Aktywne Wpisy
pogodny_mis65 +973
Witajcie. W wolnych chwilach bawię się w modelarstwo. A dokładnie zakładam oświetlenie do różnych samochodów w skali 1:18 #modelarstwo #chwalesie #hobby
źródło: m1
Pobierz
Skopiuj link
Skopiuj link
źródło: m1
Pobierz
Wykop.pl
Jest to pewnego rodzaju poradnik. Ale nie chciałem aby był on w formie:
-musisz się nauczyć 10.000 słówek
-musisz przeczytać książkę x
-musisz obejrzeć film z
-kursy!
Więc po prostu napiszę historię o tym jak się tego języka nauczyłem. Umiem się dogadać bez problemu, rozumiem książki pisane po niemiecku, filmy i muzykę. Z bezbłędnym pismem i gramatyką jednak wciąż jest problem, ale to nawet rodowici Niemcy często nie potrafią, więc myślę, że nie jest tak źle ;)
Mieszkam tutaj od 4 lat, mój współlokator jest Niemcem i wszyscy moi znajomi to praktycznie Niemcy.
Studiuję Informatykę i pracuję dorywczo.
Jak nauczyłem się niemieckiego? Co robię aby polepszyć swój język?
Jak byłem jeszcze dzieckiem to mama zabierała mnie czasem do Niemiec na wakacje. Ale jeżeli myślicie, że mi to tak dużo dało, to prawdopodobnie się mylicie. Dało mi to trochę. Ale w gimnazjum ze znajomymi w klasie byłem na podobnym poziomie. Co prawda brałem udział w konkursach z tymi lepszymi, ale jednak poziom był wyrównany.
Byłem w klasie językowej. Miałem 3 godziny niemieckiego tygodniowo. Czy to coś dało? Może trochę, ale wydaje mi się, że bardzo mało. W technikum też miałem niemiecki. Co prawda był on na bardzo słabym poziomie, ale pani mi dawała dodatkowe zadania i wypracowania do napisania, abym się nie nudził. Byłem na kilku konkursach bez większego sukcesu, więc zgaduję, że mój poziom był nieodstający od ogółu.
Czy uczyłem się niemieckiego po szkole? Nic. Nie chciało mi się. Wolałem grać w gry :D
Po przyjeździe do Niemiec umiałem się dogadać. Tak jakby. Powiedzieć kilka słów w taki sposób, aby osoba mnie zrozumiała. Kupić coś do jedzenia, zamówić pizze. Potem miałem kurs językowy przez rok (warunek aby zacząć studia).