Wpis z mikrobloga

  • 3
Dobry artykuł. Następnym razem jak usłyszę, że moje oszczędne auto z reletywnie niskimi wynikami emisji CO2 (139g/km) jeździ na gnój i hurr durr zabija mnie i ciebie, to wytrę mordę tym właśnie artykułem. Swoją drogą nie wiedziałem, że pył z klocków i opon ma aż tak wielki udział w ogólnym zanieczyszczeniu.

J---ć Teslę. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

http://www.dailymail.co.uk/news/article-5068585/amp/Some-electric-cars-worse-polluters-petrol-diesel.html [ENG oczywiście]

#diesel #dieselpower #samochody #motoryzacja #audi #bmw #mercedes #tesla #ekologia
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

(Poprawki: 150Wh, spalinowego, etc. edycja uciekła gdy szukałem tego:) A co do pyłu z klocków to ponownie spalinowe śmierdziele trują a EV (i hybrydy) z hamowaniem regeneracyjnym znacząco zmniejszają pylenie w miastach:

as exhaust emissions reduce, brake emissions will be larger portion of particulates (~4:1PM2.5 & ~3:1PM10 for brakes : [exhaust and tire wear] using 2014ed CARBEMFAC est. whereas 2014ed EPAMOVES has higher exhaust values.) Regen. braking on EVs should
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@anon-anon zajrzałeś w ogóle w ten dokument do którego link wkleiłeś? Jaki ma związek jego zawartość z hamowaniem pojazdów elektrycznych?
  • Odpowiedz
@Jubei: To bardzo ciekawe, bo w tym artykule naukowym nie występuje ani raz Mitsubishi Mirage, Tesla jest, ale model z 2014, a w artykule DailyMail jest Tesla Model S P100D, która jest dostępna od sierpnia 2016. Dodatkowo w tym artykule naukowym nie ma nic o emisji dwutlenku węgla.
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@anon-anon czytam te twoje artykuły i coraz bardziej dochodzę do wniosku, że sam tego nie ogarniasz. :) Np. ten w którym koleś opiera wyliczenia na przykładzie Holandii, gdzie masz jedną z najczystszych energii elektrycznych.

Nie rozmawiajmy o tym co by było gdyby i kiedyś tam będzie, ale o tym co jest teraz, a nie jest aż tak kolorowo.

Jeszcze jedno, mój kopalniak pali niecałe 5.5 w trasie, także tego ten, znowu
Jubei - @anon-anon czytam te twoje artykuły i coraz bardziej dochodzę do wniosku, że ...

źródło: comment_1duZJQQ8zgkFxM51cgCpLZPruda8VjQb.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@haussbrandt kurczę, jest świetny artykuł na Financial Times, jednak skończył mi się darmowy dostęp (3 otwarcia na miesiąc?), dodatkowo nie siedzę przy komputerze. Wygoogluj frazę "trancik tesla co2 footprint" i wybierz jeden z pierwszych wyników właśnie do FT (z 8.11 bodajże).
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@haussbrandt ok, zgoda, ale nie zmienia to faktu, iż nowoczesne diesele z dpf są niepotrzebnie demonizowane, bo elektryki mimo iż są naszą najlepszą opcją nadal niestety nie są obojętne dla środowiska. Jest lepiej, ale jeszcze daleko do ideału.
  • Odpowiedz
Np. ten w którym koleś opiera wyliczenia na przykładzie Holandii, gdzie masz jedną z najczystszych energii elektrycznych.

Tak, a taka Norwegia gdzie 98+% z hydro to pewnie na końcu stawki...

zajrzałeś w ogóle w ten dokument do którego link wkleiłeś? Jaki ma związek jego zawartość z hamowaniem pojazdów elektrycznych?


"Zajrzeć" zajrzałem jak ty, dodatkowo mniej więcej wiem czego dotyczą...
anon-anon - > Np. ten w którym koleś opiera wyliczenia na przykładzie Holandii, gdzie...

źródło: comment_CWNOv5GMu09HygGypfxSYcwlfDgirzz7.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz