Aktywne Wpisy
![Aurielle](https://wykop.pl/cdn/c0834752/d93bc84bb80ecf1b3476f15bf3f4d2ff1b960c70843f77c209092752bfc24278,q60.png)
Aurielle +8
#logikarozowychpaskow #niebieskiepaski #
Z cyklu głupie wykopowe zabawy... Proszem mi powiedzieć jaki kolor mają moje oczęta 😆
Z cyklu głupie wykopowe zabawy... Proszem mi powiedzieć jaki kolor mają moje oczęta 😆
![Aurielle - #logikarozowychpaskow #niebieskiepaski #
Z cyklu głupie wykopowe zabawy......](https://wykop.pl/cdn/c3201142/ec12b249ea3cdbc721f6a8425f376df227828c2c503cd2be96aa34697e502c3a,w150.jpg?author=Aurielle&auth=3f2b8d9026ebabffa76c67726d55a179)
źródło: IMG_20240701_164350
PobierzKtury?
- Rzułty 13.9% (140)
- Zielony 79.3% (796)
- Napiszę w kom 🙂 6.8% (68)
![xoxoxo_oxoxox](https://wykop.pl/cdn/c0834752/921d434a1f254d0a1bd8ed73667c37685faad52da873c570d0b237e2cddf357a,q60.png)
xoxoxo_oxoxox +79
#tinder #rozowepaski #logikarozowychpaskow
I ten opis który jeszcze bardziej oddala kandydatów XD
A tyle sie mówi mówiło o mokebe ale niee
Tak czy siak macie walczyc o nią xD
I ten opis który jeszcze bardziej oddala kandydatów XD
A tyle sie mówi mówiło o mokebe ale niee
Tak czy siak macie walczyc o nią xD
![xoxoxo_oxoxox - #tinder #rozowepaski #logikarozowychpaskow
I ten opis który jeszcze b...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/53a87eec0bd5f7ef86fd4f0d11c9dab611b5c0f9ae0f33cd70697c72bdec0556,w150.jpg)
źródło: 449339909_1806853093135262_760927884482623022_n
Pobierz
mam problem z gwarancją od Sony'ego.
8 miesięcy po kupnie telefonu Sony Xperia Z3 Compact zepsuł mi się aparat fotograficzny - tylny. Zepsuł się mniej więcej w czasie aktualizacji systemu Android. Przy tym też zaczęły świrować inne aplikacje jak np. latarka - nie dało się jej wyłączyć. Ponowne resetowanie ustawień i wgrywanie aktualizacji nie pomogło we wszystkim, aparat fotograficzny nadal nie działał (czarny ekran) więc dokładnie po roku wysłałam go na gwarancję do serwisu Sony'ego - byłam przekonana, że spokojnie mi to naprawią. Telefon nie był uszkodzony z mojej winy, nigdy mi nie spadł, nie był zalany itp. Uszkodzenie nie było mechaniczne czy nie zależało od zużycia materiału.
Tego samego dnia, którego serwis Sony dostał telefon kurierem, również wydał już wycenę. Telefonu nie naprawią, gdyż:
a) naprawa jest nieopłacalna
b) gwarancja takiej naprawy nie obejmuje.
Dali mi 3 opcje do wyboru:
a) zaoferowali mi kupno podobnego telefonu od nich za około 1200 zł
b) oddanie telefonu na recycling, za który dostanę voucher na 100 zł...
c) mogą mi odesłać telefon, ale jeśli zapłacę za wycenę, koszty administracyjne i wysyłkę 62 zł.
Czuję się totalnie oszukana i olana. Mam gwarancję i za wszystko muszę płacić, a telefon popsuł się nie z mojej winy. Skoro naprawa jest nieopłacalna, dlaczego to ja, mając gwarancję, mam kupować od nich nowy telefon?
