Wpis z mikrobloga

Czy PHP to jest dobry jako pierwszy język?

#programowanie

Czy PHP jest dobry jako pierwszy język

• TAK 41.7% (45)
  • NIE 58.3% (63)

Oddanych głosów: 108

• 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

NIE

@fegwegw: zagłosowałem na tak, ale na NIE np to zeby może nauczyć się wielu złych praktyk i jak będzie szukał pracy i znajdzie kiepską to będzie rzeźbił w gównie albo nie daj boże w wordpressie, taki C++ imho na początek to jest najlepszy język, bo jak dobrze się go nauczysz to do całej rodziny języków C siadasz w sumie z dokumentacją i w zasadzie je ogarniasz bez problemu
  • Odpowiedz
@kkpol: nie znam się na webdevie ale się wypowiem. Moim zdaniem najpierw warto ogarnąc podstawy htmla, zbudować jeden, dwa szablony przy uzyciu html/css/js i dopiero brać się za PHP, żeby mieć jakiś ogar po co w ogóle ten PHP pakować na strony.
  • Odpowiedz
Jako programista PHP, który lubi i docenia ten język powiem Ci, że stanowczo nie. PHP nie nakłada na programistę zbyt wielu ograniczeń i bardzo wiele wybacza, co w wypadku gdy potrafisz programować może być naprawdę fajne i bardzo ułatwiać życie, ale ucząc się prawdopodobnie nauczysz się złych praktyk - bo kto by się przejmował pisaniem kodu dobrze. Zacznij od jakiegoś bardziej wymagającego języka, ja bym polecił C#, mimo, że sam zaczynałem od
  • Odpowiedz
@ImperiumCienia: ogarnialem od zera php jak w css robili tylko szalency - poltora miesiaca zeby zrobic prostego cmsa
pozniej byly obiekty, klasy, cssy i juz nie nadazylem bo php robilem dorywczo.

mozna spokojnie zaczac od php a pozniej cssy trzepac
  • Odpowiedz
Chętnie posłucham argumentów ludzi głosujących na NIE.

@fegwegw: społecznośc od której łatwo złapać złe nawyki, język w którym łatwo złapać złe nawyki, sama składnia i możliwośc przeciętne, są ciekawsze języki do zastosowań webowych. Pod kątem pracy też średnio bo z jednej strony jest masa rzeczy na PHP ale z drugiej stawki PHPowców są przeciętne.