Wpis z mikrobloga

No dobra, między innymi na prośbę, a raczej propozycję @KORraN - zakładam autorski tag "rajdowy" #gumizakolkiem. W tagu będę opisywał swoje starty, zmiany w aucie, słowem wszystko, co ma jakiekolwiek, nawet najmniejsze znaczenie. Szczególną uwagę przyłożę do aspektów finansowych - tak bardzo ciekawych dla tych, którzy jeszcze nie zaczęli a by chcieli :D

Zaczynajmy.

Stare czasy to stare czasy, jeden puchar przywieziony, auto niezniszczone, sprzedane, pora na nowe.

KONFIGURACJA PRZY ZAKUPIE:
Peugeot 106 1.4 Rallye 98'
- Fotele kubełkowe noname rurowe na mocowaniach "półzałącznikowych" ;)
- Wybebeszony
- Pasy szelki 3pkt IRP, najtańsze z homo E
- Kierownica zamszowa fake OMP + naba
- opony Toyo T1R na (chyba) magnezówkach z Citroena C5 + komplet słabej zimy
- nowo zalany Liqui Moly 10w40 + nowy filtr powietrza
- OC do maja, przegląd nówka
- wydech: rura, strumienica, rura, końcowy od 125P - strzela :)

To auto kosztowało mnie 3200 - zakup nie najgorszy, jednak było w nim 'trochę' rzeczy do zrobienia :) Mianowicie:
- gumy stabilizatora przód
- filtr kabinowy
- filtr paliwa
- regeneracja tylnej belki
- mocowania amortyzatorów
- nowa chłodnica
- pompa wody
- kpl rozrząd
- pasek na alternatorze
- cylinderki hamulców tył
- wodziki zmiany biegów
- geometria, regulacje hebli itd

To chyba tyle. Za całą robotę mechanik wziął 1650 zł + regeneracja belki w zakładzie 650

Na ten moment mamy auto przygotowane nieco przez poprzedniego właściciela za łączny koszt 4850 +650 zł + 180 rejestracja, w zaokrągleniu 5650. Dałoby się tym już fajnie jeździć, ale miałem za dużo pieniędzy ;P

Pora na modyfikacje zakupione przeze mnie:
- zawieszenie KYB AGX - 1050zł, regulacja siły tłumienia z przodu 4 stopnie, z tyłu 8 stopni
- zapinki na maskę IRP - 40zł
- porządne śruby do kierownicy 20zł
- rękawice OMP KS-4 - 150zł
- młotek z nożem do pasów - 25zł
- dystanse na tył 25mm ze śrubami - 170 zł
- usunięty ABS - 0zł :)

Łączny koszt modyfikacji moich: 1450zł

Czyli obecny koszt auta to 7100zł. Wiadomo, za tę cenę mógłbym mieć jakieś cento, możliwe że dużo szybsze, wolałem jednak zostać przy nieco większym aucie dla własnego komfortu psychicznego, auto ma być też na co dzień. No i to w końcu 106, Loeb na tym latał :P

Tak poza konkursem, w ramach testu, zamówiliśmy Plastidip na lotkę, koszt 70zł - ale nie liczę tego do ogółu, to przyjdzie przy części wizualnej na którą się dopiero zanosi.

Na ten moment autem nigdzie nie startowałem, bo w zasadzie jutro skończę doprowadzać je do stanu w którym mogę śmiało rozpocząć trening, choć już na ten moment jestem w stanie powiedzieć że jest dużo szybszy niż mój były Golf...

Zastanawiam się nad startem w najbliższej, niedzielnej rundzie Grudziądzkiego Mistrza Kierownicy, obawiam się jednak o to, że nie znając dobrze auta szybko je uszkodzę. Myślę również nad pojawieniem się na treningu w Pile bodaj 18.09. Wszystko jeszcze do przemyślenia, jedno jest pewnie, informacje będą wstawiane na bieżąco :)

Masz pytania - śmiało, nie gryzę, coś tam też już wiem :)

Kończąc, zdjęcie tego nygusa - osobiście napatrzeć się nie mogę :D Wybaczcie że niewyraźne, jutro jak będzie chwila, zrobię ładniejsze :)

Miłej nocy :)

#rajdy #rajdy24 #motoryzacja #carboners #motorsport #kjs
Pobierz
źródło: comment_wjyvGgVrNXSOOWevYimdr9MermmXtm0A.jpg
  • 38
@Gumi5 polecisz jakieś fora, fanpage, strony gdzie wrzucają na bieżąco informacje o wszystkich eventach dla totalnych amatorów? Tam gdzie nie potrzeba klatek i innych homologacji :)
@Saeglopur: Trochę tak, ale nie ma rzeczy niemożliwych, mogę np. zmiękczyć na maxa zawieszenie z tyłu, z przodu max twarde i zacząć obawiać się podsterowności :P Ogólnie coś projektujesz? Każda pomoc spoko, bo artystą nie jestem, a nie chcę prosić znajomych bawiących się w grafikę żeby mi zrobili za słynne "będziesz miał do portfolio" xd

@NMetyloAmfetamina: w jeździe sportowej przydaje się możliwość zablokowania kół hamulcem, na asfalcie chyba niemal wcale
@Gumi5: nieźle Mireczku, trzymam kciuki.

Też chciałem zacząć startować w tym roku, ale odłożyłem do następnego - a miałem dogadanego Civica 4 gen, wybebeszonego, ze zrobioną zawiechą, kubłami itp.

Kurde, ten 106 nawet całkiem fajnie wygląda :)
@Gumi5: Widzisz, pomysł z tagiem to był strzał w dziesiątkę :) Od razu ilu kibiców Ci przybyło :P BTW, nie widzę na liście, czy nie masz płyty pod silnikiem? To chyba jedna z ważniejszych rzeczy na małych, dziurawych rajdach "wokoło trzepaka" :)