Wpis z mikrobloga

Czy tester uszczelki pod głowicą ma sens?
Silnik bierze olej, świeca jest zalana w oleju. Po ok 10km odłącza się 1 cylinder i pracuje tylko na 3.
Opisywałem już problemy związane z tym autkiem(audi a4 b5 1.6).
Mechanik zaproponował wymianę świec, a w ostateczności uszczelniaczy zaworowych.
Ciśnienie 13barów na wszystkich cylindrach, więc ok. Poprzedni pomiar pokazał 7-8barów, tyle że był uszkodzony termostat, czujnik temperatury cieczy chłodzącej, czyli test na zimnym silniku oraz na zamkniętej przepustnicy(bez dodawania gazu).
Czy ciśnienie mogło aż tak wzrosnąć? Czy można wykluczyć pierścienie?
Co najlepiej zrobić w tej sytuacji?

#mechanikasamochodowa #audi #a4 #a4b5 #motoryzacja
  • 91
  • Odpowiedz
@niezawodny: Ok, cofam komentarz.
Wszystko zostało wymienione. Właśnie od niego wróciłem. Po prostu silnik jest na wykończeniu i tyle, nic z tym się nie da już zrobić. Remont jest nieopłacalny.
Nie wiem, odma to tylko ta rurka co wcześniej wysyłałem na foto czy coś innego?
Fakturę dał, pytałem się kolegi, wszystko ok z jego autem, więc to nie wina mechanika.

Normalnie karuzela...
  • Odpowiedz
@danio_96 czujnik położenia walka rozrządu uszkodzony i nie dziwne że źle chodzi, przepustnica to samo dodatkowo potęguje problem no i jakieś zwarcie wtryskiwacza jest może kabel przeciety. Zacznij id wypiecia głównej wtyczki ECU sterownika silnika, sprawdzenia czy jest dobra masa i dopiero wtedy działaj. Możliwe że silnik wcale nie trup tylko ktoś grzebal i narobił burdelu. Po kasowaniu błędów jakie się pojawiają??
  • Odpowiedz
@niezawodny: A to te błędy:
17978 P1570 463A Uszkodzony sterownik immobilizera - zły kod, ECM, przewody
515 0203 Czujnik HALL'a obrotów wałka rozrządu CMP (G40) lub jego obwód - zwarcie do plusa
282 011A Czujnik położenia przepustnicy TPS lub obwód ISC (V60)
518 P0121 0206 Potencjometr przepustnicy TP (G69 - sygnał poza zakresem
530 0212 Potencjometr przepustnicy / czujnik pozycji nastawnika obrotów ISC (G88)
1250 P0202 04E2 Wtryskiwacz cylindra 2 (N31)
  • Odpowiedz
@danio_96 napisałem wyżej, czujnik walka o którym mówił Ci mechanik i przepustnica. Może wykasuj wszystko i przejdź kilka kilometrów i sprawdź jeszcze raz. Nastawnik obrotów to coś jak silnik krokowy więc może kostka się odlaczyla albo coś
  • Odpowiedz
@danio_96 wykasuj błędy i pojezdzij wkoło komina, odpal kilka razy auto w tym czasie i jak wrócisz to sprawdź błędy. Jeśli nie będziesz miał cierpliwości do tego to nic sam nie zrobisz. Sterownik to nie mechaniczna cześć w która popukasz i działa
  • Odpowiedz
@danio_96: Błędy od przepustnicy i czujnika wałka mogą być spowodowane problemem z zasilaniem 5V które idzie na te części.

Ale prędzej u ciebie jeśli nie kasowałeś błędów od czasu odbioru od mechanika to on włączył zapłon z nieodłączonymi tymi rzeczami.

Ten korek "odmy" ma tam być wg. katalogu: http://www.oemepc.com/audi/part_single/catalog/au/markt/RDW/modell/A4/year/1999/drive_standart/218/hg_ug/115/subcategory/115045/part_id/252926/lang/e
  • Odpowiedz
@danio_96: Rozgrzej go i pokaż grupę 010 na wolnych obrotach (nagraj albo zrób loga) później na luzie podnieś obroty do jakichś 2000 i też chwilę ponagrywaj na tych obrotach. Wtedy można będzie ocenić po korektach z sondy czy nie ssie lewego powietrza które mogłoby powodować falowanie.
  • Odpowiedz
@patyszon: Może on brać tak ten olej przez tą odmę? Czyli wyszło na to, że u mnie jej nie ma?

A czy możliwa jest opcja, że wszystko zalało olejem i elektronika nie działa?
Albo że silnik jest ok, a coś z elektroniką nie tak?
  • Odpowiedz