Wpis z mikrobloga

Jeżdżę na takim rowerze górskim szosowym Kellys z jednym amortyzatorem z przodu. Jaki rower muszę kupić żeby p---------c po asfalcie aż miło? Muszę kupić ostre koło? Wtedy taki rower nie ma przerzutek?
Jak chce mieć lepsze toczenie to muszę upgradeowac obecny rower? Co mogę dokupić żeby było dużo lepiej?
#rower
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Jaki rower muszę kupić żeby p---------c po asfalcie aż miło? Muszę kupić ostre koło?


@borrow: Szosowy

Muszę kupić ostre koło? Wtedy taki rower nie ma
  • Odpowiedz
@borrow: Zapewne masz w nim amortyzator pokroju Santour XCM.
Kup amortyzator RockShock Reba, najlepiej z dwoma komorami powietrznym, opony typu slick i przestań myśleć o kupnie szosy.
To moje skromne zdanie.
  • Odpowiedz
Co mogę ulepszyć?


@borrow: Ja bym się w to ani grosza nie ładował już. Jeżeli się da to zablokuj amortyzator, ewentualnie poszukaj jakichś węższych opon i zbieraj na coś do latania po asfalcie ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
  • 2
Nie ma też hamulców.


@geuze ej, a jak mam commutera z ostrym i hamulcami to ktoś to sprawdzi? :<

Ostre to typ napędu, świetny do płaskiego miasta wg mnie. Oczywiście z hamulcem bo skidy mało praktyczne w codziennej jeździe są. Ten bezhamulcowy nurt to chora moda wiązana z ostrym kołem :(
  • Odpowiedz
ej, a jak mam commutera z ostrym i hamulcami to ktoś to sprawdzi? :<


@blahaj: nie, ale dla większości ostre = brak hamulców. To raczej dla świadomych rowerzystów :P
  • Odpowiedz
  • 2
@geuze dlatego z tym walczę bo jak ktoś zapyta na jakim rowerze jeżdżę to mnie ta "większość" za psychopate ma :( Ale fakt że to rower raczej dla osób "w temacie" bo trzeba sobie części dobrać, przełożenia etc.
  • Odpowiedz
panowie, ale jeżeli on ma jakiś dziesięcio lub piętnastoletni rower na kołach 26 cali to skóra nie jest warta wyprawki xD


@geuze: Chętnie wysłucham logicznego wytłumaczenia twojego twierdzenia.
Czy twoim zdaniem koła 26 cali są kwadratowe? ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
Czy twoim zdaniem koła 26 cali są kwadratowe? ( ͡° ʖ̯ ͡°)


@StaryWedrowiec: na szczęście nie. Ale są wolniejsze i nawet kolarstwo MTB przeszło już dawno na 29 lub 27,5". Praktycznie nie ma już dostępnych nowych, sensownych amortyzatorów, z trudem znajdą się jakieś normalne widelce. Do tego jest wolniejsze. W połączeniu z rowerem z najniższej półki cenowej, jak ma OP, inwestowanie w taki rower to trochę
  • Odpowiedz
@geuze: Ale przecież Kellys Viper 6.0 jest normalnym rowerem, który po zamontowaniu używanego amortyzatora reba oraz opon typu slick da opowi radość z jazdy po asfalcie.

Nie rozumiem, dlaczego ma on wymienić rower na inny, jak może przystosować do nowych wymagań obecny i dopiero, jak mu kiedyś będzie mało, to kupić zupełnie inny.

Wiadomo, że w kolarstwie szosowym 26 cali, to mało, ale i w MTB 27,5 cala jest dla mnie trochę mało
  • Odpowiedz
Ale przecież Kellys Viper 6.0 jest normalnym rowerem, który po zamontowaniu używanego amortyzatora reba oraz opon typu slick da opowi radość z jazdy po asfalcie.


@StaryWedrowiec: dlatego napisałem, że można ładować jakieś szosowe opony, zablokować amortyzator (bo ten ma jakąś blokadę) i jeździć.

A teraz, jak standardem w MTB staje się 27,5 cala, to tacy, jak ty wyrzucają dwudziestkiszóstki na śmietnik.


Jak ktoś jeździ w terenie to nie wyrzuci raczej
  • Odpowiedz
@geuze: Masz rację. W takim razie powinien zostawić Kellysa do normalnej jazdy i kupić typową szosę. W sumie, to za 1200cbl kumpel niedawno kupił fajny używany szosowy rowerek ze sztywnym widelcem. W fajnym stanie. Na paragonie z UK, gdzie rower był kupiony przez sprzedającego w 2008 roku jest cena coś koło 500 funtów.
Zważywszy, że inwestycja choćby w dobry używany amortyzator, to cena połowy używanej szosy (używana reba, to wydatek
  • Odpowiedz
@StaryWedrowiec: na Allegro można kupić Romet Mistral za 900 złotówek (tylko już mało rozmiarów zostało, 19" i 21", rocznik 2015) ( ͡º ͜ʖ͡º) Nowego Tribana 100 za około 1000. Z doświadczenia wiem, że taki rower wyciągnięty z piwnicy, żeby doprowadzić go do stanu używalności może lekko wciągnąć 300 PLN na serwis... Opony, łańcuch, centrowanie, może jakiś wolnobieg i pyk.
  • Odpowiedz