Wpis z mikrobloga

Czy tester uszczelki pod głowicą ma sens?
Silnik bierze olej, świeca jest zalana w oleju. Po ok 10km odłącza się 1 cylinder i pracuje tylko na 3.
Opisywałem już problemy związane z tym autkiem(audi a4 b5 1.6).
Mechanik zaproponował wymianę świec, a w ostateczności uszczelniaczy zaworowych.
Ciśnienie 13barów na wszystkich cylindrach, więc ok. Poprzedni pomiar pokazał 7-8barów, tyle że był uszkodzony termostat, czujnik temperatury cieczy chłodzącej, czyli test na zimnym silniku oraz na zamkniętej przepustnicy(bez dodawania gazu).
Czy ciśnienie mogło aż tak wzrosnąć? Czy można wykluczyć pierścienie?
Co najlepiej zrobić w tej sytuacji?

#mechanikasamochodowa #audi #a4 #a4b5 #motoryzacja
  • 91
  • Odpowiedz
może brać sporo oleju przez odme


@niezawodny: Ile czasu trzeba czekać po zgaszeniu silnika aby sprawdzić poziom oleju?

Ale ja mówię o czujniku położenia przepustnicy.


@niezawodny: Masz na myśli silniczek krokowy czy coś innego?
  • Odpowiedz
@danio_96 po zgaszeniu ciepłego silnika wystarczy 5 minut.
Mówię o czujniku przy samej przepustnicy, ewentualnie jeśli masz elektroniczna całkowicie to może być czujnik pedału gazu ale nie pamiętam jak jest w Twoim silniku dokładnie. Silnik krokowy to coś innego chociaż też warto aby był czysty
  • Odpowiedz
@danio_96 Nie, przepustnica nie będzie brała oleju. Opcja brania oleju to pękniety tłok lub pierścienie zapieczone na śmierć) ale odpada bo mówisz że sprężania igła), wyrobione uszczelniacze lub odma. Jak odma jest winna to będzie miał cały kolektor odlotowy zawalony olejem, przepustnica będzie od środka w oleju, rury itp itd.
Tu masz silnik 1.6 więc turbo brak a też przez nie bierze olej.
  • Odpowiedz
@danio_96 cewki zamień miejscami, może któraś jest padnieta. Sprawdz który cylinder kuleje i wtedy zamien na nim cewke z innymi, jeśli ten sam będzie dalej kulal to cewka ok i przewody do sprawdzenia, jeśli inny zacznie kulec to cewka martwa
  • Odpowiedz
@danio_96 tamto dymi bo silnik się nagrzewa i olej z kolektora paruje i mógł tam się znaleźć przy dolewce. Jeżeli masz przedmuchy silne dymu z korka oleju to jednak problem z pierscieniami lub tlokiem i ktoś mógł Cie oszukać przy pomiarze sprężania.

Cewki to te elementy z których wychodzą kable i idą na świece.
  • Odpowiedz
Jeżeli masz przedmuchy silne dymu z korka oleju to jednak problem z pierscieniami lub tlokiem


@niezawodny: Ale z wydechu nic nie dymi. A ro nie jest objaw problemu z odmą?
Może przewody mają przebicia? Teraz pada deszcz, można sprawdzać w takich warunkach?
  • Odpowiedz
niepojęte jest to co się dzieje z tym silnikiem


@niezawodny: No niestety, przydałaby się jakaś diagnoza u innego mechanika.

A jak dajesz gazu do koło 2000 obrotów to dalej zapłon wypada czy równo chodzi?


@niezawodny: On tak chodzi od razu po odpaleniu. Potem sprawdzę, teraz nie mam czasu.
  • Odpowiedz
@niezawodny: Kolejne informacje. Wróciłem właśnie od mechanika.
Auto nadal pracuje na 3 cylindry. Powiedział mi, że do zrobienia zostały już tylko pierścienie. Niestety, ale czemu dymi na tylko przy dodaniu gazu?
Inną możliwością jest zmiana oleju. Tzn. mógł od nowości jeździć na innym. Teraz ma 10W40. Rok temu był zmieniany rozrząd, wlali olej Castrol 10W40. Teraz w lutym wymieniałem na Mobil Super 2000 10W40.
Czy zmiana na inny pomoże?
Co jeszcze
  • Odpowiedz