Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko191
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
kostuch

kostuch

Dołączył 17 lat temu
  • Obserwuj
  • Akcje 187
  • Znaleziska 70
  • Mikroblog 117
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 3
kostuch
kostuch 13.10.2017, 08:19:08
  • 2
#laptopy #komputery Mirki, poradźcie mi, czy jest coś złego w zakupie laptopa z UK? Po pierwsze widziałem wysyp takich na allegro (Dell Outlet UK), a po drugie zastanawiam się czy nie korzystniej byłoby mi kupić bezpośrednio w Dell Outlet UK (jestem płatnikiem VAT i mam VAT-EU)? Rozumiem, że jedyną wadą jest wtyczka UK i układ fizyczny klawiatury (bo w windzie mogę go zmienić na PL programisty, prawda?) Dzięki!
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kostuch
kostuch
Autor
13.10.2017, 08:43:17 via iOS
  • 0
@misja_ratunkowa: ale ogólnie rozumiem, ze nie ma się czego bać i można śmiało kupować jeżeli gwarancja obejmuje UE (dell uk)? Klawiatura nie stanowi problemu, bo można ja w windzie przestawić, prawda? Ceny są do 30% niższe niż w PL...
  • Odpowiedz
kostuch
kostuch 21.09.2017, 13:54:34
  • 6
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kostuch
kostuch
Autor
21.09.2017, 13:59:04
  • 1
@IcanFlaj: (╭☞σ ͜ʖσ)╭☞
  • Odpowiedz
kostuch
kostuch 06.09.2017, 09:58:55
  • 1
#gry #grykomputerowe #pcmasterrace

Umie mi ktoś wytłumaczyć, skąd biorą się na Allegro hurtowe ilości nowych kont Steam z grą (nie mówię o współdzielonych) za połowę ceny kodu do gry?
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

acidd
acidd
06.09.2017, 10:01:36
  • 1
@kostuch: nie wiem, ale lepiej takich kont nie kupować. To już lepiej kupować klucze na g2a (ponoć one są też trochę lewe, ale niby legitne. taka zagmatwana sprawa)
  • Odpowiedz
t.....A
t.....A
konto usunięte 06.09.2017, 10:07:27
  • 1
@kostuch: Konta są grami z regionu RU/PH ( ͡° ͜ʖ ͡°) Czasami dochodzi do tego kradziona karta kredytora i biznes się kręci.

I na G2A też bym nie kupował, ta sama sytuacja ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz

60

Escape from Tarkov - nareszcie ruszają zamknięte beta testy gry!

Escape from Tarkov - nareszcie ruszają zamknięte beta testy gry!

Battlestate Games ogłosiło, że Escape from Tarkov, realistyczna gra militarna, będąca hybrydą gatunków MMO i FPS, oficjalnie rozpoczęła zamknięte beta testy. Dostęp do CBT otrzymają wszyscy gracze, którzy zakupili dowolną paczkę w ramach wczesnego dostępu.

Conowegopl
z
conowego.pl
dodany: 30.07.2017, 08:23:43
  • 13
  • #
    escapefromtarkov
  • #
    gry
  • #
    pcmasterrace
  • #
    steam
kostuch
kostuch 30.07.2017, 20:17:03
  • 0
@wojna: ja też, można wykopowo pograć (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)

4040

Oglądałem sobie przed chwilą Uwagę i w pewnej chwili zobaczyłem taką ciekawostkę

Oglądałem sobie przed chwilą Uwagę i w pewnej chwili zobaczyłem taką ciekawostkę

Czy to normalne, że w ośrodku pomocy społecznej dyrektor ma w biurze gamingowy fotel, laptop MSI i gamingowy monitor BenQ?

trobivik
z
wykop.pl
dodany: 14.07.2017, 19:08:15
  • 536
  • #
    polska
  • #
    afera
  • #
    pcmasterrace
kostuch
kostuch 15.07.2017, 12:36:00
  • 0
@sylwek2k: u mnie w biurze każy szeregowy pracownik (łącznie z praktykantami) ma fotel ergonomiczny za 4500zł, a o cenach korporacyjnych serii laptopów nawet nie wspomnę (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
YumiAbe
YumiAbe
23.06.2017, 22:12:19
  • 1180
Mirki!
Zwariowałam, każdy kto zaplusuje ten wpis zostanie narysowany oczami wyobraźni (ʘ‿ʘ)
#glupiewykopowezabawy
  • 439
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kostuch
kostuch 14.07.2017, 18:16:31
  • 2
@YumiAbe: W sumie to się nie spodziewałem, szacun - super obrazek! Dzięki!
kostuch - @YumiAbe: W sumie to się nie spodziewałem, szacun - super obrazek! Dzięki!

