Czy tester uszczelki pod głowicą ma sens? Silnik bierze olej, świeca jest zalana w oleju. Po ok 10km odłącza się 1 cylinder i pracuje tylko na 3. Opisywałem już problemy związane z tym autkiem(audi a4 b5 1.6). Mechanik zaproponował wymianę świec, a w ostateczności uszczelniaczy zaworowych. Ciśnienie 13barów na wszystkich cylindrach, więc ok. Poprzedni pomiar pokazał 7-8barów, tyle że był uszkodzony termostat, czujnik temperatury cieczy chłodzącej, czyli test na zimnym silniku oraz na zamkniętej przepustnicy(bez dodawania gazu). Czy ciśnienie mogło aż tak wzrosnąć? Czy można wykluczyć pierścienie? Co najlepiej zrobić w tej sytuacji?
@danio_96 luz zaworowy do sprawdzenia i ewentualnie do wymiany szklanka lub uszczelniacz. Ewidentnie z winy luzu zalewa świece i przez to wypada zapłon.
@niezawodny: Dzięki za odpowiedź Mechanik chciał wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy. Mógł przez to tyle palić? W zimę ok 18l w mieście, ale z uszkodzonym termostatem i czynnikiem temp.
Czytałem że da się sprawdzić czy wina leży po stronie uszczelniacza czy może pierścieni po wydechu. Da się w ten sposób sprawdzić?
@WiewiurPL: Niestety same problemy z tym autem, oprócz tego to spalanie, post wyżej. Jeśli wymiana uszczelniaczy zaworowych by pomogła to byłoby super. W większe koszta nie chce się pchać.
@danio_96 to przez termostat i czujnik tyle palił i to przyczynia się też do brania oleju bo zalewa silnik mocno i uszkadza zawory uszczelniacze i szklanki - wylplukuje i rozrzedza olej
@niezawodny: @bigger: @WiewiurPL: Czy da radę poznać po wydechu, spalinach? U mnie wygląda to tak: http://www.dailymotion.com/video/x5eim5e Poza tym na bagnecie nie miałem oleju, był cały suchy, ale ostatnio go zmieniałem bo był ułamany. Dolałem 1l, wieczorem sprawdzę ponownie.
@danio_96 uszczelniacze jak na moje. Pierścienie raczej nie, nie możesz przy zmianę oleju użyć plukanki liqui moly czy czegoś to pomaga na zapiekajace się pierścienie. Głowica jakby pękła byłby biały dym a nie olej bo to co dymi na niebiesko to olej i wydech też dlatego jest czarny. Rysy na cylindrach to niby od czego? Raczej nie możliwe żeby powstały przy małej ilości oleju. Jeśli kontrolka nie paliła się to nie było
@danio_96 bardziej przez uszkodzony termostat i czujnik temperatury. Mogła się też sonda lambda zakleic przez olej i nie reguluje dobrze ale pierwsze to porządek z uszczelniaczami a reszta później.
@niezawodny: @bigger: @WiewiurPL: Dzisiaj odebrałem auto kolejny raz od mechanika. Wymienione zostały uszczelniacze oraz świece zapłonowe NGK. Poza tym okazało się, że 3 szklanki się rozpadły, ale najlepiej wymienić je wszystkie, czyli 8szt. Przy okazji została wymieniona uszczelka pokrywy zaworów. Mechanik poinformował mnie także, że przy demontażu został uszkodzony czujnik położenia wału. Został wymieniony na jego koszt. Po tej naprawie silnik inaczej chodzi, czuć poprawę :) Ciśnienie pompy paliwa
@danio_96 Ty masz tam instalację gazową? Czy silnik wyrzuca jakiekolwiek błędy? Rozrząd nie przeskoczyl? Przewody zapłonowe cewki I świece są poprawnie podłączone? Nie pozamieniales coś miejscami?
@danio_96 Odma zapchana takiego efektu aż nie da. Bardziej byłbym za sprawdzeniem przepustnicy czy przypadkiem to nie jest jej wina, może czujnik położenia nawalil.
