Wpis z mikrobloga

@michalkosecki: Dramatyczne to jest to porównanie to tak jakby zrobić artykuł o tytule "Dramatic difference between Ferrari and Łada Samara

Sama technika nie jest trudna, ale na tych profesjonalnych zdjęciach widać że używano dobrego sprzętu.
Na fotografii zjadłem zęby, nie jestem laikiem:

1. Podejście do tematu : stoję, widzę to pierdyknę zdjęcie.........wystarczy kucnąć, zrobić krok w lewo czy prawo, "poszukać kadru" zamiast obrazować to co widzimy.

2. Światło - są złote
źródło: comment_8DEmo8cnyZF66L3lMH2sFc5xwBc55CLW.jpg
@Afropolon #!$%@? głupoty towarzyszu. Najtańsze obiektywy staloogniskowe o przyslonie rzędu 1.8 to koszt od 300 zł. Światło? Wcale nie trzeba specjalnego światła do takich kadrów. Ja tu widzę zwyczajne foty, które można strzelić z rodziną na spacerze, bez jakiegoś specjalnego ustawiania się. A w sumie to zdjęcie plaży IMO bardziej przypomina te "zwykłego człowieka" niż pro fotografa.
@Afropolon: No odległość od obiektu to już nie taki drobiazg. Przy zdjęciach z bliska nawet smartfonem można osiągnąć ładny efekt rozmycia.
Załączam fotkę sprzed kilku dni, bez większych starań, pykniętą spontanicznie Galaxy s7edge (nieco pomaga przesłona 1.7 - najjaśniejsze szkło wśród smartfonów w całej ich historii). Oczywiście bez obróbki.
źródło: comment_U8doasnnM2P5JfUHs22D0MtvR5z9vPVr.jpg
@Afropolon: ja się na fotografii znam tyle, że robię zdjęcia aparatem w telefonie, a na pierwszy rzut oka jestem w stanie stwierdzić, że "profesjonalizm" tu #!$%@? ma do rzeczy.
Porównywanie przypozowanych zdjęć zrobionych przez zawodowca zawodowym sprzętem, do zdjęć zrobionych przez Janka Samsungiem z 2012 roku.
@Agemaker: więcej można w Photoshopie zrobić, jak ma się dobrej jakości zdjęcia. Dobrej jakości zdjęcia ma się, gdy ma się dobry sprzęt. Resztę można poprawić w obróbce.