Wpis z mikrobloga

Szkoda że tak szybko to się skończyło... Dzięki dla adminów za pracę którą włożyli w postawienie serwera.
Myślałem jak można byłoby skonstruować rozgrywkę żeby nie nudziła się tak szybko takie mam wnioski:
1. W diaxowym secie i skończonej posiadłości zaczyna wiać nudą -> maksymalnie wydłużyć czas dorabiania się.
2. Często każdy siedzi u siebie jakby był na singlu -> skoncentrować graczy.
3. Niektórzy wolą inby, inni wolą budowanie -> zrobić cuboidy ale bardzo małe.
Także jakbym miał stawiać kolejną edycję to spróbowałbym czegoś takiego:
- Mapa 1000x1000 powiększana co kilka dni o 100 kratek w każdą stronę. Biome size = 1.
- Noc 15' dzień 5', trudność hard, w jaskiniach dodatkowe mob spawnery, może jakiś plugin na mocniejsze moby?
- Waluta, zawody i plugin na handel w skrzynkach - brak adminshopa, bo rozleniwia :p
- Randomowe skrzynki z rzadkimi blokami/itemami na starych i nowo odkrywanych terenach - uzupełniane przez moderację.
- Małe miasto z chronionymi darmowymi działkami np 16x32 (wille/kamienice), poza miastem pełna swoboda, ewentualnie możliwość wykupienia większej działki poza miastem ale żeby było to drogie.
Co Wy na to?
#mirkocraft
  • 24
@p__0: problem taki, że ludzie po pierwsze nie chcą trudnej gry

jak ktoś ich #!$%@? i jest trudno, to nie grają bo się zniechęcają

a z drugiej strony, zamiast podzielić się na zawody i jedni kopać, drudzy kraftować i ekonomia by się kręciła, to każdy woli być sobie sterem, żeglarzem i okrętem, a zmusić ich do zmiany zachowania trudno
@666Krzysiek666: Nie zrobię bo nie mam tyle czasu i nie umiem ( ͡° ʖ̯ ͡°) To tylko takie luźne myśli na przyszłość.
@SomeoneFromPoland: Ostatnio doszedł ładny beton, który łatwo się zdobywa. Rzadsze bloki mogłyby być do znalezienia w randomowych skrzyniach albo w sklepach graczy którzy na takie skrzynie trafili.
@FLAC: dlatego każdy miałby gwarantowaną małą działeczkę gdzie mógłby być bezpieczny ale zdobycie czegokolwiek więcej wymagałoby
@p__0
1. Mogę się zgodzić
2. Koncentrowanie graczy może się skończyć źle


3. Ok, ale płatne
4. Jak już, to na start 5-10k i zwiększanie o 2-3k
5. Ok
6. Adminshop ale z najcięższymi do zdobycia rzeczami, jak np. Kwarc
7. Takk
8. Ok, ale płatnymi, dużo
Taka moja opinia
@SomeoneFromPoland: No i tu jest problem. Zbudowałbyś taki dom w przeciągu kilku dni i co dalej? Grałbyś?
Nie widzę problemu żeby takie randomowe skrzynie zapełniać kwarcem. Kwestia tylko kto na nie trafi. Może jakbyś dobrze szukał i miał farta to byś się wybudował i jeszcze innym opchnął nadmiar w zamian np za glowstone ( ͡º ͜ʖ͡º)
@Zielski: Dla mnie kluczowy jest początkowy rozmiar mapy. Na dużej mapie każdy za szybko się usamodzielnia. Mała na początku, z czasem osiągnęłaby te >10k ale chodziłoby mi o to żeby rozciągnąć w czasie jej eksplorację.
@SomeoneFromPoland: no nie powiem żeby każdy grał, wszystkie edycje w które grałem umierały w mojej opinii przedwcześnie bo ludzie przestali po prostu wchodzić
@p__0: A moim zdaniem to powinno być jak za starych dobrych czasów:
-tryb hard
-kilka podstawowych pluginów
-żadnego admin shopa
-żadnych zmian mapy w trakcie rozgrywki (mapa nie musi być ładna, to gracze mają ją upiększyć)

Można się nawet cofnąć do jednej ze starszych wersji gry. Ja za sprawą tego serwera wróciłem do MC po jakimś 1.5 roku przerwy i szczerze to kompletnie nie kupuje tych nowych biomów, zaklętych strzał czy
@souriss: Dlatego myślałem o zmiennej mapie. Jak ktoś chce współpracy i trudnych początków to dołącza na początku. A jak ktoś chce się szybko dorobić na własną rękę to dołącza później przy większej mapie.
@p__0: druga kwestia to MC jest bardzo specyficzną grą. Ale ja to zawsze chciałam zabawę w podział ról. Są tacy co zbierają drzewo, są górnicy, są przetapiacze i np tylko od nich można było kupić rzeczy, tak samo jak i drewno. Inny był odpowiedzialny za rolnictwo i jedzenie i każdy był od siebie zależny. Nie pamiętam jaki to był serwer, ale był świetny, bo ludzie ze sobą współpracowali. Niestety, jak widzisz
@souriss: Glownym zalozeniem naszej edycji bylo wprowadzenie podzialu i wspolpracy. Na poczatku gracz musial wybrac prace z ktorej mogl zarobic, byly platne dzialki za ktore trzeba oplacac co tydzien czynsz 150$. Nie robilismy adminshopu, zeby gracze mogli kupic potrzebne materialy od innego gracza. Dla drugiej grupy spragnionej walki, byla strefa wojenna. Wiekszosc stwierdzila, ze nie chce takiej rozgrywki i pojawil sie protest. Naszym bledem bylo wyrzucenie tych wszystkich planow i przygotowan
@k__u, @p__0: dlatego mówię, że robienie serwera typowo pod graczy z wykopu, to strzał w kolano i z góry strata Waszego czasu i wkładu. Ja znam już pięć osób, które z pewnością by się w taki podział bawiły. Takich serwerów brakuje, bo większość to po prostu szybka kariera i nawalanka. Jakieś czary mary, fajerwerki. Naprawdę chciałam Was odwiedzić, ale zobaczyłam wpisy, nicki znajome i znalazły się jeszcze większe przeszkody.

Serwer
@p__0: Problemem jest to, że po tylu edycjach to wszystko jest monotonne i utrudnianie niczego nie zmieni. Dodatkowo przestało grać wielu wartościowych ludzi, którzy jednak coś ciekawego wprowadzali do gry. Innymi słowy się wypaliło i tyle.
@RobieInteres: Wiem, że jest monotonne, też średnio chciałoby mi się grać na kolejnej takiej samej edycji. Ale akurat znaczne utrudnienie rozgrywki byłoby moim zdaniem ciekawe. A może mapa typu skyblock?