źródło: comment_IuuHIKsp8HWcT4UZmtD2I8JnRaKozVFQ.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
kostuch
kostuch 25.06.2017, 22:32:05
  • 3
#samochody #motoryzacja Mirki, poszukuję kamerki samochodowej do 400zł. Moją uwagę przykuły Mio C320 i Xblitz GO. Czy ktoś z was ma jakieś doświadczenia z tymi kamerkami? Możecie polecić coś lepszego w tym budżecie? Dzięki!
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kaszanka_z_cebulka82
kaszanka_z_cebulka82
26.06.2017, 10:04:21 via Android
  • 0
Podpinam się po temat!musi mieć tryb-parkingowy.
  • Odpowiedz
JanuszGumwno
JanuszGumwno
JanuszGumwno
17.05.2017, 16:22:05 via Android
  • 978
#pokazauto nareszcie mogłem go odebrać. Będę jadł gruz, ale jest tego wart.
JanuszGumwno - #pokazauto nareszcie mogłem go odebrać. Będę jadł gruz, ale jest tego ...

źródło: comment_iPIIrwr0sfUx1NE5svMYrzO5uMip7IMA.jpg

Pobierz
  • 134
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kostuch
kostuch 17.05.2017, 17:37:55
  • 0
@JanuszGumwno: Gratulacje, śliczne autko :)
  • Odpowiedz

841

United Airline sprzedało za dużo biletów więc pobili i wyrzucili pasażera

United Airline sprzedało za dużo biletów więc pobili i wyrzucili pasażera

Mężczyzna został pobity przez ochroniarzy i wbrew woli siłą wyciągnięty z samolotu, ponieważ odmówił opuszczenia miejsca, które miał opłacone i miał ważny bilet. Idioci z linii lotniczej sprzedali więcej biletów na lot niż było miejsc w samolocie. [ENG]

johny11palcow
z
news.sky.com
dodany: 10.04.2017, 18:22:47
  • 139
  • #
    swiat
  • #
    lotnictwo
  • #
    samoloty
  • #
    usa
  • #
    ciekawostki
kostuch
kostuch 11.04.2017, 03:49:50 via Android
  • 0
Ja ostatnio zgarnalem 600e za taka sytuacje w gotowce od LOTu. Plus taxi w obie strony do domu lub noc w Marriott na okeciu. Mam dzieki temu darmowy weekend w NYC :)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

619

Został napadnięty. Broniąc się przed ciosami zabił. Idzie na 4 lata do więzienia

Został napadnięty. Broniąc się przed ciosami zabił. Idzie na 4 lata do więzienia

Doszło do przekroczenia granic obrony koniecznej - uznał Sąd Apelacyjny w Białymstoku i skazał na 4 lata więzienia 19-latka za spowodowanie śmiertelnych obrażeń u mężczyzny, który go zaatakował. Chłopak zadał ostrym narzędziem tylko jeden, ale śmiertelny cios.

konto usunięte
z
polsatnews.pl
dodany: 23.03.2017, 17:29:47
  • 116
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    sadstory
  • #
    prawo
kostuch
kostuch 23.03.2017, 22:38:29
  • 23
Widziałem jak ktoś kto rzekomo zna sytuację napisał w komentarzu na FB, że to było zupełnie inaczej: goście się pobili w lokalu, a potem typ czekał na ofiarę z kosą przed wejściem, gdzie zabił ją na schodach.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

295

Z Polski do Portugalii autem przez Włochy, Francję, Monako, Andorę, Hiszpanię...

Z Polski do Portugalii autem przez Włochy, Francję, Monako, Andorę, Hiszpanię...

