Mirki wytłumaczcie mi jedną rzecz. Jak to jest, że kierowcy samochodów chcą zazwyczaj samochód, który jest cichutki i mało spala, a te podludzie na motocyklach muszą n---------ć przez miasto budząc wszystkich starców, koty i psy emitując tym samym kłęby dymu? ( ͡°ʖ̯͡°) #podludzie #motoryzacja #motocykle #pytanie
@pietryna123: sekwencyja skrzynia biegów bez synchronizcji, stary, albo słaba zarzutka, albo ciężko znaleźć słowo na Twój komentarz, tak by moderacja nie wpadła i nie w------a za obrazę majestatu XD
@tosyu no powiedz mi co jest nie tak w sekwencyjnej skrzyni biegów bez synchronizacji? Oświeć mnie motoryzacyjny guru... Bo ja w motocyklu nie p------ę się z przegazówkami bo nie ma to sensu. W samochodzie robię dla jaj i raz z przymusu jak pompa sprzęgła przestała mi działać a miałem 30km do przejechania jeszcze.
@gerard-kowalski nie. Po prostu piszę Ci ci robię i po co. Skrzynia sekwencyjna to taka w której zmieniasz maksymalnie o jedno przełożenie... Nie ma to nic wspólnego z synchronizatorami. Ba, w skrzyni motocykla gdzie luz masz tylko w położeniu neutralnym nie ma nawet jak przegazować w celu wyrównania obrotów na wałkach bo zmiana dzieje się niejako sama jak wdepniesz dźwignię. Możesz przegazować przed puszczeniem klamki sprzęgła po to żeby nie zahamować
@pietryna123 bez reakcji gazem w motocyklu przy zmianie biegów słychać jebnięcie w skrzyni trzy ulice dalej, więc albo nie jeździsz motocyklem, albo jesteś technicznym ignorantem i niszczysz skrzynkę biegów
@pietryna123 o stary... XD właśnie dlatego że nie ma synchronizatorów to Ty musisz dodać gazu żeby wyrównać prędkości obrotowe... Za to w aucie gdzie Ty guru motoryzacji robisz przegazówkę właśnie niszczysz synchronizatory jeśli robisz to choć trochę nieumiejętnie. Widzę, że nie ma o czym rozmawiać. Zmieniaj sobie biegi po swojemu, ale na przyszłość zanim coś napiszesz to poczytaj trochę.. :-)
w skrzyni motocykla gdzie luz masz tylko w położeniu neutralnym nie ma nawet jak przegazować w celu wyrównania obrotów na wałkach bo zmiana dzieje się niejako sama jak wdepniesz dźwignię
@pietryna123: dobra, to ja już dziękuję za udział w dyskusji XD XD r--------ś mnie tym
@pietryna123: Ale masz świadomość, że sporo motocyklistów mimo że ma sprawne sprzęgło to zmienia biegi bez jego użycia? Więc jakby im się zepsuło mieli by największy problem z ruszeniem, a dalej to już prosto jest.
@gerard-kowalski może mam zbyt nową skrzynię. Owszem. Potrafi jebnąć przy potężnej rozbieżności. Np próba wybicia jedynki z luzu jak jedzie się 40 czy 50 bo z 1200 na 5000 skok. Albo nawet przy wrzuceniu jedynki na postoju. Podczas jazdy mi się nie zdażyło. Ale fajnie jakby mi ktoś z was wytłumaczył w którym momencie przegazówka coś wyrówna jak nie użyjemy sprzęgła. Gdzie jest ten magiczny moment że nie ma zazębienia. Bo
@pietryna123 jedź na 3 np. Podciągnij dźwignię do góry jakbyś chciał zmienić bieg (i cały czas używaj delikatnej siły na niej) i po prostu ujmij gazu. Bieg sam wskoczy. Lepiej nie umiem tego zobrazować Tak samo to działa w druga stronę.
Ale masz świadomość, że sporo motocyklistów mimo że ma sprawne sprzęgło to zmienia biegi bez jego użycia? Więc jakby im się zepsuło mieli by największy problem z ruszeniem, a dalej to już prosto jest.