Po nagrzaniu auta dalej tak samo chodzi czy tylko na zimnym?
@danio_96 może brać sporo oleju przez odme ale jeśli dolot czysty i odma "oddycha" to jest ok. Maxgear to jedna z gorszych firm więc może czujnik słaby. Ale ja mówię o czujniku położenia przepustnicy. Kurde najlepiej to przewód mieć i sprawdzić jakie są korekty, co pokazuje przepustnica jak jest zamknięta i otwarta, co pokazuja sondy i czujniki bo rąk to gdybaniw
Silnik bierze olej, świeca jest zalana w oleju. Po ok 10km odłącza się 1 cylinder i pracuje tylko na 3.
Opisywałem już problemy związane z tym autkiem(audi a4 b5 1.6).
Mechanik zaproponował wymianę świec, a w ostateczności uszczelniaczy zaworowych.
Ciśnienie 13barów na wszystkich cylindrach, więc ok. Poprzedni pomiar pokazał 7-8barów, tyle że był uszkodzony termostat, czujnik temperatury cieczy chłodzącej, czyli test na zimnym silniku oraz na zamkniętej przepustnicy(bez dodawania gazu).
Czy ciśnienie mogło aż tak wzrosnąć? Czy można wykluczyć pierścienie?
Co najlepiej zrobić w tej sytuacji?
#mechanikasamochodowa #audi #a4 #a4b5 #motoryzacja
I ja również nie mam złotego lekarstwa.
Mechanik chciał wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy. Mógł przez to tyle palić? W zimę ok 18l w mieście, ale z uszkodzonym termostatem i czynnikiem temp.
Czytałem że da się sprawdzić czy wina leży po stronie uszczelniacza czy może pierścieni po wydechu. Da się w ten sposób sprawdzić?
Jeśli wymiana uszczelniaczy zaworowych by pomogła to byłoby super. W większe koszta nie chce się pchać.
U mnie wygląda to tak:
http://www.dailymotion.com/video/x5eim5e
Poza tym na bagnecie nie miałem oleju, był cały suchy, ale ostatnio go zmieniałem bo był ułamany. Dolałem 1l, wieczorem sprawdzę ponownie.
Poza tym wydech jest cały w oleju, czarny.
Dzisiaj odebrałem auto kolejny raz od mechanika. Wymienione zostały uszczelniacze oraz świece zapłonowe NGK. Poza tym okazało się, że 3 szklanki się rozpadły, ale najlepiej wymienić je wszystkie, czyli 8szt.
Przy okazji została wymieniona uszczelka pokrywy zaworów.
Mechanik poinformował mnie także, że przy demontażu został uszkodzony czujnik położenia wału. Został wymieniony na jego koszt.
Po tej naprawie silnik inaczej chodzi, czuć poprawę :)
Ciśnienie pompy paliwa
Uszczelniacz trzonka zaworów 8szt – 13zł
Popychacz zaworu 8szt - 147zł
Uszczelka pokrywy zaworów – 26zł
Świeca zapłonowa 4szt – 82zł
Czujnik położenia wału – 62zł (Uszkodzenie z winy mechanika)
@WiewiurPL:
@bigger: Niestety, ale znów coś jest nie tak...
Auto znowu nie równo chodzi, jak traktor.
Co to może być?
Tutaj filmik
https://youtu.be/FXGFMS0WieI
@niezawodny: Nie
@niezawodny: Tego nie wiem, chwilowo nie mam dostępu do kabla
@niezawodny: Mechanik mówił że nie
@niezawodny: Tego nie wiem, ja nic nie zmieniałem.
Ale znowu pracuje na 3 cylindrach?
A odma, przepustnica? Lambda przed naprawami była sprawna.
Po nagrzaniu auta dalej tak samo chodzi czy tylko na zimnym?
@niezawodny: Ale jeśli bierze olej, to jej wina?
@niezawodny: Przepustnica była czyszczona miesiąc temu.
@niezawodny:
Czujnik położenia wału?
Mechanik uszkodził czujnik, ale wymienił na maxgeara.