Dobija mnie również fakt, że przed wysłaniem telefonu do serwisu, opisałam im problem. Czemu nie mogli od razu napisać, że niby zepsucie aparatu fotograficznego nie należy do napraw gwarancyjnych? W ten sposób wymuszają na mnie zapłatę za rzekomą wycenę, administrację i wysyłkę telefonu...
Póki co, chciałabym odzyskać telefon, ale muszę zapłacić, chociaż nie wiem według jakiego prawa...
Nie stać mnie już na kolejny telefon "renomowanej marki Sony", za który się płaci ponad 1600 zł i który działa poprawnie tylko 8 miesięcy, wolę już pójść w Xiaomi lub inne na Aliexpress...
Mirki, czy macie jakieś porady jak to załatwić, na co się powołać?
Czy ktoś miał podobną sytuację z nimi lub z inną gwarancją?
Czy uważacie, że oni mają rację? Jakie ja mam prawa?
Proszę o pomoc.
#prawo #prawokonsumenckie #sony #gwarancja #reklamacja #pytanie #telefony #android #smartfon #pomocy #rekojmia
Możesz skorzystać z rękojmi wobec sprzedawcy, bo odmówienie naprawy gwarancyjnej nie ma żadnego wpływu.
@Volki: możesz mi wskazać przepis o tych opłatach?
Jeśli znasz ten przepis gdzieś, to proszę podaj, bo ja tego nigdzie nie widzę :)
Co do warunków mojej gwarancji - mogliby się przyczepić, że telefon mi upadł, zalał się albo był tam jakiś wirus, jednak prawda jest taka, że nic takiego nie miało miejsca, a oni nie mają mi jak tego udowodnić (telefon wygląda jak nowy:))... Chyba, że sami coś
Gwarant musi zawrzeć w swoim oświadczeniu prawa i obowiązki.
Przed nowelizacją przepisy mówiły o "bez odrębnej opłaty", stąd można było interpretować, że nie można narzucać opłat nawet przy nieuzasadnionej reklamacji.
Po nowelizacji już tego sformułowania nie ma i wydaje się być celowym zabiegiem, zaś na gwaranta nakłada się obowiązek rozszerzenia zakresu
Udzielenie kupującemu gwarancji następuje bez odrębnej opłaty przez oświadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym lub reklamie, odnoszących się do towaru konsumpcyjnego; określa ono obowiązki gwaranta i uprawnienia kupującego w przypadku, gdy właściwość sprzedanego towaru nie odpowiada właściwości wskazanej w tym oświadczeniu. Nie uważa się za gwarancję oświadczenia, które nie kształtuje obowiązków gwaranta.
zwrot "bez odrębnej opłaty" mówił więc o tym że nie może być pobierana opłata za wystawienie dokumentu gwarancji. Twierdzenie, że brak tego sformułowania w obecnej treści KC po nowelizacji dopuszcza pobieranie opłat wydaje mi się pewną nadinterpretacją, dosyć ryzykowną w świetle Art 580 § 2 KC
Tym bardziej, że celem nowelizacji było wzmocnienie ochrony konsumentów, a ponadto zapisy o ponoszeniu przez konsumenta kosztów nieuznanej reklamacji znalazły się w rejestrze klauzul niedozwolonych (z przemawiającym do mnie uzasadnieniem, że konsument, nie posiadając fachowej wiedzy ani środków technicznych, często nie ma możliwości samodzielnego stwierdzenia czy reklamacja
Telefon kupowałam z morele.net,
Reklamuj u sprzedawcy. Wystarczy samo pismo z konkretnym żądaniem. Jeśli sprzedawca w tym samym miejscu zamieszkania, to niech na kopii pisma potwierdzi przyjęcie reklamacji, albo wysyłasz ze zwrotką.
Telefon dostałam rok temu nowy i pachnący, także pośrednik morele.net też zapewne będzie mi odmawiał gwarancji zwalając winę na Sony'ego. Jestem skłonna powiedzieć, że to właśnie Sony robi z klienta idiotę, gdyż łatwo
jak nie, to zostaje sąd/rzecznik