Wpis z mikrobloga

Dzień dobry użytkownikom tagu, jestem nowy w temacie RPi i mam kilka głupich pytań odnośnie GPIO i zasilania (LED). Bardzo proszę chętną do pomocy merytorycznej osobę o kontakt na PW (gdzie następnie złapalibyśmy się na Discord np., dla większej wygody real-time komunikacji – nie zajmę więcej jak 5 min). W skrócie: interesuje mnie jak podłączyć np. coś takiego: https://botland.com.pl/wyswietlacze-segmentowe-i-matryce-led/22945-8x8-led-matrix-modul-z-matryca-led-rgb-64-diody-ws2812b-sb-components-25749-5055652925749.html ale z zasilaniem branym z USB (nie portu USB RPi, a np. z powerbanku) – proszę o odzew dobrych ludzi, którzy są mi w stanie ELI5 jak to zrobić, by działało i by niczego nie popsuć po drodze. W idealnym świecie szukam rozwiązań nie wymagających żadnego lutowania.
#raspberrypi
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@texas-holdem: Na początek podepnij to tak jak masz w instrukcji, czyli tymi kabelkami co masz w zestawie, bezpośrednio do 5V i GND na raspberry.

Jak już bedziesz mieć to skonfigurowane i ogarniesz jak zaprogramwać wyswietlanie przykładowego znaku, to pozostanie wziąć jakiś przewód zasilający od USB, rozpruć go, 5v podpiąć do czerwonego, a GND do czarnego ¯\(ツ)/¯
ka-lol - @texas-holdem: Na początek podepnij to tak jak masz w instrukcji, czyli tymi...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
  • 0
@zetisdead: Widzisz, jak na tym obrazku masz czarny kabel, który się "rozdwaja" w stronę GPIO i LED, to już mi się to kojarzy z lutowaniem, a nie mam nawet lutownicy i nie chcę jej kupować tylko w tym celu. Licze na istnienie jakiegoś "plug&play", mamy 2025 rok w końcu:>
  • Odpowiedz
  • 0