Wpis z mikrobloga

Czy tester uszczelki pod głowicą ma sens?
Silnik bierze olej, świeca jest zalana w oleju. Po ok 10km odłącza się 1 cylinder i pracuje tylko na 3.
Opisywałem już problemy związane z tym autkiem(audi a4 b5 1.6).
Mechanik zaproponował wymianę świec, a w ostateczności uszczelniaczy zaworowych.
Ciśnienie 13barów na wszystkich cylindrach, więc ok. Poprzedni pomiar pokazał 7-8barów, tyle że był uszkodzony termostat, czujnik temperatury cieczy chłodzącej, czyli test na zimnym silniku oraz na zamkniętej przepustnicy(bez dodawania gazu).
Czy ciśnienie mogło aż tak wzrosnąć? Czy można wykluczyć pierścienie?
Co najlepiej zrobić w tej sytuacji?

#mechanikasamochodowa #audi #a4 #a4b5 #motoryzacja
  • 91
  • Odpowiedz
@danio_96 Brać może nie przez odmę, a przez to, że jej nie ma. W skrzyni korbowej gromadzi się wtedy powietrze, które wypycha olej w górę, przez pierścienie tłokowe.
Jeżeli któraś ze świec jest brudna od oleju, jak pisałeś wcześniej, to coś jest z mechaniką. Zrób to odpowietrzenie jak należy i sprawdź co będzie.
Zawleczka, o której pisałem wcześniej to to:
http://anda.auto.pl/zawleczka-odmy-rury-odpowietrzajcej-audi-a4-a6-vw-passat-p-5041.html

a to oring:
http://allegro.pl/uszczelka-oring-odma-odmy-vw-passat-b5-1-8-2-0-1-6-i6756373183.html

@biskup2k: mi też wygląda na fabryczny
  • Odpowiedz
@danio_96: Co do tych wtryskiwaczy to zajrzyj do kostek bo czasem mogą styki skorodować.
Miał ten samochód instalacje LPG? Może ktoś tam źle połączył kable po jej wyrzuceniu.

Sprawdź kabel masy przykręcony do blachy pod zbiorniczkiem płynu chłodniczego.
  • Odpowiedz
@biskup2k:
@patyszon:
@niezawodny:
Auto kolejny raz było u mechanika. Ciśnienie znowu wynosi 6, 6,5, 10, 11 barów. Spalanie bez zmian, 2 wtryski są uszkodzone na 100%.
Silnik bierze z 2l oleju na 100km, więc już chyba nie ma co go naprawiać.
Co byście polecali robić?
Kupić silnik, mechanik ma ale chce za niego 800zł, przebieg podobno 200k. Za wymiane silnika wraz z rozrządem chce 2000zł.

Może lepiej kupić 2
  • Odpowiedz
@danio_96 mi to wygląda na przyklejone pierścienie. Spróbuj zrobić płukankę preparatem liqui moly pro line engine flush (w czarnej butelce, nie w białej). Kosztuje to niewiele, a moze uchroni Cię przed wymianą silnika. Ta płukanka rozrzedza nagar zgromadzony m.in. na pierścieniach. To, że kompresja raz jest a raz jej nie ma, może oznaczać, że pierścienie raz się kleją, a raz nie.
To nie jest żaden cudowny lek na całe zło, ale nie
  • Odpowiedz
mi to wygląda na przyklejone pierścienie. Spróbuj zrobić płukankę preparatem liqui moly pro line engine flush


@patyszon: Możliwe, że jest tak jak piszesz.
Tą płukankę robi się przy wymianie oleju czy nie trzeba zmieniać?
A wtryskiwacze mają jakiś wpływ na ciśnienie, podczas pomiaru i tak chyba powinno się je odłączać?
  • Odpowiedz
@patyszon:
A może być tak, że przez te wtryski może być mniejsze ciśnienie, tzn. że paliwo dostaje się do oleju?
Jak już, to wymienia się wszystkie czy tylko te uszkodzone?
  • Odpowiedz