Kiedy czytałam o wyjazdach do Portugalii, samochodowa wycieczka była polecana chyba na samym końcu. Tam się lata. A my pojechaliśmy samochodem

sao_paulo
z
autowyprawa.pl
dodany: 18.02.2017, 19:13:46
  • 236
  • #
    europa
  • #
    podroze
  • #
    podrozujzwykopem
  • #
    turystyka
  • #
    ciekawostki
  • #
    zainteresowania
kostuch
kostuch 19.02.2017, 22:37:45
  • 2
@panzernick: jakim autkiem? :)
kostuch
kostuch 27.07.2016, 13:47:17
  • 3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kostuch
kostuch
Autor
27.07.2016, 19:34:22
  • 0
Nie było ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
kostuch
kostuch
Autor
28.07.2016, 11:58:13 via Android
  • 1
Bzdura, po prostu nie zauważyli prośby. Miły Pan wydał mi promesy praktycznie od ręki. Normalnie wysyłają je razem z decyzją, ale miałem pecha. Już jestem w ich posiadaniu. ʕ•ᴥ•ʔ
  • Odpowiedz
kostuch
kostuch 11.06.2016, 21:20:49
  • 4
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kostuch
kostuch
Autor
11.06.2016, 23:03:21
  • 0
@avible A kwestia ściągnięcia broni z końca Polski do sklepu w Warszawie? Wiesz może, czy sklepy się tego podejmują i ew. za ile dolanów? Myślałem, że pójdę do sklepu i będzie tam wszystko na mnie czekało, każdy model, kolor, kaliber, a tu taki zawód ( ͡° ʖ̯ ͡°). Rok starań żeby skończyć z jakimś znienawidzonym glockiem.
  • Odpowiedz
kostuch
kostuch
Autor
11.06.2016, 23:07:20
  • 0
@avible: Ale z tego co ja rozumiem, to problem jest z shadowką, a nie z CZ75B czyli tymi starymi pierwowzorami?
  • Odpowiedz
kostuch
kostuch
Autor
11.06.2016, 23:38:54
  • 0
@avltree: super zestawienie, dzięki :) Przejrzałem wszystkie sklepy w Warszawie - nigdzie nie ma śladu po CZ75B. W poniedziałek obdzwonię czy jest możliwość zamówienia albo ściągnięcia z innego sklepu w Polsce.
  • Odpowiedz
kostuch
kostuch
Autor
12.06.2016, 17:13:08
  • 0
@Sklep_Multi-Gun: pozwoliłem sobie napisać PW ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz

11

Mity o niezabieraniu prawa jazdy - konkretne przepisy. "I tak stracisz prawko"

Mity o niezabieraniu prawa jazdy - konkretne przepisy. "I tak stracisz prawko"

Mirki, nie dajcie się nabrać na rzekome nietracenie prawa jazdy poprzez nieposiadanie przy sobie fizycznego dokumentu! Zebrałem tutaj przepisy, które regulują tę sprawę - jasno z nich wynika, że przed tym nie uciekniecie - możecie tylko sobie zaszkodzić. Zachęcam do lektury i komentowania.

