Wpis z mikrobloga

#matlab
Jestem kompletnie zielony w kwestii Matlaba i chce zrobić wykres zmieniający się w czasie rzeczywistym jak na gifie.

[Cała nudna fabuła dotycząca zadania ( ͡° ͜ʖ ͡°)]
Na studiach mamy zamodelować układy liniowe w tym ustrojstwie. Oczywiście nikt nam nie mówił jak to działa, po prostu wchodzimy na laborki i mamy robić - widząc to pierwszy raz na oczy ( ͡° ͜ʖ ͡°). Taki wykres nie jest to konieczny, ale muszę (i w sumie sam z ciekawości chciałbym) wiedzieć jak poszczególne parametry wpływają na zachowanie układu.

Mógłbym odbębnić teorie w zakamarkach Googla i po prostu poczytać które co robi (materiałów też nam nie dostarczyli ( ͡ ͜ʖ ͡)). Mógłbym na piechotę milion razy pozmieniać parametry, puścić symulacje, zobaczyć wykres i od nowa - ale to cholernie niewygodne i zupełnie niepraktyczne. No i mógłbym spróbować zrobić taki wykres ze zmieniającymi się zmiennymi w czasie rzeczywistym.
[/Cała nudna fabuła dotycząca zadania]

Więc pytanie jak to ugryźć?
Mam zamodelowany jakiś układ w Simulinku na bloczkach, mam moje zmienne wyjściowe wrzucone do bloczków "To Workspace" żeby móc robić lepsze wykresy już bezpośrednio w Matlabie za pomocą plota. Ale jak mogę sprawić, żeby wykres był "animowany"? Chciałbym zmieniać wartości bloczków "Gain" gdyż to od nich zależy zachowanie układu i w czasie rzeczywistym rysować wykres. Nie wiem jak można zrealizować samą zmianę ani jak poruszyć wykres do życia - jestem kompletnie zielony. Jakieś rady? Albo chociaż informacje gdzie szukać i pod jakim hasłem dobrych poradników odnośnie tego co chce zrobić?

#studbaza #automatyka #dynamikaukladow #nieprogramowanie #kiciochpyta #pytanie
Pobierz
źródło: comment_RwWDvoHfk2f2GpghrjXBjxG68LDVzT74.gif
  • 31
@Gumaa: przewalone, musisz zrobic petle ktora zmienia ci parametr i do niej dac funkcje "pause(czas)" która bedzie trzymac przez chwile dany wykres i tak zrobi sie animacja