Wpis z mikrobloga

Cześć, udało mi się wreszcie zmotywować do tego o czym myślałem od dawna czyli o recenzowaniu gier na youtube zarówno tych starszych jak i nowszych. Mam plan aby z każdego tytułu który ogram w tym roku zrobić recenzję czy inny materiał . Zaczynam od StarCrafta II z którego właśnie skończyłem klecić materiał. Następny jest Gothic którego skończyłem (tak nawiasem mówiąc większą część gry nagrywałem na polu widzenia 100% bo myślałem ,że jest to maksymalny a tak naprawdę można ustawić nawet 300%...).

To jest ten materiał https://www.youtube.com/watch?v=OG6q35yj_tQ

Wiem nie jest dobrze:P ale mam nadzieje ,że za rok gdy odpalę go ponownie będzie mi autentycznie wstyd ,że coś takiego puściłem do sieci. Tak przynajmniej się łudzę :D

Dłuższy czas nie mogłem znaleźć dobrego i darmowego programu do montażu filmów . Materiał ze StarCrafta montowałem w shotcut który nie ma żadnych ograniczeń i jest w pełni darmowy (jak znacie lepszy i darmowy bez znaczących ograniczeń to zarzucie tytułem). Dźwięk starałem się obrabiać w Audacity, super program do tego darmowy. Jeszcze długa droga przede mną w opanowaniu tych programów.

To co najbardziej mnie zaskoczyło to czytanie na głos. Na początku było tragicznie! Teraz jest niewiele lepiej ale widzę postęp, na początku czytałem strasznie szybko i niewyraźnie albo bardzo dziwnie akcentowałem (brzmiałem jak pirackie spolszczenie do Age of Empires II:D). Dalej nie jestem zadowolony mam przycinki itp. Staram się żeby było lepiej ale czasem człowiek ma dość. Mam nadzieje ,że z czasem będzie lepiej:P

Mam w planach tylko publicystykę, recenzje, rankingi i zestawienia. Na pewno nie będę kręcił żadnych zagrajmy w itp. Gry to dla mnie pasja i czas relaksu (chyba ,że gram w DOTA2) i nie mam ochoty gadać bez sensu do mikrofonu tylko chce się wczuć w klimat i narrację.

Moją motywacją jest chęć dzielenia się swoim zdaniem o grach czy wydarzeniach branżowych, większa motywacja do ogrywania klasyków jak Blackthorne, Fallout czy Yoshi Island. No i chęć aby moje hobby nie było tylko obciążeniem budżetu ale chociaż w części się zwracało. Z drugiej strony nie chciałbym aby stało się moim źródłem utrzymania, gry to moje hobby które daje mi niesamowity czas relaksu i spokoju. A nie chciałbym robić tego dla kasy i nagrywać po kilka filmów dziennie aby dało się z tego żyć wtedy mogło by się to stać pracą jak każda inna a pracę już mam do tego taką którą lubię i nawet nieźle zarabiam. Ale do tego pewnie nie dojdzie bo jak mam chęć zagrania w 3 tytuły z danego roku to maks, za to strasznie lubię klasyki lub odkrywać starsze tytuły. Do tego lubię grać w gry niszowe jak Age of Wonders III czy Endless Legend a to raczej w parze z kasą nie idzie:P

Nie mam żadnego wstępu ani zakończenia bo w shotcut nie da się zrobić normalnego czarnego tła i np. Recenzja StarCraft II tylko jakieś napisy 3d i inne głupoty.

W skrócie co myślicie o tym materiale https://www.youtube.com/watch?v=OG6q35yj_tQ , co was denerwuje, co poprawić?

