Wpis z mikrobloga

w którym powstał, póki co jedyny w Polsce, tramwaj podziemny


@Jacolnik: Mający dwa przystanki.

Niemniej jednak większa od Warszawy Canberra nie ma metra w ogóle wg tego schematu, Ottawa ma tylko jedną linię, Helsinki też...


@tomash-pl: Mogą być inne uwarunkowania lokalne.

ta linia jest idealnie okrągła?


@mrslug: Nie jest. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Piękna jak piękna, ale i jeszcze do tego funkcjonalna, bo można się
@MarianoaItaliano: zgadzam się z Tobą w 100%. Dlatego też nie rozumiem zarzutów w stylu "Warszawa jest stolicą, więc i wymagania są większe".
Mam nieodparte wrażenie, że teraz są heheszki z metra w Warszawie, bo hehe krótkie i można było plan narysować na długopisie, a teraz to hehe na krzyżu, ale gdyby metro było jak w Berlinie czy Londynie, to by były narzekania, że wybudowane z cegieł z kamienic w całej Polsce,
Mogą być inne uwarunkowania lokalne.


@OldFuckinPyroRex: owszem. W Warszawie są takie uwarunkowania lokalne, że przez 50 lat po wojnie byliśmy wasalami ZSRR i nic bez ich wiedzy i zgody się zrobić nie dało, a po 90 roku to dla odmiany każdy chce metro, ale nie pod własnym domem, więc kwestie pozwoleń, lokalnych konfliktów, a do tego przetargów i innych upierdliwych formalności przeciągają inwestycję w nieskończoność.

Z tym, że to nie jest
@tomash-pl: W Warszawie gdzie ziemia jest nieporównywalnie tańsza do innych stolic Europy, spokojnie można dobrze realizować komunikację miejską w wykonaniu naziemnych tramwajów z wydzielonymi torowiskami - a to akurat Warszawie idzie całkiem dobrze, @damiinho: przywołał też przykład poznańskiej Pestki - zdaje się że spełnia taką samą funkcję jak metro a jest od niej kilka razy tańsza i bardziej dostępna.
W Warszawie gdzie ziemia jest nieporównywalnie tańsza do innych stolic Europy, spokojnie można dobrze realizować komunikację miejską w wykonaniu naziemnych tramwajów z wydzielonymi torowiskami - a to akurat Warszawie idzie całkiem dobrze,


@MarianoaItaliano: Tu bardziej chodzi o miejsce i zabudowę terenu, niż o ceny gruntu. No i o właściwości ziemi pod miastem.

w Poznaniu też masz tramwajowe przystanki podziemne i kawałek linii, a jeszcze jest PST.


@damiinho: Zaś w Bydgoszczy
W Warszawie gdzie ziemia jest nieporównywalnie tańsza do innych stolic Europy, spokojnie można dobrze realizować komunikację miejską w wykonaniu naziemnych tramwajów z wydzielonymi torowiskami - a to akurat Warszawie idzie całkiem dobrze,


@MarianoaItaliano: tu się nie do końca zgodzę. Czas przejazdu linią tramwajową z Dw. Gdańskiego do Wierzbna (uwzględniając przesiadkę, ale odejmując czas oczekiwania na drugi tramwaj) to około 30 minut. Metrem jedzie się minut 15.

Warszawskie tramwaje są OK, bo
Czas przejazdu linią tramwajową z Dw. Gdańskiego do Wierzbna (uwzględniając przesiadkę, ale odejmując czas oczekiwania na drugi tramwaj) to około 30 minut

@tomash-pl: A to już wina organizatora, że nie zsynchronizował przesiadek.

to niestety są wolne i mają mnóstwo przystanków.


@tomash-pl: Kwestia uruchomienia linii pospiesznych, da się pewnie - tylko że ''oszczędności'' ; tak samo jak z wycinaniem kursów w międzyszczycie.

Niemniej jednak myślę, że nie ma co przesadzać z
@tomash-pl:
Przestań się już kompromitować.

Canberra: 814.2 km²

Warszawa: 517,24 km²

a gmina Pisz 634,8 km², tam też chcesz budować metro?

Canberra: liczba ludności 381 488, gęstość 428.6 os./km²
Warszawa: liczba ludności 1 748 916, gęstość 3372 os./km²

Tym właśnie charakteryzuje się metro, że powstaje w gęsto zaludnionych miastach. W takim mieście jak Canberra można zdecydowanie taniej wybudować kolejkę naziemną.
Kwestia uruchomienia linii pospiesznych, da się pewnie - tylko że ''oszczędności'' tak samo jak z wycinaniem kursów w międzyszczycie.


@MarianoaItaliano: tylko jak puścić linie pospieszne? Budować dla nich odrębne torowiska? Bo nie wyobrażam sobie teraz linii pospiesznych na jednym torowisku ze zwykłymi. A jeśli budować, to gdzie? Rozwiązaniem byłoby zamienienie obecnych torowisk w torowiska dla tramwajów pospiesznych i rozbudowanie na obrzeżach miast linii bardziej regionalnych... Z tym, że poza centrum w
Pobierz t.....l - > Kwestia uruchomienia linii pospiesznych, da się pewnie - tylko że ''oszcz...
źródło: comment_YBdfJdg6URgxB5uorFYwZiMvIeBNJMv2.jpg