kostuch
z
wykop.pl
dodany: 12.04.2016, 22:48:56
  • 41
  • #
    prawonadrodze
  • #
    prawojazdy
  • #
    samochody
  • #
    prawo
  • #
    prawodrogowe
  • #
    polska
kostuch
kostuch
Autor
12.04.2016, 23:30:57
  • -9
@DOgi: kieruję między innymi do prawie 800 osób, które w przeciągu kilku godzin wykopały artykuł o tym, że za 15zł (cena notarialnego odpisu prawa jazdy) można uniknąć utraty prawa jazdy, zgodnie z teorią "nie mam dokumentu to mi go nie zabiorą". To rozważania czysto teoretyczne. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
PS. jak można zakopać wykopalisko jako nieprawdziwe, kiedy składa się ono praktycznie z samych zacytowanych ustaw? co
kostuch
kostuch
Autor
12.04.2016, 23:36:15
  • -2
@DOgi: źle przeczytałem Twój komentarz ze zmęczenia, zamiast "nie przyjmą" to "nie otrzymają". Ponawiam pytanie - czemu informacja nieprawdziwa, skoro to same ustawy?
kostuch
kostuch
Autor
12.04.2016, 23:57:41
  • 0
@DOgi: nawiązując jeszcze do Twojej tezy: można odebrać takie uprawnienia na wniosek sądu do starosty po orzeczeniu winy kierującego.
kostuch
kostuch
Autor
13.04.2016, 02:25:43
  • -6
@eMBee: sam dokument jest nic nie warty, zgodzisz się ze mną? To jedyne czego próbuję dowieść tym wykopaliskiem. Podaj mi jeden sensowny powód, dla którego ktokolwiek miałby wozić ze sobą odpis notarialny prawa jazdy. Zrozumcie, że policja nie musi zatrzymywać fizycznie dokumentu, aby starosta mógł cofnąć uprawnienia do kierowania pojazdem, wystarczy, że policja będzie miała dowód wykroczenia i złoży wniosek. Wszystko ładnie opisują artykuły przytoczone w tym wykopalisku. Przecież logiczne
kostuch
kostuch
Autor
13.04.2016, 09:55:59
  • 0
@karer: co jest nieprawdziwego w moim wykopalisku? Konkretnie.
kostuch
kostuch
Autor
13.04.2016, 09:59:43
  • 0
@eMBee: Widzę, że nawet nie przeczytałeś tego co napisałem. Natychmiastowa wykonalność oznacza, że tracisz uprawnienia od momentu wydania orzeczenia, natomiast okres 3 miesięcy trwa od daty zwrotu dokumentu.
Dobrze, że ludzie plusują Twoje teorie a nie artykuły, które cytuję. Ten post jedyne co miał udowodnić to, że starosta może nam zatrzymać uprawnienia bez fizycznego posiadania naszego prawka. Oczywiście, że droga jest inna jak pójdziemy do sądu - ale nie o
kostuch
kostuch
Autor
13.04.2016, 10:00:52
  • 0
@karer: Pewnie, każdy lubi czasem pochodzić po sądach, wydać ekstra kasę, żeby na koniec i tak stracić uprawnienia w przypadku obciążających dowodów. Jedyne co zyskasz to odroczenie tego w czasie, a faktycznie prawka nie będziesz miał przez taki sam okres czasu - 3mc tylko nie od zatrzymania policyjnego ale od wyroku sądu i zwrotu dokumentów. Kolejny raz napiszę - ten wykop jest tylko dowodem na to, że nikt nie potrzebuje
kostuch
kostuch
Autor
13.04.2016, 10:03:34
  • -1
@cius: za kolei jak nie przyjmiesz mandatu, a dowody są obciążające i oczywiste to oprócz prawka stracisz jeszcze trochę kasy i czasu na bujanie się po sądach. Jedyne co zyskasz to odroczenie tego w czasie.
kostuch
kostuch
Autor
13.04.2016, 10:10:24
  • -1
@Gacrux @eloar @deptacz_gnoju Możecie napisać, co konkretnie jest nieprawdziwego w moim wykopie?
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

kostuch
kostuch
Autor
13.04.2016, 10:17:13
  • 1
@Altar: Policja ma prawo odebrać uprawnienia do prowadzenia pojazdów cudzoziemcy. Jego prawko jest zatrzymywane i wysyłane do ambasady danego kraju z adnotacją o zakazie prowadzenia pojazdów w Polsce na dany okres, a dalej kierowane do urzędu gdzie można je odebrać. Co do pkt 2. zakaz to zakaz (dotyczy osoby, nie dokumentu), więc raczej nie uchroni nas 2-gie prawko, tak samo jak nie uchroni nas odpis notarialny prawa jazdy.
kostuch
kostuch
Autor
13.04.2016, 10:29:25
  • 0
@karer: Dokładnie, ten wykop opisuje tylko sytuację, kiedy wina jest oczywista a dowody niepodważalne, szukasz dziury w całym, zaraz mi napiszesz o homologacji iskry i odległościach od mierzącego samochodu. Kończę dyskusję, bo do niczego ona nie prowadzi. Przepraszam, że nie poświęciłem całego życia na opisanie wszystkich możliwych sytuacji, które mogłyby Ciebie zainteresować, a skupiłem się tylko na tym co uznałem za istotne w odniesieniu do bzdurnego wykopaliska o odpisie notarialnym,
kostuch
kostuch
Autor
13.04.2016, 12:29:05 via Android
  • 0
@eMBee: a co z tym terminem o który się klociles? też mi racji nie przyznasz mimo że Ci dałem czarno na białym?
kostuch
kostuch
Autor
13.04.2016, 12:46:13 via Android
  • 0
@eMBee: odpisuje kawałkami bo jestem w robocie

