SpaceX ma już na koncie 300 udanych lądowań Falcona 9, rakiety klasy ciężkiej, wynoszącej obecnie ponad 80% globalnego ładunku na orbitę (najbardziej doświadczony booster wynosił już ładunek 20 razy). Za jakieś dwa miesiące będziemy prawdopodobnie (odpukać) świętować 300 udanych lądowań z rzędu.
To więcej, niż mają łącznie startów (!) takie rakiety jak Ariane 5, Atlas V, Delta IV.
W przyszłym roku minie dekada od pierwszego udanego lądowania F9. Przez ten czas
To więcej, niż mają łącznie startów (!) takie rakiety jak Ariane 5, Atlas V, Delta IV.
W przyszłym roku minie dekada od pierwszego udanego lądowania F9. Przez ten czas
Rakiety SpaceX startują i
Spacex zredukowało koszt wyniesienia 1 tony na orbitę, ale o ile, o jaki procent, oszacuj
ChatGPT
Aby oszacować, o ile procent SpaceX zredukowało koszt wyniesienia 1 tony na orbitę, musimy spojrzeć na dane historyczne dotyczące kosztów wynoszenia ładunku na orbitę przed i po wprowadzeniu przez SpaceX innowacji, takich jak wielokrotnie używalne rakiety.
Przed pojawieniem się SpaceX, koszt wyniesienia ładunku na orbitę za pomocą rakiet, takich jak Space Shuttle, wynosił około 10 000 do 25 000 dolarów za kilogram, co przekłada się na 10 milionów do 25 milionów dolarów