Aktywne Wpisy

HeteroseksualnyWlamywacz +1584
źródło: temp_file858623678244951575
Pobierz
MaxWalonkoo +48
Kupić samochod w Polsce to jakiś dramat. sprzedałem auto w dobrym stanie poniżej wartości rynkowej, z uwagi na duży przebieg. Mam 40k na kupno auta. Albo są handlarze, albo komisy. Dzwoniłem po dwa Volvo v40, wszystko pięknie ładnie. Okazuje się, że silnik był myty ( ͡° ͜ʖ ͡°) pokrywe silnika typ umył z zewnątrz, a od wewnętrznej strony upieprzona olejem. Drugie Volvo było ładne, do momentu, gdy się





http://www.bbc.com/news/science-environment-31772140
#lotnictwo #technologie
źródło: comment_QrYd4EPVkNOtfKF8AoFeDSrnPTClANYj.jpg
PobierzTo bardziej szybowiec a nie samolot...
Na wodzie jest łatwiej, sprawdź sobie łodzie Tesla - nawet w lutym na testach dawały rade na.samym słońcu.
A co do samolotów.
Ogniwa PV mają ograniczoną wydajność, a ponadto moc docierająca do ziemii na m2 też jest ograniczona.
Zrobimy sobie proste założenia, zgodne, co do rzędu wielkości, z rzeczywistością.
Moc docierająca - 500-1000W na m2.
wydajność ogniw - 30%.
co daje nam od 150 do 300 W na metr.
Taka cesna 152 ma silnik jakieś 70KW, czyli do stałej pracy
MAX na co stać ogniwa to 50% wydajności, i max co trafia na ziemię to 500-1000W(zaokrąglając, w zależności od warunków).
Ale to nie szkodzi. Technologia i tak jest wspaniała.
Ale to mniejszy kłopot, większym jest ilość energii trafiająca na 1m2 samolotu/gruntu. Zdajesz sobie sprawę że jest to energia ograniczona. Właśnie do około 500-1000W, w zależności od warunków. U nas w Polsce, może to i 100-200W być.
Tu problemu nie ma - da się to wyliczyć, zbudować i zrealizować.
Tylko że nie do każdego zastosowania się to nada.
Inaczej mówiąc - gęstość upakowania energii w paliwie jest tak astronomiczna w porównaniu do baterii, że powyżej pewnej ładowności samoloty zawsze będą na jakiegoś rodzaju węglowodór. Ale niekoniecznie