@Huberto606: ale nawet jak zmieniasz ze sprzęgłem to się operuje gazem by nie było żadnych szarpnięć… Hamowanie ma być maksymalnie płynne - nie da się tego zrobić nie dodając gazu ;)
@piotreek88: Nie, jeszcze nie widziałem, żadnego motocykla którybyłby cichy.. Pozatym te w przeciwieństwie to osobówek a nawet cieżarówek, uwalniają niebotyczne ilości szkodliwych substancji. Gdyby to ode mnie zależało motocykle spalinowe byłby zakazane i tylko elektryczne jak ktoś chce.
@r5678: jestes p--------y czy p--------y? Bo mam dylemat.
Motocyklowe spaliny niczym nie różnią się od spalin zwyklego auta benzynowego. To raz
dwa z ceizarowkami to p---------s perfekcyjnie jak dzik w sosne. Diesle najbardziej smrodzą. Motocykle są w większosc dużo bardziej ekologiczne od samochodów. A jak nie widziales motocykla, ktory jest cichy to czas przestac bujac w oblokach i zejsc na ziemie, bo pelno ich w miastach i na
przegazowke robisz przy zbijaniu biegow zeby wyrownac predkosc obrotowa walu do predkosci kola zebatego danego przelozenia. O to im chodzilo, Chodzi tylko o redukcje, nie o bieg wyżej.
@Stitch: Ja ogólnie wiem jak działa układ przeniesienia napędu. Dlatego tak usilnie walczę z tymi "mitami". W samochodzie robię przegazówkę tylko po to, żeby puścić pedał sprzęgła na raz a nie powoli odpuszczać (nie szarpnie). W przypadku skrzyni bez synchronizatorów to nie jest
@pietryna123: w motocyklach nie masz zadnych sprzegielek. Masz prosty uklad. Skrzyna, sprzeglo, naped. i wlasnie w momencie wcisneicia sprzegla chodzi o podbicie obrotow, zeby wyrownac predksoci miedzy zebatkami. to jest skrzynia klowa, pamietaj. I miedzygaz trzeba robic przy kazdym przelozeniu. Nie chodzi o eliminowanie hamowania silnikiem, bo one jest i zawsze bedzie. Tylko wlasnie o te roznice obrotowe. Bo jak wlaczasz sprzeglo to obroty spadaja o dobre 2-3k, a roznica
#podludzie #motoryzacja #motocykle #pytanie
@pietryna123: dobra, to ja już dziękuję za udział w dyskusji XD XD r--------ś mnie tym
Ale fajnie jakby mi ktoś z was wytłumaczył w którym momencie przegazówka coś wyrówna jak nie użyjemy sprzęgła. Gdzie jest ten magiczny moment że nie ma zazębienia. Bo
http://www.kulikowisko.pl/porady,redukcja,z,miedzygazem-54.xhtml
EDIT Ścigacz to był w sumie duplikat.
Tak samo to działa w druga stronę.
@Huberto606: ale nawet jak zmieniasz ze sprzęgłem to się operuje gazem by nie było żadnych szarpnięć… Hamowanie ma być maksymalnie płynne - nie da się tego zrobić nie dodając gazu ;)
Motocyklowe spaliny niczym nie różnią się od spalin zwyklego auta benzynowego. To raz
dwa z ceizarowkami to p---------s perfekcyjnie jak dzik w sosne. Diesle najbardziej smrodzą. Motocykle są w większosc dużo bardziej ekologiczne od samochodów. A jak nie widziales motocykla, ktory jest cichy to czas przestac bujac w oblokach i zejsc na ziemie, bo pelno ich w miastach i na
@Stitch: Ja ogólnie wiem jak działa układ przeniesienia napędu. Dlatego tak usilnie walczę z tymi "mitami". W samochodzie robię przegazówkę tylko po to, żeby puścić pedał sprzęgła na raz a nie powoli odpuszczać (nie szarpnie). W przypadku skrzyni bez synchronizatorów to nie jest
i wlasnie w momencie wcisneicia sprzegla chodzi o podbicie obrotow, zeby wyrownac predksoci miedzy zebatkami. to jest skrzynia klowa, pamietaj. I miedzygaz trzeba robic przy kazdym przelozeniu. Nie chodzi o eliminowanie hamowania silnikiem, bo one jest i zawsze bedzie. Tylko wlasnie o te roznice obrotowe. Bo jak wlaczasz sprzeglo to obroty spadaja o dobre 2-3k, a roznica