Napisałem, że opisane przeze mnie sytuację mają miejsce w przypadku ewidentnych dowodów czyli w 98% przypadków, sam jestem zawodowym kierowca i Twoja teoria o tym, że sądy są szansa na uniknięcie kary to jakas bajka. Praktyka pokazuje że prawie wszystkie tego typu sprawy sądy orzekaja na niekorzyść kierowcy, co wiąże się często z jeszcze większymi konsekwencjami (więcej kasy). co tutaj jest jeszcze niewyjaśnione?
kostuch
kostuch
Autor
13.04.2016, 13:59:46 via Android
  • -1
@eMBee: w tamtym wykopie autor wrzutki upiera się, że nikt nie zatrzyma nam uprawnień bez zatrzymanego blankietu, bo niby tak skonstruowany jest przepis, a to g---o prawda bo reguluje to art 102, wystarczy wniosek policji, a nie 135, który mówi o czym innym.
kostuch
kostuch
Autor
13.04.2016, 14:01:55 via Android
  • 0
minusujcie sobie dalej - to tylko świadczy o waszej umiejętności czytania ze zrozumieniem, trolle
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

kostuch
kostuch
Autor
13.04.2016, 14:06:55 via Android
  • 0
@eMBee:
Art 102 ust. 1e. Okres, o którym mowa w ust. 1c i 1d, oblicza się na zasadach określonych w ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego, przy czym dla ustalenia początku okresu jest właściwa data zwrotu dokumentu do organu właściwego w sprawach wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami, a w przypadku zatrzymania prawa jazdy w trybie art. 135 zatrzymanie prawa jazdy ust. 1 pkt
kostuch
kostuch
Autor
13.04.2016, 14:21:33 via Android
  • 0
@eMBee:
"nie ma druczku = nie ma wniosku. Tak został skonstruowany ten przepis."

to jest komentarz dodajacego wykopalisko, który dostał ponad 100 plusów. To jest zwykła bzdura, a nie moje czepialstwo.

co do tego co napisałeś - tu się w pełni zgadzamy, jak nie ma pewności warto iść do sądu, w innej sytuacji nic nam nie pomogą xera prawka
kostuch
kostuch
Autor
13.04.2016, 14:24:11 via Android
  • 0
@eMBee: zgadzam się z Tobą, że może mieć miejsce sytuacja, w której policja bezpodstawnie zatrzyma prawko, sąd uzna że mamy rację, ale jakiś czas nie będziemy mieli prawka z nie swojej winy. wiele razy napisałem, że chodzi mi tylko i wyłącznie o sytuacje bez jakichkolwiek wątpliwości - nie mogę edytować wykopaliska
kostuch
kostuch
Autor
13.04.2016, 14:53:15 via Android
  • 0
@eMBee: jak przyjmiesz mandat i nie masz prawka to jest taki sam wniosek do starosty jak gdybyś miał to prawko przy sobie, inna procedura tylko jak nie przyjmiesz mandatu i nie masz prawka :p
kostuch
kostuch
Autor
14.04.2016, 23:17:29 via Android
  • 0
@deptacz_gnoju: lol o czym ty do mnie bredzisz, chwalisz się w internecie, że jesteś piratem jp - gratulacje, brawo Ty. Jedyne co zrobiłem to zebrałem przepisy prawne, nie oceniam ich - nazywasz to policyjna (albo o litości - milicyjna) rzeczywistością? Z policja mam tyle wspólnego ze czasem obok nich strzelam na treningu.

1391

Policjant prawa jazdy ci nie zatrzyma. Koszt: 15 zł.

