Wpis z mikrobloga

Mirki mam pytanie. Chciałbym kupić sobie Arduino Uno(klon od chińczyków). Do zabawy, jako nowe hobby. Jestem całkowicie zielony jeśli chodzi o programowanie, jak i o elektronikę. Niby jestem na kierunku inżynierskim, jednak inna branża - o prądzie wiem tylko tyle że kopie. No więc:

Mam kupić gołe Arduino czy od razu zestaw z milionem czujników?

W czym to programować? Słyszałem że w C najlepiej...

No i w końcu: będę w stanie coś sam zbudować siedząc nad tym czasem w weekendy? Czy bez studiów z elektrotechniki odpalę tylko skrypt Blink? ( ͡° ʖ̯ ͡°)

#arduino #mikrokontrolery #pytaniedoeksperta
  • 17
@Shelsing: arduiono się programuje w C pomieszanym z c++ i odbiega to od klasycznego programowania prockow. jako hobby może być ale sam polecam zaczynanie od gołego procka. Tylko goły procek wymaga dużo czasu. Co do czujników kup zestaw z wyświetlaczem, 3-5 czujnikami i pobawić się :-)
W czym to programować? Słyszałem że w C najlepiej..


@Shelsing: Masz język specjalnie dla Arduino (biblioteki bazujące na C).

No i w końcu: będę w stanie coś sam zbudować siedząc nad tym czasem w weekendy?


@Shelsing: Spokojnie ogarniesz. Arduino jest idiotycznie proste.
Najpierw to się określi co chcesz zbudować. Później kup potrzebne rzeczy. Poważnie i bez złośliwości.

I spokojnie będziesz w stanie zbudować coś fajnego - chociażby bazując na jakiś tutorialach które są prawie do wszystkiego, niekiedy nawet programować nie trzeba umieć, bo kod masz gratis, ot coś podpinasz, coś lutujesz i do zabawy jako początek nowego hobby w sam raz :)
arduiono się programuje w C pomieszanym z c++ i odbiega to od klasycznego programowania prockow.


@Tymian:

Masz język specjalnie dla Arduino (biblioteki bazujące na C).


@janek_kos:

nie pisz w arduino. Pisz w czystym C. Dużo się nauczysz, arduino to taka zabawka żeby pokazać, że coś działa i tyle.


@NiedzielnyMirek:

@Shelsing: jak widzę takich znawców to żal dupę ściska.