Wpis z mikrobloga

Zaczynam pracę nad artykułem z przykładami opisującymi problemy grafiki w grach komputerowych. Chciałbym się skupić na tym, co jeszcze można zrobić, aby grafika była możliwie fotorealistyczna. Na rozgrzewkę pobawiłem się w Photoshopie kadrem z Wiedźmina, zwracając uwagę w szczególności na najsłabsze strony obrazu. W komentarzu kadr przed zabiegiem.
_________________________________________________________________________

Zapraszam do obserwowania tagu z moimi ilustracjami - #lapkotwory
facebook | instagram
#grafika #grafikakomputerowa #digitalpainting #wiedzmin3 #wiedzmin #gamedev #gry #rysujzwykopem #rysunek #tworczoscwlasna
Pobierz lapko - Zaczynam pracę nad artykułem z przykładami opisującymi problemy grafiki w gra...
źródło: comment_nUnrTYUBooOAEkLmhNotMk5M8SbPI1Wu.jpg
  • 39
@Dzwoneg: Rozumiem, że rendery z gier zawsze pozostaną renderami, a rzeczywistość rzeczywistością, ale są sprawy, które w przyszłości powinny być rozwiązane. Myślę tutaj o zwiększeniu ilości poligonów, kolizyjności obiektów, jakości cieni rzucanych przez obiekty.
@lapko: No to nieźle żeś rozwiązał problemy xD Wzrost liczby wyświetlanych polygonów następuje od początku istnienia gier, tak samo jak i skomplikowanie siatki kolizji czy jakość cieni rzucanych na obiekty. Jeżeli to jest Twoje remedium by osiągnąć fotorealizm, to nieźle, bo te postulaty już w produkcji gier na PSXa były oczywiste, a MGS na ps2 oferując więcej poligonów i więcej cieni wydawał się być fotorealistyczny. Takie mądrości to jest coś w
Poczekajmy aż coś napiszę, ok? :)


@lapko: ok, ale już ci mogę powiedzieć, że takie włosy jak "poprawiłeś" to można zrobić w photoshopie a nie real time grze. Przynajmniej na razie, bo do renderu nie ma problemu.
Ten post to troche strzał w stopę. Jak "będę pisał artykuł o tym jak poprawić samochody, macie tutaj moja przeróbkę w photoshopie"

A do cieni to jest w sumie podkręcenie AO plus moze jakiś
@lapko A to nie było tak, że kocie oczy robiły się po wypiciu eliksiru kota a tak to były właśnie ciemniejsze jak to przedstawiłeś?

Odbiegając od oczu bo moim zdaniem mogły zostać jakie są ale włosy to bajka. Najbardziej właśnie mnie irytuje w tej grze grafika włosów, tragedia niszczy urok ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@lapko: Gry już teraz mogłyby wyglądać fotorealistycznie. Problemem jest sprzęt graczy, który tego nie udźwignie. Producenci podzespołów z kolei nie są specjalnie zainteresowani robieniem wybitnych przełomów bo bardziej im się opłaca wypuszczać sprzęt wydajniejszy o kilka, kilkanaście procent od poprzedniej generacji. Nawet rzeczony Wiedźmin miał wyglądać dużo lepiej, ale został celowo graficznie okrojony, żeby wymagania nie były zbyt wysokie i żeby na konsolach zapewniona została odpowiednia płynność.