umie ktoś z was wyliczyć na ile czasu starczy mi akumulator o pojemności 50Ah kiedy podłącze do niego przetwornice 12V na 230V i włączę urządzenie które będzie miało moc 100W ??? #pytaniedoeksperta #elektryka #elektroda #elektronika #elektrotechnika
ogólnie z tego co piszą to takie przetwornice mają zabezpieczenie automatycznego wyłączania jeśli napięcie na akumulatorze spadnie do 10V i ciekaw jestem czy można takie zabezpieczenie wyłączyć ponieważ będzie to osobny akumulator
@patrickk09: Tak zgrubnie: 50Ah*12V=600Wh -> powiedzmy, że wykorzystasz z 70% (co by za głęboko nie rozładować) Czyli do dyspozycji masz 420Wh czyli ok. 4h pracy
@hrumque: o co chodzi z tym nominalnym rozładowaniem? Chodzi mi o to czy akumulator wtedy schodzi do 10V, sorry ale jestem kompletnym laikiem. P.s Mam prawie nowy akumulator 50 Ah Centra.
@patrickk09: Pojemność akumulatora, np 50Ah, jest podawana dla "nominalnego" rozładowania tego akumulatora (od stanu "w pełni naładowany" do stanu "niżej nie należy rozładowywać, bo to szkodzi akumulatorowi".
Nie są te stany wprost do napięcia zależne, bo np. zależą tez od temperatury akumulatora, albo od prądu rozładowania. Tak po prawdzie - to stan "naładowany" i "rozładowany" wyznacza się fizycznie przez gęstość elektrolitu, a nie przez pomiar napięcia. Oczywiście - jak każdy
@hrumque: wielkie dzięki za pomoc jeżeli masz trochę czasu to będe wdzięczny jeśli mi powiesz na ile starczy akumulator jeżeli pobór będzie zamiast 100W tylko 50W? można to pomnożyć przez 2. Czyli zamiast 4 czy 5 godzin będzie to 8-10??
obciążenie "230v" 100W > obciążenie po stronie "12V" 125W.
Prąd z akumulatora 125W / 12V = ~10A
akumulator jakby był na starcie "pełny" to 50Ah przy poborze 10A wystarczy ci na 5h pracy (do nominalnego rozładowania)