Motocyklista który zginął na S8 pod Zambrowem miał 180 km/h w momencie upadku.
Wcześniej hamował.
z- 460
- #
- #
- #
- #
- #
Wcześniej hamował.
zNosz kurua, kupujesz smaczne i zdrowe ( ͡° ͜ʖ ͡°) podpłomyki dziecku do szkoły a tam...#olejpamowy - mniam
zNikomu nic się nie stało, Panie szczęśliwie zawróciły po zatrzymaniu się Pana z Hondy. Nr rej są nieczytelne - nie ma sensu robić draki Panie z Konina
zEuropejski lądownik Schiaparelli ma zgodnie z planem osiąść na powierzchni Czerwonej Planety już 19 października br.
zSince then,
Podczas przyszłych misji kosmicznych NASA zamierza korzystać z SLS - jednej z najpotężniejszych rakiet na świecie. Najpierw musi oczywiście ukończyć jej budowę i przetestować każdy jej element. Wczoraj ważnej próbie został poddany jeden z silników startowych pojazdu.
zJeden bardzo popularny składnik w żywności jest odpowiedzialny za zatkane i uszkodzone tętnice, za choroby krążenia, zawały serca i zgony ludzi ! Udowodnione badaniami (a w Polsce cisza-dlaczego?). Od II poł 2018 roku amerykańskie FDA (odpowiednik pol. GIS) CAŁKOWICIE ZAKAZUJE dodawania tego do …
z"The frequency of atherosclerosis in peripheral arteries and aortas was low. PO(palmitic oil - olej palmowy w artykule - 41% nasycony, tylko 10% omega-6), relative to SO (safflower oil - olej
Apophis - egipski demon ciemności i chaosu, przeciwnik boga słońca Ra oraz personifikacja sił ciemności. Właśnie taką nazwę otrzymała asteroida z grupy planetoid bliskich Ziemi o numerze 2004 MN4. Rosjanie chcą ją "zestrzelić".
zKilka dni temu zostaliśmy okradzeni na 40 tys. podczas wykonywania zwykłego przelewu w mbanku. Po kilku dniach, wchodze w historie operacji widzę nr konta, na który chciałam przelac kase. Wystawiam potwierdzenie, a w nim jest inny nr konta.
zZERO HEDGE / THE NATIONAL INTEREST This week, Bill Gertz reported that earlier this month, China conducted the fourth flight test of its DF-41 road-mobile ICBM. “The DF-41, with a range of between 6,835 miles and 7,456 miles, is viewed by the Pentagon as Beijing’s most potent...
zCzyli o otyłości, logice rozowych paskow oraz kąpielówkach na basenie słów kilka. Od mojego pierwszego dnia w USA zapisuję sobie w telefonie rzeczy i sytuacje, które mnie w jakiś sposób zaskoczyły. Dzielę je na trzy kategorie – negatywne, neutralne i pozytywne.
zWykop.pl
Licząc, że zablokowanie kół zakreśliło równomierną, linię - motor ślizgał się na tym odcinku - hamowany jedynie siłą tarcia guma-asfalt.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Wsp%C3%B3%C5%82czynnik_tarcia - dla guma asfalt po suchej nawierzchni to około 0.5-0.8. Duża zmienność zależna od materiałów pewnie. Więc na motorzystę i motor o łącznej masie M działa siła pozioma M * g * współczynniktarciakinetycznego. Wykonała ona pracę na dystansie 23m, zmniejszając energię kinetyczną motoru(od nieznanego vstart do vstop = 180km/h). Zatem:
Praca = Delta Ek = (M * v_start ^ 2) / 2 - (M * v_stop ^ 2) / 2 = M
Na 12m43s filmiku autor narysował na renderze ślad hamowania motocyklu - gdy próbował zredukować prędkość - długość śladu - na około, powiedzmy, 23m długości śladu (licząc po ilości "N2W3A Bariera ochronna rozstaw słupka co 2 mb" - takie coś znalazłem, więc to przyjąłem jako rozstaw - 11.5 segmentów naliczyłem na oko, 2m na segment dla skali. Chociaż końcówki nie jestem pewien - może jest jeszcze ciut dłuższa optycznie).
Licząc, że zablokowanie kół zakreśliło równomierną, linię - motor ślizgał się na tym odcinku - hamowany jedynie siłą tarcia guma-asfalt.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Wsp%C3%B3%C5%82czynnik_tarcia - dla guma asfalt po suchej nawierzchni to około 0.5-0.8. Duża zmienność zależna od materiałów pewnie. Więc na motorzystę i motor o łącznej masie M działa siła pozioma M * g * współczynniktarciakinetycznego. Wykonała ona pracę na dystansie 23m, zmniejszając energię kinetyczną motoru(od nieznanego vstart
No dobra, licząc że rozkład masy jest po równo na każdą oponę - i zablokowała się tylna tak jak piszesz (ma to sens!) - to efektywna deakceleracja spada o połowę - z 0.5-0.8g do 0.25-0.4g przy pełnej blokadzie tylko tylnej opony. Co tylko obniża wyliczoną prędkość początkową nieco...
Ciągle jednak uważam, że pomijając opory powietrza (to trudny problem, to prawda) - to składowe boczne falowania mogą się znosić(lub wnosić niewielki wkład na tych 23m) - i warto szacować wychylenie linii hamowania w kierunku ruchu - gdyż efektywnie wektor prędkości ciągle pozostał mniej więcej wzdłuż jezdni (uderzył w barierki zbliżając się do niej wolno w kierunku prostopadłym do jezdni - pod małym kątem - czyli kierunek wektora niemal się nie zmienił (tanges składowej prędkości Vx/Vy bliski zera - y:oś jezdni) - zatem uśredniony efekt sił bocznych działające na niego były względnie niewielkie na tych
@Man_of_Gx: tak - przecinek w złym miejscu - 0.25g miało być z oporów areodynamicznych.
0.2g to bardzo blisko dolnej granicy 0.25g z samego tarcia tylną oponą dociskanego połową masy motoru.... Może przy hamowaniu część nacisku przenosi się na przednie koło - i efektywność tylnego koła jeszcze bardziej spada.. Jak mówiłem - nie jechałem motorem - stąd przybliżone szacunki :P