Wpis z mikrobloga

Pytanie do mirkow z tagow #inzynieria #mechanika oraz #programowanie

Jestem studentem pierwszego roku mechanika i budowy maszyn, na zajeciach z TI usłyszałem, o możliwości pisania skryptów z c# w solidworksie, catii, czy innym cadzie. Jakie jest zapotrzebowanie na rynku pracy na ludzi programujących jednocześnie z operowaniem cada? Czy jest sens uczyć się tego i tego naraz?
  • 15
  • Odpowiedz
@maracjastanu: Pewnie jesteś na kierunku, który daje dyplom inżyniera. Więc czy wyobrażasz sobie inżyniera, który nie zna się na rysunku i matmy nie kuma? Jak chciałeś tylko programowanie trzeba było iść na uniwerek na licencjat.
  • Odpowiedz
@stassma:
1. Jestem na mechanice i budowie maszyn, napisałem to zresztą. I nie, nie uważam by rysunek techniczny był potrzebny, ba nawet prowadzący od tego tak uważaja.

2. Byłem na inżynierce na uniwerku przez tydzień na infie i jest większy #!$%@? niż na infie. Co prawda dyplom inzynierski, ale wciaz za duzo i nic przydanteg.
  • Odpowiedz
@maracjastanu: Rysunek techniczny przydaje sie do zrozumienia niego. Sam recznie nic nie bedziesz nigdy raczej rysowal. Ale przydaje sie tez w CADach. w Inventorze mozna robic skrypty w Visual Basic.
Ogolnie przydatne to automatyzacji pracy. Jest to duzy plus dla pracodawcy. Ogolnie pokazanie automatyzacji pewnych procesow daje +10 do szacunu. Ale nadal jest to chyba pochodna glownych obowiazkow czyli CADowania i projektowania.
  • Odpowiedz
@maracjastanu: Trochę nie rozumiem, jesteś na mechanice i chcesz iść w IT i programowanie, tak? Bo jeśli chcesz się uczyć umiejętności programistycznych na bazie pisania skryptów do cadów to nic Ci to niestety nie da. W rzeczywistości sprowadza się do poznania uproszczonego api solidworksa czy autocada i operowania nim, poza pracą jako konstruktor te umiejętności nie przekładają się w żaden sposób na wartość w IT, gdzie liczy się znajomość wiodących frameworków
  • Odpowiedz