Wpis z mikrobloga

silnik to zwykły silnik prądu stałego z falownikiem. na silniku mam enkoder i do sterownika muszę podać kąt obrotu (-180* do 180*). z gry wyciągam całą macierz obrotu 4x4 lub 3x3 (w zależności od gry), ale w zasadzie tylko 3x3 mnie interesuje, no i trzeba z tego pozycję wysłać na dwa silniki. kąty eulera w założeniu mają gimbal lock, a kwaternionu za bardzo do silnika nie wyślę, no i jakoś to trzeba
  • Odpowiedz
Auto się dobrze obraca, bo jest obracane przez macierz, która nie cierpi z powodu gimbal locka. W grafice 3D spokojnie mogę używać macierzy czy kwaternionów do obrotu i będzie git, ale pojedynczego silnika już tym nie wysteruję
  • Odpowiedz
dziwne, u mnie normalnie. jak złapiesz za kontrolki do obrotu modelu to wyłącza animację, może to pomoże? albo wywal startAnimation z kodu na dole
  • Odpowiedz
Wtedy gimbal lock jest na innej osi (yaw), pisałem o tym w pytaniu

Axis order doesn't really matter here, because changing it will only move singularity from one axis to another.
  • Odpowiedz