Wołam osoby które mi pomogły na mirko w moich pytaniach @NeXIcE @Sergeant_Matt_Baker @orliq @Goryptic @Lumpart @surlin

#gry #grypc #youtube #pcmasterrace
  • 17
@Ukukuki: Twój pomysł jest z góry skazany na porażkę, bo czas recenzji się skończył. Obejrzałem minutę i więcej mi się nie chciało. Po prostu nie widzę powodu, żebym miał oglądać/czytać recenzję gry. Są gry, które dostają powyżej 95% na metacriticu, a dla mnie są niegrywalnym gównem.

W kwestii samego materiału: jakość dźwięku tragiczna, głos ok, treść nieinteresująca w żadnym razie.

No i taki protip: nie mów mi o tym jaka jest
@ElCidX: Wina pewnie obróbki nie ogarniam tego za bardzo. Mam mikrofon blue yeti i nie mogę go skalibrować odpowiednio tak samo muszę zainwestować w pop filter. A przede wszystkim ogarnąć audacity.
@Ukukuki: Dam Ci radę. Lepiej zrób sobie krótki scenariusz na kartce w punktach i mów z głowy. Żeby czytać naturalnie potrzeba bardzo dużo ćwiczeń (sam wiem po sobie), dlatego lepiej poukładać sobie coś w głowie i mówić na żywo. Lepiej to wypada i lepiej się tego słucha.
@vdr: @000loki: Dzięki za rady, dużo mi to daje, takie wypunktowanie co przeszkadza.

@vdr: Następnym razem na pewno tak zrobię!;P Cenna rada, dzięki!
@000loki: Właśnie ciekaw jestem jak oni uzyskują ten efekt, tak samo quaz czy zagrajnik.tv zdecydowanie muszę zacząć bardziej ogarniać audacity i ogólnie edycję dźwięku.
@000loki: Raczej ma masę takich pytań nie chcę mu tyłka zawracać:P pewnie na anglojęzycznej stronie znajdzie się jakiś porządny poradnik. Błąd pewnie jest po mojej stronie bo czułość mikrofonu była ustawiona na maksa a później pewnie odszumianie coś pochrzaniło. Muszę przy drugim materiale zdecydowanie bardziej się postarać.
Właśnie ciekaw jestem jak oni uzyskują ten efekt, tak samo quaz czy zagrajnik.tv zdecydowanie muszę zacząć bardziej ogarniać audacity i ogólnie edycję dźwięku.


@Ukukuki: Cóż, zacznijmy od tego że musisz posiadać dobry mikrofon pojemnościowy, następnie odpowiednio go wykorzystać. Jeżeli nie ma dobrego źródła to nic dobrego się z tego nie wyciągnie, przypominam że jakakolwiek obróbka dźwięku jest dosłownie obróbką, wymaga solidnej bazy.

Nie wiem co posiadasz teraz, ale głos brzmi jak
@NeXIcE: :P Powiedz mi jak go ustawić bo w jakim trybie to wiem tylko czułość na ile? tak samo w jakiej odległości od ust? Z obróbką będę musiał poćwiczyć:P
@Ukukuki: Zmień program na taki który pozwoli Ci pracować w czasie rzeczywistym, nie musi to być od razu DAW, np. Vegas do obróbki wideo pozwala pracować też ze ścieżkami audio, można nakładać efekty i pracować z wtyczkami VSTi, wszystko w jednym miejscu razem z montażem filmu.

Uruchom sobie podgląd w czasie rzeczywistym, załóż słuchawki i potestuj jak zachowuje się mikrofon zależnie od odległości, w końcu znajdziesz ten złoty środek, tak żeby
@Ukukuki: Spróbuj też poczytać te trzy artykuły o nagraniach lektorskich, tutaj fajnie na jednej stronie, bo akurat ukazały się w jednym miesiącu. Poza tym warto spojrzeć w archiwum, wpisy o obróbce wokalu mogą Ci się przydać, pomijając elementy typowo muzyczne to wiele porad jest uniwersalnych, szczególnie te starsze, nazwane produkcja wokalu - korekcja i kompresja (oraz inne oczywiście).