Wpis z mikrobloga

Skończyłem Bloodlines z patchem plus. Fajna rozrywka, zmiany mi się generalnie podobały. W Santa Monica jest dodatkowa lokacja, dalsza część mola jest odblokowana, dostajemy dodatkowy quest i zupełnie oddzielną lokację. Rezydencja Grouta została pokaźnie rozbudowana i dodatkowe miejsca pasują idealnie. Kanały zostały znacznie skrócone, za co wielki plus! Rozbudowano Hallowbrook Hotel i jeszcze dodano parę innych rzeczy, np. bronie. Z tych ostatnich podobała mi się snajperka i miecz z jednego z questów. Zawiodła za to strzelba z fosforem. Myślałem, że będzie lepsza.

Przypomniałem sobie, jak bardzo mi się spodobało rozwiązanie kwestii skill-checków w tej grze. Jak hakujemy i otwieramy zamek, to na początku nie widać, ile potrzeba skilla, dopiero na końcu. Ma to sens, jakby postać sama oceniła, jak trudna to może być sztuka. Za to w rozmowie nie widać ile potrzebujemy czego, a ocena odbywa się natychmiast. I znowu jest to bardzo dobre rozwiązanie. Ponadto do części odpowiedzi w dialogach trzeba samemu dotrzeć, wybierając odpowiednie opcje w odpowiednim miejscu. Jest to o wiele lepiej rozwiązane, niż w miało to miejsce (podczas premiery) w Age of Decadence, gdzie nie tylko widzimy zawsze, ile czego potrzebujemy, ale nawet w rozmowie ile potrzebujemy skilla, by odblokować pewne opcje. To był zły pomysł, bo wtedy sama gra zmusza do chomikowania punktów i wyprowadza z klimatu gry.

Mam tylko pewne uwagi co do samych walk końcowych (spojlery):


To chyba było moje ostatnie przejście gry, bo znam ją niemal na pamięć :)

#bloodlines #vtmb #staregry #crpg
Lisaros - Skończyłem Bloodlines z patchem plus. Fajna rozrywka, zmiany mi się general...

źródło: comment_b6W9G8Jf4l8z60prF6uyJb7wtDRWTaqW.jpg

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Lisaros: Dragon Breath Shotgun jest już od jakiegoś czasu. Gdzieś od wczesnej ver. 8.coś, ale fakt, że niezbyt fajny. DOT nawet nie ma gdzie użyć, chyba że na jakichś bossów, ale to za małe dmg. IMO nieprzemyślana broń.

Ponadto do części odpowiedzi w dialogach trzeba samemu dotrzeć, wybierając odpowiednie opcje w odpowiednim miejscu


A tak kitrasz punkty i każdą rozmowę wczytujesz x razy sprawdzając czy coś się zmieniło. Masochizm, ale kiedyś tak robiłem, jak nie było solucji online do
  • Odpowiedz
  • 2
@Lisaros @sejsmita Hm, faktycznie, niewiedza lepiej działa na klimat, ale faktem jest też, że czasem sam go sobie psujesz przez ten brak wiedzy. Jak próbowałem wykonać misję z tym całym recenzentem restauracji, to właśnie tak - save, nasyp ile się da w zastraszanie, sprawdź, dupa, load, nasyp ile się da w perswazję, sprawdź, dupa, load... Aż doszedłem do tego, że go porzuciłem, nie wiedząc, czy dużo czy mało mi brakowało,
  • Odpowiedz
  • 2
Aha próbowałem też go zeżreć razem z jego recenzją, ale ten quest nie miał chyba opcji siłowego rozwiązania. To byłby niezły zabójca klimatu, gdyby ktoś wyłożył przed tym facetem możliwe opcje z liczbą wymaganych punktów dla każdej. Chcesz powiedzieć, @Lisaros, że tak to działa w AoD?!
  • Odpowiedz
@kurp: Opcja PLUS patcha fajnie rozwiązuje takie gadane questy, ponieważ pozwala na wykorzystywanie dyscyplin. Dzięki temu masz dużo więcej opcji na pozytywne zakończenie. Z drugiej strony, jak już ktoś gra PLUS, to pewnie wie, że tylko perswazją. Grając Nosferatu nie potrzeba żadnych umiejętności do tej rozmowy, wystarczy podejść :D
  • Odpowiedz
@Lisaros: Fajny post. Które klany są Twoimi ulubionymi? Ja grałem tylko raz Malkavianem (vanilla), teraz chciałbym przejść Tremere. Jakieś rady? Jakie umiejętności rozwijać? A sama gra genialna...
  • Odpowiedz
  • 1
@Sagez Popatrz tutaj, tzn. pod tag #vtmb na mirko. Niedawno przechodziłem (Tremere, nawiasem) i udzielano mi wielu rad, także dobrych ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@kurp: ja kiedyś też przeszedłem grę z Intimidation i na wiele się to nie zdało ( ͡° ͜ʖ ͡°)

To byłby niezły zabójca klimatu, gdyby ktoś wyłożył przed tym facetem możliwe opcje z liczbą wymaganych punktów dla każdej.


Trochę się pomyliłem. Nie pokazywało ilości punktów, ale możliwe opcje do wykorzystania i informację, czy uda się z nich
  • Odpowiedz
@Lisaros: Wielkie dzięki, będę musiał tego spróbować! Do walk na końcu gry wystarczy magia krwi czy jednak trzeba na końcu polegać na broni palnej?
  • Odpowiedz
@Sagez: nie pamiętam już, na ile jest skuteczna na końcowych bossów. Poszedłbym jednak też w broń, bo dzięki Auspex Tremere ma do tego predyspozycje. Trzeba tylko dać 2 punkty do percepcji, 2 do firearms (1 pójdzie z książki) i ma się 8. Broni w zasadzie nie trzeba kupować oprócz automatycznej strzelby, sama wpadnie od przeciwników :)
  • Odpowiedz
włączasz opcję super-nerd i save-load do oporu,


@Lisaros: Już dawno się tak nie bawię :) No może w bardzo mikroskali czasami. Np.: w the banner saga - gra ma autosave i load może zmienić jakiś wyjątkowo niekorzystny random event.

@Sagez: Z Tremere do komfortowego grania wystarczą dwa skille (lvl2i3) Taumaturgii i coś do łupania. Reszta ich dyscyplin jest raczej sytuacyjna, tzn przydają się, ale IMO bez rewelacji. Naprawdę sporo zależy od Twoich preferencji, czy chcesz bić czy strzelać. A może i to i to: miecze i topory są dobre na moby i semibossów, broń palna wymiata w przypadku bossów bo DPS jest kosmiczny a oni mają sporo życia. Minusem broni palnej jest jej dostępność i płatna amunicja, a także zależność umiejętności do celności. Domyślnie gra się tak, że najpierw broń biała, potem strzelby, ale da się dowolnie, tylko brak fajnych spluw na początku
  • Odpowiedz