Wpis z mikrobloga

W dzisiejszym odcinku przedstawiam samochód, który wygląda jak śmietnik, a jeździ jeszcze lepiej! Przed państwem Dacia Solenza.

Tak, też nie wiedziałem, że coś takiego istnieje, póki nie zobaczyłem na żywo. To ostatni model z przedkorporacyjnych czasów Dacii, produkowany w latach 2003-2005, odświeżona wersja Dacii SupeRNova, która była odświeżoną wersją Dacii Nova, która bazowała konstrukcyjnie na Peugeocie 309, czyli na modelu 20 lat wcześniejszym.

To o wiele mniej patologiczny przypadek , niż Polonez Caro Plus, zbudowany na płycie podłogowej pamiętającej czasy Fiata 1300/1500, a zatem 41 lat wstecz (1961-2002).

Wracając do Dacii, model ten był dostępny w dwóch odmianach silnikowych: 1.4 75KM oraz 1.9 diesel 61KM, a także kilku wersjach wyposażeniowych, oferujących to samo co większość tanich samochodów w tamtych czasach: wycieraczka z tyłu, obrotomierz, poduszka powietrzna, metalizowany lakier, alufelgi, itp. Mnie osobiście najbardziej ujęła klapka wlewu paliwa, jest urocza.

Ciężko znaleźć więcej informacji co do jakości autka w języku polskim, ale patrząc po opiniach choćby tutaj, spisuje się, jak za te pieniądze, bardzo rzetelnie.

For 5100 euro (taxes included) it's a great car

The best car ever built in Romania!

An affordable car that must be worked on. Ideal for the Romanian roads


Miłej niedzieli ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#samochody #motoryzacja #carspotting #dacia #rzetelnafura <--- obserwuj / czarnolistuj
DerMirker - W dzisiejszym odcinku przedstawiam samochód, który wygląda jak śmietnik, ...

źródło: comment_GoI10qcU2cNXQoHTO6TZURdY28UVEShv.jpg

Pobierz
  • 17
@DerMirker: @jack-lumberjack: To nie jest kopia 1:1 309. Była stylistycznie wzorowana na 309, ale technicznie nic nie pasuje z Peugeota do Dacii. Zresztą jakby tak zrobili Peugeot nie puściłby im tego płazem ( ͡° ͜ʖ ͡°) Kiedyś na Złomniku Dacia Nova była na liście jako jeden z ostatnich hatchbacków opracowanych samodzielnie przez mała firmę, obok Tavrii, Samary i Favorita.
To o wiele mniej patologiczny przypadek , niż Polonez Caro Plus, zbudowany na płycie podłogowej pamiętającej czasy Fiata 1300/1500, a zatem 41 lat wstecz (1961-2002).

@DerMirker:
Caro Plus akurat nie z tego powodu był patologiczny, bardziej z takiego że karoseria nie była zmieniana od lat 70.
W przeciwnym wypadku równie dobrze można nazwać Forda Crown Victorię patologicznym, bo w momencie zakończenia produkcji w 2011 roku wciąż tłukli go na zmodernizowanej ostatni
o.....y - >To o wiele mniej patologiczny przypadek , niż Polonez Caro Plus, zbudowany...

źródło: comment_Zt31rYD3iChRcw3vkmzcrxWMWW9ZNx3l.jpg

Pobierz