Aktywne Wpisy

Ksemidesdelos +26
W Ugandzie odkryto ponad 31 milionów ton rudy złota, w której znajduje się około 320 tysięcy ton czystego, rafinowanego złota. Szacunkowa wartość tego skarbu to aż 12 bilionów dolarów.
To odkrycie może całkowicie odmienić przyszłość gospodarczą kraju i umieścić Ugandę wśród największych graczy na światowym rynku złota. Jeśli zostanie mądrze wykorzystane, może przynieść ogromne inwestycje, tysiące miejsc pracy i dynamiczny rozwój infrastruktury.
Eksperci jednak ostrzegają - tak ogromne bogactwo wymaga przejrzystego zarządzania
To odkrycie może całkowicie odmienić przyszłość gospodarczą kraju i umieścić Ugandę wśród największych graczy na światowym rynku złota. Jeśli zostanie mądrze wykorzystane, może przynieść ogromne inwestycje, tysiące miejsc pracy i dynamiczny rozwój infrastruktury.
Eksperci jednak ostrzegają - tak ogromne bogactwo wymaga przejrzystego zarządzania
źródło: uganda
Pobierz
Chicoxxx66 +85
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...





Jako iż mam ambitne plany dostania się na staż równolegle z rozpoczęciem studiów, to chciałem w końcu użyć tego, co #licbaza mi wpoiła. Właśnie ogarnąłem tak 25% ProGit, więc gierkę zrobię od razu z wersjonowaniem i pushowaniem tego na Githuba. Zamierzam napisać ją w vc++ z uwagi na możliwość późniejszego podrzucenia exe do testów znajomym ( ͡° ͜ʖ ͡°). No i mam kilka pytań:
1) Na razie chciałem zrobić to w terminalu (być może później podepnę jeszcze grafikę). I zrobić to na bazie wyświetlania mapki w kształcie kwadratu czy tam prostokąta z poruszającymi się znakami Ascii (np. jakiś X czy inny). Czy iostream będzie w stanie to pociągnąć? (odświeżanie całego ekranu po każdym ruchu nie napawa nadzieją). A jeśli nie - to czy jest jakaś alternatywa na win?
2) Misje, npc, lokacje, ekwipunek - jak to wszystko przetrzymywać? W jakiś plikach? Baza? Czy olać i wrzucić wszystko w kod?
2.1) I czy próba podjęcia się jakiejś obsługi internetowych aktualizacji ma sens? Aktualizacje niosły by tylko nowe npc, lokacje, misje albo nowe elementy eq (i tu by się przydał jakiś pewnie osobny pliczek na to wszystko).
I to w sumie tyle. Macie jeszcze jakieś rady? W pas się kłaniam za wszelkie odpowiedzi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ach - i oczywiście to wszystko poleci w OOP. Na początku chciałem użyć po prostu polimorfizmu, ale te myśli o aktualkach trochę mi namieszały.
Komentarz usunięty przez autora
@jigsaw96: miałem na myśli podstawy obiektówki mirku. Kto widział jakieś gry w licbazie...
Poświęć jak najwięcej czasu na rozplanowanie gry, zasady, działanie itd.
Jak ja podchodziłem do tworzenia gier "z ręki" klepiąc kod i dodając w międzyczasie nowe możliwości, to szybko się zakopałem w kodzie i przepisywałem go na nowo. W końcu powstała pętla nieskończona, a projekt został porzucony.
Ad 1. Windows - newconio.h z tarnowskiego liceum obadaj, tam też parę tutków i przykładów prostych gierek znajdziesz. Bardziej pro - ncurses żeby było multiplatformowo. To w kwestii konsoli.
Poza konsolą - Allegro, SDL, SFML to najbardziej popularne biblioteki do C++. Ja zamiast tego polecam Qt - możesz naturalnie pisać obiektowo, co we wcześniej wymienionych nie jest taki oczywiste. Od OpenGL trzymaj się z daleka, nie warto na początku
@jszq: Dzięki za bardzo konkretne wskazówki :). A tak tylko zapytam (z tym c++ zarobkowym) - masz na myśli proporcjonalnie motzno większą ilość pracy nie przekładającą się na zarobki? Że brak GC i większy dostęp do pamięci tak? ( ͡°
Ale "umieć" C++ to gruba sprawa - ten język jest ogromny, ma tak szerokie spektrum możliwości, że mało kto może powiedzieć, że go ogarnia. No i jednak Java, C#, Python mają więcej nowoczesnych narzędzi wspierających tworzenie aplikacji - testowanie, mockowanie, zarządzanie zależnościami.
Learn Python Hard Way ogarnij.
ad 1) Odrazu zacznij z aplikacją okienkową + opengl/dx, wbrew pozorom proste wyświetlanie można szybko zrobić, w sieci jest dużo tutoriali na ten temat. W ten sposób zdobedziesz pogląd na podstawy działania gier pod windows. Ta wiedza Ci się napewno przyda w gamedevie.
Z wyświetlaniem na konsoli nie kombinuj, o ile nie robisz gry tekstowej - bedzie z tym dużo dłubania a efekt i tak zostanie kiepski.
ad 2)
@devml: Dzięki za rady! :)