Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Drogie Mirki, stoję przed dylematem związanym z #pracbaza i ogólnie #kariera. Nie wiem jaki kierunek rozwoju wybrać. Stoję pomiędzy front-endem a tłumaczeniami. Z wykształcenia jestem humanistką, 2 filologie (ang i pl), już na studiach zajmowałam się tłumaczeniami, mam już pewne doświadczenie, ale to była raczej drobnica, nic z czego można by się utrzymać. Cykam się trochę przed zakładaniem firmy, bo to rożnie bywa ze zleceniami, raz są, raz ich nie ma. Obecnie robię różne zlecenia z zagranicznych portali i firm dla tłumaczy. Ofert na etat w biurze tłumaczeń jest trochę na rynku, ale konkurencja w mojej parze językowej jest spora, a żeby być dobrym, wartościowym tłumaczem, trzeba być specjalistą w konkretnej dziedzinie, więc musiałabym się sporo douczyć, znaleźć specjalizację. Nie jest źle z możliwością nauki, bo są rożne kursy, podyplomówki. Pytanie jednak, czy warto się w to pchać? Tracić czas i pieniądze, a perspektywy są marne? Może jakiś tłumacz doświadczony się wypowie?

Z drugiej strony jest właśnie front-end, pracując przez ostatnie lata w zupełnie innych branżach, postanowiłam się douczyć czegoś praktycznego, wybrałam front-end bo wydawał mi się najbardziej przyjazną "wersją programowania". O ile HTML i CSS są miłe i przyjemne, JS już nie jest dla mnie taki ciekawy, wiem, że dla front-endowców perspektywy są lepsze na rynku pracy, w sieci jest masa kursów, z których korzystałam i mam zamiar skorzystać, tylko boje się, że wyląduje na nudnym stanowisku i będę się męczyć, w czymś, co do końca mnie nie interesuje.

W którą stronę byście poszli? Mam trochę czasu na naukę i obranie kierunku, bo siedzę w domu na macierzyńskim. Do starej pracy nie chce wracać, bo jest nierozwojowa, taka trochę gównopraca, aby mieć co do gara włożyć. Nie ukrywam, że szkoda mi trochę tych lat studiów na takie gównoprace i chciałabym coś zrobić ze swoim życiem.