Wpis z mikrobloga

@Muk_Use_Acid: bez praktyk z AM lub technikum to raczej tylko jakieś pasażerskie w i praca raczej na zasadzie usługiwania ludziom niż statkowa. No chyba, że masz jakiś zawód typu elektryk albo co.

Teraz na statkach tendencję są do zmniejszania załogi. Nie ma za bardzo miejsca dla ludzi którzy nie oferują nic od siebie albo bez doświadczenia/papierów. No bo w jakiej roli to miałby być staż? Typowych majtków okrętowych od dawna już
@Muk_Use_Acid: To zostają ci tylko praktycznie promy i coś w stylu praktyk hotelarskich. W Polsce sobie zbytnio nie pozwiedzasz, bo nasze z PŻB kurują tylko po bałtyku.
Istnieje też opcja zabrania się np w PŻM na masowiec jakiś ale płacisz za to dosyć sporo no i jesteś uzależniony od harmonogramu logistycznego towarów. Aha no i musisz pamiętać, że bez wizy marynarskiej często nie zejdziesz nawet do miasta a jak zejdziesz to
@Gleba_kurfa_Rutkowski_Patrol: ale gadasz bzdury ;]
- mając papiery znajdzie pracę prędzej czy później nie musi mieć szkoły morskiej
- do uzyskania papieru marynarza wachtowego nie trzeba mieć szkoły morskiej, skończenie takowej po prostu skróci długość wymaganej praktyki na ten stopień
-tak motorzysta przyjdzie z siłowni na pokład robić, ciekawe który CE się zgodzi na to
- nie ma czegoś takiego jak wiza marynarska, zazwyczaj są to po prostu wizy tranzytowe, w
@Muk_Use_Acid: na pasażerskim ciężko, bo większość jest obsadzona przez filipków itd, w Polsce ciężko bo studenci AM obstawiają promy, aczkolwiek jakbyś mocno męczył dział kadr w PŻM to w końcu byś pojechał, ale za free, i takie praktyki to raczej tyra na car decku więc raczej nic ciekawego ;] oczywiście musiałbyś mieć zestaw dokumentów ale to już Ci ktoś pisał