Bardzo prosty sposób, który za niecałe 15 zł pozwoli uniknąć zabrania prawa jazdy na 3 miesiące.

sowiq
z
prawonadrodze.org.pl
dodany: 12.04.2016, 16:29:06
  • 520
  • #
    polska
  • #
    policja
  • #
    prawojazdy
  • #
    prawonadrodze
  • #
    samochody
kostuch
kostuch 12.04.2016, 19:40:36
  • 12
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 14
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

kostuch
kostuch 12.04.2016, 19:46:21
  • -1
@sowiq: Art 135 ust. 1 (bez literki a) "e) gdy wobec kierującego pojazdem wydane zostało postanowienie lub decyzja o zatrzymaniu prawa jazdy,(...)"
kostuch
kostuch 12.04.2016, 19:55:11
  • 7
@sowiq: No zgadza się, a art. 135 prawa o ruchu drogowym to:

"1c. Starosta wydaje decyzję, o której mowa w ust. 1 pkt 4 lub 5, na okres 3 miesięcy, nadając jej rygor natychmiastowej wykonalności oraz zobowiązując kierującego do zwrotu prawa jazdy, jeżeli dokument ten nie został zatrzymany w trybie art. 135 ust. 1(...)"

Serio nie rozumiem tych dziwnych teorii, jest jasno określone co w przypadku, gdy policja nie miała
kostuch
kostuch 12.04.2016, 20:14:44
  • 1
@coo84: NIE, ja się powołuję na Art 102, który mówi o tym, że starosta podejmuje decyzję o zabraniu prawa jazdy, dając taką możliwość policji w postaci Art 135 ust.1 LUB nakazuje oddanie prawa jazdy osobie, której zabrano uprawnienia (ust.1c)

Art. 102. 1. Starosta wydaje decyzję administracyjną o zatrzymaniu prawa jazdy lub pozwolenia na kierowanie tramwajem, w przypadku gdy:
(...)
4) kierujący pojazdem przekroczył dopuszczalną prędkość o więcej niż 50 km/h
kostuch
kostuch 12.04.2016, 20:15:56
  • 5
@sowiq:

Art. 102. 1. Starosta wydaje decyzję administracyjną o zatrzymaniu prawa jazdy lub pozwolenia na kierowanie tramwajem, w przypadku gdy:
(...)
4) kierujący pojazdem przekroczył dopuszczalną prędkość o więcej niż 50 km/h na obszarze
kostuch
kostuch 12.04.2016, 20:34:12
  • 1
@Vein: tak, chyba, że nie będziesz przy sobie miał blankietu do zabrania, wówczas będzie się ten 3-miesięczny okres liczył od daty dostarczenia lub zatrzymania plastiku przez policję.
kostuch
kostuch 12.04.2016, 20:38:13
  • 0
@Vein: Proszę: Art 102 ust. 1e. Okres, o którym mowa w ust. 1c i 1d, oblicza się na zasadach określonych w ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego, przy czym dla ustalenia początku okresu jest właściwa data zwrotu dokumentu do organu właściwego w sprawach wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami, a w przypadku zatrzymania prawa jazdy w trybie art. 135 zatrzymanie prawa jazdy ust. 1
kostuch
kostuch 12.04.2016, 21:31:16
  • 1
@sowiq: Moim zdaniem złożyć wniosek może każdy, ja i Ty też - ale prawnikiem nie jestem.

Jeżeli chodzi o wnioski o ukaranie na podstawie wykroczenia to:

Art. 57. § 1. Kodeks postępowania w sprawach o
kostuch
kostuch 12.04.2016, 23:11:03
  • -2
http://www.wykop.pl/artykul/3115091/mity-o-niezabieraniu-prawa-jazdy-konkretne-przepisy-i-tak-stracisz-prawko/
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

