Wpis z mikrobloga

Dobry artykuł. Następnym razem jak usłyszę, że moje oszczędne auto z reletywnie niskimi wynikami emisji CO2 (139g/km) jeździ na gnój i hurr durr zabija mnie i ciebie, to wytrę mordę tym właśnie artykułem. Swoją drogą nie wiedziałem, że pył z klocków i opon ma aż tak wielki udział w ogólnym zanieczyszczeniu.

#!$%@?ć Teslę. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

http://www.dailymail.co.uk/news/article-5068585/amp/Some-electric-cars-worse-polluters-petrol-diesel.html [ENG oczywiście]

#diesel #dieselpower #samochody #motoryzacja #audi #bmw #mercedes #tesla #ekologia
  • 18
@Jubei: D* sobie własną wytrzyj. Jak zwykle ta radosna g. statystyka pomija fakt, iż rafinerie zużywają niesamowite ilości energii elektrycznej, Jakieś 1 do 1,5kWh na każdy litr benzyny! To jakieś 60-100km Teslą M3. Kopalniak 10l/100? Tesla gratis jedzie przynajmniej 60km. Film od 6:30 https://www.youtube.com/watch?v=854qFolHp4s#t=390

Do tych 139g dopisz sobie jakąś połowę więcej.

Zresztą idiotyczne jest porównywanie 5 czy 7 osobowej Tesli w wydaniu P100D do jakiegoś mikrusa. Porównuj ją z jakimś
anon-anon - @Jubei: D* sobie własną wytrzyj. Jak zwykle ta radosna g. statystyka pomi...
(Poprawki: 150Wh, spalinowego, etc. edycja uciekła gdy szukałem tego:) A co do pyłu z klocków to ponownie spalinowe śmierdziele trują a EV (i hybrydy) z hamowaniem regeneracyjnym znacząco zmniejszają pylenie w miastach:

as exhaust emissions reduce, brake emissions will be larger portion of particulates (~4:1PM2.5 & ~3:1PM10 for brakes : [exhaust and tire wear] using 2014ed CARBEMFAC est. whereas 2014ed EPAMOVES has higher exhaust values.) Regen. braking on EVs should
@anon-anon ufff jakie to szczęście, że własną mam wytrzeć. ;)

A tak serio to nie spinaj się - dzięki za merytoryczny wpis. Nie miałem na celu pokazać, że auta na paliwa kopalne są bardziej zielone od aut na prąd, jedynie słusznie wskazuję, że eko auta również mają spory wkład w produkcję CO2 oraz innych zanieczyszczeń. Z tym recyklingiem to też różnie bywa.

Anyway, cieszę się że dupa ci nie pękła i pozdrawiam
@Jubei: To bardzo ciekawe, bo w tym artykule naukowym nie występuje ani raz Mitsubishi Mirage, Tesla jest, ale model z 2014, a w artykule DailyMail jest Tesla Model S P100D, która jest dostępna od sierpnia 2016. Dodatkowo w tym artykule naukowym nie ma nic o emisji dwutlenku węgla.
@anon-anon czytam te twoje artykuły i coraz bardziej dochodzę do wniosku, że sam tego nie ogarniasz. :) Np. ten w którym koleś opiera wyliczenia na przykładzie Holandii, gdzie masz jedną z najczystszych energii elektrycznych.

Nie rozmawiajmy o tym co by było gdyby i kiedyś tam będzie, ale o tym co jest teraz, a nie jest aż tak kolorowo.

Jeszcze jedno, mój kopalniak pali niecałe 5.5 w trasie, także tego ten, znowu pudło.
Jubei - @anon-anon czytam te twoje artykuły i coraz bardziej dochodzę do wniosku, że ...

źródło: comment_1duZJQQ8zgkFxM51cgCpLZPruda8VjQb.jpg

Pobierz
@haussbrandt kurczę, jest świetny artykuł na Financial Times, jednak skończył mi się darmowy dostęp (3 otwarcia na miesiąc?), dodatkowo nie siedzę przy komputerze. Wygoogluj frazę "trancik tesla co2 footprint" i wybierz jeden z pierwszych wyników właśnie do FT (z 8.11 bodajże).
@Jubei: No tu już jest dużo lepiej. Wciąż jednak argument jest dosyć słaby. Te dane wychodzą korzystnie tylko w przypadku Środkowo-Zachodnich Stanów, które mają "najbrudniejszą" sieć elektryczną, i tylko wtedy, kiedy porównujemy dużego elektryka do małego spalinowego. Kiedy porównujemy samochody tego samego rozmiaru, albo użyjemy sieci elektrycznej o "średniej czystości" to już wychodzi tutaj na korzyść samochodów elektrycznych. Co więcej, nawet dla takiej "brudnej" sieci jak mamy w Polsce wychodzi na
@haussbrandt ok, zgoda, ale nie zmienia to faktu, iż nowoczesne diesele z dpf są niepotrzebnie demonizowane, bo elektryki mimo iż są naszą najlepszą opcją nadal niestety nie są obojętne dla środowiska. Jest lepiej, ale jeszcze daleko do ideału.
Np. ten w którym koleś opiera wyliczenia na przykładzie Holandii, gdzie masz jedną z najczystszych energii elektrycznych.

Tak, a taka Norwegia gdzie 98+% z hydro to pewnie na końcu stawki...

zajrzałeś w ogóle w ten dokument do którego link wkleiłeś? Jaki ma związek jego zawartość z hamowaniem pojazdów elektrycznych?


"Zajrzeć" zajrzałem jak ty, dodatkowo mniej więcej wiem czego dotyczą...

W pdf'ie jest głównie analiza zanieczyszczeń i udziału pyły hamulcowego i jego proporcji
anon-anon - > Np. ten w którym koleś opiera wyliczenia na przykładzie Holandii, gdzie...

źródło: comment_CWNOv5GMu09HygGypfxSYcwlfDgirzz7.jpg

Pobierz