Wpis z mikrobloga

szafki jak widzę. Zapomniałeś, że to stolica kraju, aglomeracja, więc i wymagania są większe.


@damiinho: nie chcę wołać każdego kto kwestionował dobór miast do schematów metra - otóż metro to nie jest stricte miejska kolej podziemna, w ogólnej definicji przyjmuje się linię szybkiego, priorytetowego ruchu, bezkolizyjną, ze specjalnie wyodrębnioną infrastrukturą. Najprościej do tej definicji można podciągnąć kolejki podziemne, ale zdarzają się bezkolizyjne, napowierzchne linie autobusowe czy szynowe.

Jak ktoś wyżej
@2_7_6: swoją drogą Dublin miał swego czasu 150 km sieci tramwajowych, czyli całkiem sporo, potem to zlikwidowali i teraz znowu budują. Widziałem podobne zestawienie (tylko mniejsze) i Dublin dopisali na końcu jako żart z dopiskiem w miejscu gdzie dwie linie się nie przecinają: just walk it fucking yourself. No i luas to po irlandzku szybkość, co też jest słabym żartem.