kostuch
kostuch 13.04.2016, 10:40:35
  • 0
@karer: idąc tym tokiem rozumowania - jak zatrzyma cię policja na przestępstwie to nie mają prawa cię aresztować, bo powinieneś najpierw mieć prawo się bronić. Analogicznie sytuacja ma się w przypadku pozwolenia na b--ń - najpierw ci ją zabierają decyzją administracyjną - jak są wątpliwości, a dopiero potem możesz się odwoływać. Na tym polega zmiana - to nie jest bubel tylko celowe działanie. Starosta/sąd zatrzymuje uprawnienia na podstawie dowodów, a
kostuch
kostuch 13.04.2016, 11:17:38
  • 0
@karer: pozwolenie nie jest uznaniowe - na przykład sportowe - po spełnieniu określonych wymagań otrzymujesz pozwolenie identycznie jak w przypadku prawa jazdy. Powodem do zatrzymania prawa jazdy przez policjanta jest obawa, że możesz dalej stwarzać zagrożenie na drodze - dla mnie sensowne. W odniesieniu do aresztu - fakt, lepszym przykładem byłoby po prostu zatrzymanie - ale sam podałeś przykład trzymania w areszcie więc może się zdecyduj.
kostuch
kostuch 13.04.2016, 13:27:38
  • 0
@janekplaskacz @Bijelodugme - co ci ludzie robią z logiką w tym wątku? :D podpisuję się pod waszymi postami dwoma rękoma :) zasadniczo @vikers tez ma mnóstwo racji - wszyscy tylko kombinują jak tu uniknąć kary, gdy dowody są ewidentne
kostuch
kostuch 13.04.2016, 13:30:58
  • 0
@karer: ale można kogoś zatrzymać, gdy popełni przestępstwo - zanim będzie miał możliwość obrony - tak czy nie? Pozwolenie nie jest uznaniowe - tak czy nie? Nie da się z Tobą dyskutować - ja mówię o jednym, a Ty za chwilę o czym innym. Dla mnie koniec dyskusji, szkoda mi na to czasu.
kostuch
kostuch 13.04.2016, 18:13:56
  • 0
@karer: dokładnie, można zatrzymać osobę, tak samo jak można zatrzymać prawo jazdy - ustawa daje takie prawo policjantowi.

Masz pozwolenie na b--ń albo się o nie kiedyś starałeś? na jakiej podstawie twierdzisz, że pozwolenie na b--ń do celów sportowych jest uznaniowe - są określone warunki, jak je spełnisz to dostajesz pozwolenie - gdzie tu uznaniowość?
kostuch
kostuch 13.04.2016, 18:21:22
  • 0
@marianftal: Czy w sytuacji, gdy nie mamy prawa jazdy - policjant nie może skierować wniosku do sądu o ukaranie i tą drogą odebrać nam uprawnienia? Mojemu koledze odmówili ukarania i bez jego decyzji skierowali sprawę do sądu. Rozumiem, że przebieg sprawy, o którym mówisz ma miejsce tylko wtedy, gdy nie ma dowodów na popełnione wykroczenie - czyli niezmiernie rzadko?
kostuch
kostuch 13.04.2016, 18:27:42
  • 0
@karer: Art 10.1. UoBiA - gdzie tu uznaniowość? Uprzedzając, dalsza część ustawy określa konkretnie czym są ważne przyczyny.
"Właściwy organ Policji wydaje pozwolenie na b--ń, jeżeli wnioskodawca nie stanowi zagrożenia dla
samego siebie, porządku lub bezpieczeństwa publicznego oraz przedstawi ważną przyczynę posiadania
broni. "

Co do zatrzymania prawa jazdy i "nie można" - można, uprawnia do tego ustawa ( ͡
kostuch
kostuch 13.04.2016, 18:39:52
  • 0
@karer: http://www.bankier.pl/wiadomosc/Bedzie-trudniej-uzyskac-pozwolenie-na-bron-2445859.html
cyt "uznaniowość Policji została wyeliminowana, każdy otrzyma pozwolenie na b--ń, jeśli przedstawi ważną przyczynę posiadania broni, którą w przypadku powyższych celów jest:

- posiadanie uprawnień do wykonywania polowania, ustalonych na podstawie odrębnych przepisów - dla pozwolenia na b--ń do celów łowieckich;" Może gazeta jest większym autorytetem niż ja. Równie dobrze, można powiedzieć, że prawo jazdy jest uznaniowe bo lekarz decyduje czy jesteśmy sprawni.

Aha, żeby nie było to

804

Strażnik lewego pasa WW840WY

Strażnik lewego pasa WW840WY

Strażnik lewego pasa WW840WY WW 840WY Toyota Auris 2015

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 01.02.2016, 22:37:19
  • 144
  • #
    kamerasamochodowa
  • #
    warszawa
  • #
    ruchdrogowy
  • #
    strazniklewegopasa
  • #
    szeryfdrogowy
kostuch
kostuch 02.02.2016, 17:37:58
  • 1
@graczznumerempierwszym: dziękuję, sam jeżdżę tamtędy kilka razy w tygodniu i jakbym coś takiego spotkał to bym dostał palpitacji serca
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 2 z 2
  • >
  • Warszawa

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 29.06.2024

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 07.03.2016

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking