Wpis z mikrobloga

Jestem w 2 klasie technikum (informatyk), i zastanawiam się nad #emigracja. Czy bez matury, w #kanada, #anglia, czy #norwegia trudno jest znaleźć pracę? Chodzi mi o pracę taką żeby za wypłatę wyżyć i coś tam zostało jeszcze. Angielski znam dość dobrze, ale matury wiem że raczej nie zdam (język polski).
  • 27
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@mateusz-makos: Kilka razy z obcokrajowcami się musiałem dogadać po ang. Oboje rozumieliśmy się dość dobrze.

@lycamob: Smutne jest to że w Polsce każdy tak napiera na tą mature, że coś daje, a w życiu jednak może służyć za papier toaletowy.

@Kabotyn: Na języku polskim, ciągle piszemy rozprawki. Z każdych dostawałem 1, a jak dostałem 2 to był już wyczyn. Ostatnio, starałem się bardzo napisać jak najlepiej,
  • Odpowiedz
@12wertpos mi też baba od polaka cale liceum stawiała dwóje twierdząc przy tym, że nie mam szans za zdanie matury, a zdałem ją na 73%. Może po prostu marudzi, żeby marudzić. Ale tak jak mówili przedmówcy, jeżeli dalej nie chcesz się kształcic (co moze byc błedem) to olej w cholere tę maturę, bo za granicą nikt na to nie patrzy, do pracy w fabrykach nie potrzebujesz matury, bardziej jakis kurs zawodowy,
  • Odpowiedz
@12wertpos: potrafisz cos robic? Masz jakies uprawnienia? Bo jesli "nic nie umim, nic nie robilem, nie mam uprawnien" to wszedzie jest ciezko.
Z matura czy bez to samo. Jezyk jakis umisz? Do norwegii bez konkretnego zawodu lub jezyka norweskiego nawet bym nie probowal.

Radze posiedziec w polsce i pojsc na studia/nauczyc sie programowac/spawac/zrobic jakies uprawnienia/uczyc sie jezykow. Lepiej zrob to w polsce bo #zagranica tyrajac jak wol bedzie
  • Odpowiedz
@12wertpos: może w PL i coś daje, zagranicą te Twoje szkoły mają g znaczenie, chyba, że jakieś pokończone wyższe typu doktor itd.