Wpis z mikrobloga

W modelowaniu jestem lebiega. Robienie tego w 3ds maxie to dla mnie jakaś katorga. Jest strasznie nieprecyzyjny i nietechniczny co mnie dziwi. Nie rozumiem jak autodesk mógł wydać tak precyzyjny program jak #autocad i równocześnie 3ds maxa. Najbardziej mnie #!$%@? upośledzone snapowanie, nie rozumiem tego, nie umiem. Jak przerzuciłem się ostatnio do sketchupa to byłem w szoku jak bardzo przyjemne może być tworzenie brył. Fakt, że i skp zaczyna mnie powoli #!$%@?ć bo ma swoje odpały, ale i tak daje rade i jest dużo przyjemniejszy. Teraz zaczynam się zastanawiać nad wypróbowaniem rhino. W czym 3ds jest lepszy od nosorożca? Bo z tego co czytam to w niczym. Dodam jeszcze że modeluję głównie architekturę.

#3dsmax #rhinoceros #3d #grafika3d #cad #architektura
  • 15
  • Odpowiedz
@peetee: Spróbuj później na szybko przystosować modele z Rhino do produkcji np. cinematika czy propsów w game arcie. Pochrzanione chamfery, wszędzie trójkąty, nie pozamykane krawędzie, nie mówiąc o tym, że praktycznie nie da się tego sensownie zuvałkować. Precyzja owszem ale komu potrzebna taka dokładność jak robi np. widelce, budynek czy jakieś elementy s-f.
  • Odpowiedz
Spróbuj później na szybko przystosować modele z Rhino do produkcji np. cinematika czy propsów w game arcie.


@Surgeon: nie wiem o czym mówisz xD

Pochrzanione chamfery, wszędzie trójkąty, nie pozamykane krawędzie, nie mówiąc o tym, że praktycznie nie da się tego sensownie
  • Odpowiedz
@peetee: u mnie dziala. Zarowno w 2d 2.5d jak i 3d... Akurat a maxie do snapa nie potrafie sie orzyczepic... Juz Bardziej mnie irytuje raycastowanue z dupy przy np. Swift loopie czy w wiekszosci polytools
  • Odpowiedz
@ultek: @KocieJaduo: tak jak pisałem, jestem lebiega w modelowaniu, dużo bardziej skupiam się jednak na wyglądzie ostatecznej wizki. Nie zagłębiam się za bardzo w tajniki, poruszam się po jakichś podstawowych funkcjach. Modele w sketchupie się po prostu rysuje. W 3dsie się tak nie da, trzeba zawsze wyjść od jakiejś głównej bryły i ewentualnie w niej rzeźbić.
  • Odpowiedz
  • 0
@peetee usiądź na Rhino i będziesz zadowolony, dużo bardziej CADowe środowisko i architekturę robi się w tym fajnie, rzecz jasna do czasu.
  • Odpowiedz
@peetee: no sam długo siedziałem w Rhino i ma on swoje wady. Co prawda fajnie się często tworzy geometrię przy pomocy NURBSów, ale nie zawsze idzie w prosty sposób tworzyć coraz bardziej skomplikowane bryły, często miałem problemy z extendowaniem krawędzi w rozsądny sposób, co było #!$%@?ące przy tworzeniu dachów o wielu spadach, coś co w 3dsie jest czasem superłatwe.

Do tego w Rhino nie wiem jak się unwrapuje, pewnie są
  • Odpowiedz
Generalnie, lepiej zostać w 3dsie i #!$%@?ć się te trzy miesiące, a potem już się przyzwyczaić.


@einz: #!$%@?łem się cztery lata xD po czym poznałem sketchupa i poczułem ogromną ulgę bo jest to program który w 80% spełnia moje wymagania.

Ale tak jak mówię, w 3dsie poruszam się po jakichś podstawowych funkcjach, używając ich najprawdopodbniej jak down. To jest najgorsze że zamiast zagłębiać się w tajniki programu i poznawać jego
  • Odpowiedz
@peetee: ale sketchup to jest jak Paint w porównaniu z Photoshopem. Fajnie że w sketchu zrobisz sobie ściany łatwo, albo otwór na nie, ale to są tylko uproszczone bryły. Jeżeli robisz architekturę, to w sketchu bez dodatkowych pluginów, będziesz mógł robić tylko bardzo ortagonalne bryły, bez fajnych właśnie chamferów i turbosmoothów, a to stanowi o dobrych wizkach.

Nie wiem czy to widzisz, ale tutaj np. to widać na frontach, zrobiłem
einz - @peetee: ale sketchup to jest jak Paint w porównaniu z Photoshopem. Fajnie że ...

źródło: comment_Ug6l5mnifWe1nQb1cOnNeBoZll0ni7QL.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@peetee: nomm snapy w maxie #!$%@? chyba od wersji 2010. Ale jak przypadkiem siądziesz w blederze to jest jeszcze gorzej, trzeba się po prostu do tego przyzwyczaić. Skeczap to zabawka ale są pluginy od chamferowania jeśli głównie na tym ci zależy
  • Odpowiedz
@peetee: Nie rozumiem jak autodesk mógł wydać tak precyzyjny program jak #autocad i równocześnie 3ds maxa

3d max został stworzony przez firmę Kinetix, która została zakupiona przez Discreet, która to została potem wchłonięta przez Autodesk - firmę która wciąga inne firmy tworzące oprogramowanie graficzne jak czarna dziura gwiazdy. Tak więc Autocad i 3d Max mają tylko wspólnego właściciela i nic ponad to ;)
  • Odpowiedz