Wpis z mikrobloga

Mirki co się #!$%@?ło w ostatnich dniach to ja nawet nie..

Studiuję fizykę techniczną i być może mam możliwość iść na doktorat (przynajmniej takie były plany), więc chciałęm zasięgnąć jezyka z czym to się je i jak wygląda, Ostatnio, z tego powodu porozmawiałem przy piwku z jednym z pracowników (doktorów) i mówił że nauka nauką, ,ale jest ogromna "polityka" i same dobre chęci i rozwijanie nauki to nie wszystko i że nie warto w tym kraju, że jako doktorant mam szanse na 1400 zł (+ granty o ile się uda), a jako doktor (po 3 - 4 latach) startuje z 2100 zł .. poza tym bardzo gorzko mówił o tym... ale myślę sobie: może ma racje, a może trochę przesadza. Parę dni temu rozmawiałem z kolei z moim promotorem, który wrócił zza granicy 3 lata temu i wszystko potwierdził, a nawet dodał parę historii od siebie: że jak wrócił to ogromne problemy, że ludzie rzucali mu kłody pod nogi itd... przez 2.5 godziny opowiadał, ja wyszedłem cały roztrzęsiony (bo #!$%@? chciałem bardzo robić tę naukę, a jak widzę jak to wygląda to taki #!$%@?...) i klnę na czym to świat stoi .. a dzisiaj poszedłem na konsultacje do babki od języka obcego i tam siedzą sobie w 3 trójkę (dwie kobitki i jeden facet) i też narzekają jak to źle, jacy to studenci źli, jaka politechnika okropna, że #!$%@? jak na wiejskiej a nawet gorzej i tak dalej.
#!$%@? na przełomie tygodnia całe moje plany się pozmieniały, marzenia rozwiały, ludzie okazali się beznadziejni i tracę wiarę w ten cały świat... i jeszcze cały czas to narzekanie, #!$%@? ja rozumiem że nie każdy zarabia kokosy, nie każdemu się spełniają marzenia, że są problemy, że rzad #!$%@?, że kradno i bijo, ale czy nie byłoby lepiej jakbyśmy (jako naród) mieli jakąś pogodę bardziej słoneczną w duszy? Można mówić że ja też narzekam ale jest bardzo cieżko przestać kiedy wszyscy wokół Ciebie tylko narzekają.