tooroo: ale jest też mniej problematyczny i bardziej trwały, a spokojnie da się z niego zrobić 150KM, tak, aby nie czuł różnicy w przesiadce.