@Nefth: jak pracują poprawnie i gładko to bym wytarł nadmiar i się nie przejmował. Tam bebechy i tak są całe w smarze. Wiem że są dwie szkoły serwisowania takich spd - jedna nawalić smaru po brzegi, druga, to tylko minimalnie na same łożyska w środku. Fabrycznie chyba na łożyskach jest taki czerwonawy, a przy korpusie grafitowy ale w sumie dawno już nie robiłem serwisu.
Opona apache chief z przebiegiem niecałych 30km. Kupiłem oponę na dojazdy do pracy z wysokim tpi 185 i raczej żadna opona by tego nie przeżyła. Najechałem na opiłek metalu jak z tokarki. Jedyny plus, że dętki nie przebiło. Obniżyłem ciśnienie i jakoś dojechałem do domu. Jaka budżetowa, pancerna, zwijana oponka na dojazdy, coś polecacie? #szosa #rower
70 km w sumie, ale tutaj tyle ile na grafice. Trochę wieje, dużo ludzi na ścieżce, no i segmenty #strava w #garmin dalej żyją własnym życiem, reszta na plus.
@szwe: żeby segment był widoczny na garminie musi się zsynchronizować przez connecta lub express, a do tego musi być zaznaczony (starred, gwiazdką) na stravie. Teraz jest to jakoś inaczej?
@szwe: zaraz, a to w garminie można mieć już segment stravy z jednoczesnym kursem? I to nie segment garmina. Kiedyś to się wykluczało, bo garmin realizował segmenty jako krótkie kursy i było ograniczenie do jednego na raz.
Jak się dublują to spróbuj usunąc plik segmentu z urządzenia (przez pc) odznacz segment w stravie, synchro, zaznacz i ponownie synchro.
@Szym3kSzym3k: jeśli chodzi o używanie na codzień to fajny gadżet. Nie jest jakiś mocno potrzebny jeśli na bieżąco pompujesz pompką z manometrem. Co do dokładności to nie mam jakiegoś kalibrowanego referencyjnego manometru by stwierdzić czy się myli i jeśli tak to o ile i w którą stronę.
A, ma inną zaletę, że sprawdzam nim ciśnienia w aucie przed trasą jak mi się nie chce specjalnie jechać na stacje ;-)
@1918: zaryzykuje stwierdzenie, że jeśli nie czujesz potrzeby stopniowania korby 48/31 lub niżej 46/30 to będzie minimalnie tylko lepsze, ze względu na sprzęgło w tylnej przerzutce.
Cześć mireczki, Kupiłem sobie ostatnio arcywspaniały uchwyt na #rower na telefon (gub g-85) i znalazłem też super tanie czujniki prędkości i kadencji na ANT+ (25 zł za sztukę). Chciałbym zacząć używać telefonu jako licznika i tu moje pytanie do was: jaką aplikację na androida polecacie, jakich sami używacie?
Przyda mi się: - współpraca z czujnikami BLE albo ANT+ - widok mapy - synchronizacja ze #strava
Sbike.pl Legit sklep? Zamawiał ktoś coś do roweru? Strasznie dobry ceny mają niektórych części. Klamka z xt m8000 jest kompatybilna do zacisku czterotłoczkowego m8020?
@Szym3kSzym3k: strzelam ze 21 zeby wypelnic od brzegu do brzegu taśmą, a jest jeszcze rowek na srodku.. 19 mogło by byc za malo. Niech sie jeszcze inni wypowiedza bo ja docinalem gorilla tape na wymiar.
Szybkie pytanko, czy jak mam obręcz z rekomendowanym ciśnieniem 1,8 bara dla bezdentkowych a na oponie max 3 to mogę między te wartości dopompować oponę? #rower
Fun fact, niska masa rotująca koła NIC nie daje. Różnice są rzędu 0,05s na odcinku drogi :). Rower ważący 7kg z kołami 1500g, pojedzie pod górę tak samo jak rower ważacy 7kg z kołami 2000g. Podobnie na płaskim i z górki :). Idąc dalej, rower z cięższymi kołami będzie jechał lepiej (efekt koła zamachowego i rozpędzonej masy rotującej, znane są nawet przypadki dociążania kół /obręczy/ w przypadku jazdy po torze) :). O
Moje przygody z dętkami doprowadziły do kupna nowych opon za sugestią mirków, kupiłem Continental, dałem do założenia w Decathlon, bo nie miałem ochoty się w to bawić. Założyli mi we środę, we czwartek z tyłu znowu nie miałem powietrza, więc dałem do reklamacji, mieli zrobić na dziś, ale zadzwonili że opona jest wadliwa i żebym zdecydował czy zakładać, polecili zareklamować oponę, ale teraz się zastanawiam czy sami jej nie zniszczyli, czy może
@Islam: ja #!$%@?, dawać do serwisu założyć opone (nie tubeless) to bym kasował 200% ceny. Wszyscy wiedzą że fabryczne tribany mają #!$%@? obręcze i to będzie męka. Zlecenie to osobom trzecim tylko zwiększa pole do problemów (serwis itd).
To są specyfikacje szosowe, nieujęte powszechnie w standard. Stąd problemy. Przerabiałem to w fuji z gravelkingami x2 i vittoriami (horror). Trzeba zmienić obręcze lub przyjąć co nas czeka.
@itolek100: masa pochopnych odpowiedzi. Bezpiecznie wg mnie zrobić szejka w degreaserze lub benzynie. Potem pozwolić dokładnie wyschnąć. Nałożyć smar docelowy. Odczekać kilka godzin conajmniej. Zetrzeć nadmiar i jazda.
Problem jest taki, że początkowe smarowanie jest kluczowe, a po dokładnym wypłukaniu smaru potrzeba dokładnego (czasochłonnego) nasmarowania wewnątrz ogniw (na zewnątrz ma być czysto jak do stołu).
Są minusy tego rozwiązania od zwykłych spd?
#rower #rowery #sport