Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko243
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
gysnde

gysnde

Dołączył 4 lata i 6 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 5853
  • Znaleziska 952
  • Mikroblog 4901
  • Obserwujący 31
  • Obserwowane 20
maliczek
maliczek
maliczek
17.01.2024, 16:10:01
  • 0
Czy waszym zdaniem #nexo #kryptowaluty jest bezpieczne? 16apr to prawie jak kiedyś na lunie ;)
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

gysnde
gysnde 17.01.2024, 16:26:57 via Wykop
  • 0
@maliczek: dobrze myślisz. Wysokie APY dla ulicy, żeby grubasy zdążyli wyjść pierwsi, a potem lecimy na 0.
gysnde - @maliczek: dobrze myślisz. Wysokie APY dla ulicy, żeby grubasy zdążyli wyjść...

źródło: tether-luna

Pobierz
  • Odpowiedz
gysnde
gysnde 17.01.2024, 13:39:16
  • 1
Niedługo nowe ETFy ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#kryptowaluty #bitcoin
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

A.....E
konto usunięte 17.01.2024, 14:33:01 via Android
  • 1
@gysnde short Bitcoin ETF kek
  • Odpowiedz
gysnde
gysnde 17.01.2024, 12:32:35
  • 2
Rozmawiasz na tematy ekonomiczne i geopolityczne, nagle Twój rozmówca wtrąca:

Przy okazji, musimy porozmawiać o krypto. (...) Słyszeliście o takim stablecoinie Tether? Ludzie mówią, że nie mają w pełni zabezpieczonych rezerw, ale ja widziałem ich "wiele" i potwierdzam, że je mają.


Czy jest to opłacany shill jak Kevin O'Leary dla FTX czy Tether parkuje swoje (częściowe) rezerwy u nich i częścią umowy jest dobre słowo lub w interesie obu jest, żeby nie doszło
gysnde - Rozmawiasz na tematy ekonomiczne i geopolityczne, nagle Twój rozmówca wtrąca...
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

k.....u
k.....u
konto usunięte 17.01.2024, 19:41:43 via Wykop
  • 0
@gysnde:
cope
  • Odpowiedz
CzulyTomasz
CzulyTomasz
17.01.2024, 09:47:04
  • 3
Dzięki GBTC za zrzucanie wszystkiego i dump na rynku. Powinniście się bardziej starać ( ͡º ͜ʖ͡º)

#kryptowaluty #bitcoin
CzulyTomasz - Dzięki GBTC za zrzucanie wszystkiego i dump na rynku. Powinniście się  ...

źródło: temp_file8762055282422878300

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

gysnde
gysnde 17.01.2024, 12:08:07 via Wykop
  • 0
@Atari_65XE: GBTC tylko skupowało, a jak chciałeś sprzedać, to niemal zawsze ze stratą. Raz kupione bitcoiny już nigdy nie dotykały giełdy. To był dobry fundusz z uwagi na ponzinomię - nie to, co teraz :(
  • Odpowiedz
gysnde
gysnde 17.01.2024, 12:12:01 via Wykop
  • 1
@CzulyTomasz: Update: GBTC już $1.162mld odpływu. Czy wiadomo, ile z tych przypływów to migracje środków z CEXów? ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
czarodziejkazksiezyca
czarodziejkazksiezyca
16.01.2024, 16:46:43
  • 6
XD
#gielda #kryptowaluty #bitcoin
czarodziejkazksiezyca - XD
#gielda #kryptowaluty #bitcoin

źródło: GD-SbDGbQAAfvyD

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

gysnde
gysnde 16.01.2024, 17:45:58 via Wykop
  • 8
@czarodziejkazksiezyca: On dalej uważa, że jest to bezwartościowe, ale od trzymania tego dla klientów ETFa ma prowizję, więc mu to zwisa. Z tego samego powodu Binance czy Coinbase listują każdego shitcoina - byleby był jakiś obrót, to są z tego pieniążki. Pieniążki znaczy dolary ( ͡° ͜ʖ ͡°)
gysnde - @czarodziejkazksiezyca: On dalej uważa, że jest to bezwartościowe, ale od tr...
  • Odpowiedz
progresywneprzeladowanie
progresywneprzeladowanie
15.01.2024, 16:21:47
  • 1
0.00035 fee przelew btc z binance na trezora.

14$.

Przecież to jest zdzierstwo.

Jakis
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

gysnde
gysnde 15.01.2024, 17:15:31 via Wykop
  • 5
@progresywneprzeladowanie: Doucz się. W Bitcoin Whitepaper jasno stoi, że on nie jest zaprojektowany do robienia drobnych przelewów ("small casual transactions"), tylko HODLowania i zarabiania na tym, że jego cena rośnie.
gysnde - @progresywneprzeladowanie: Doucz się. W Bitcoin Whitepaper jasno stoi, że on...

źródło: Zrzut ekranu 2024-01-15 o 18.15.02

Pobierz
  • Odpowiedz
gysnde
gysnde 15.01.2024, 19:23:26 via Wykop
  • 0
@progresywneprzeladowanie: tak, ten blockchain to nieudany eksperyment, który służy obecnie wyłącznie spekulacji na jego cenie. Nie ma sensu robić przelewów drobnych kwot, bo zeżre Ci je prowizja. Wrzuciłem satyrę - tu jest link to oryginalnego dokumentu: https://bitcoin.org/bitcoin.pdf

Lightning - vaporware niby skalujący bitcoina, który do dzisiaj nie działa jak należy z powodów błędów projektowych. Jedyne jako tako działające portfele są "custodial" (ktoś przechowuje Twoje środki u siebie - jak bank).
gysnde - @progresywneprzeladowanie: tak, ten blockchain to nieudany eksperyment, któr...

źródło: Zrzut ekranu 2024-01-15 o 20.16.49

Pobierz
  • Odpowiedz
p3oo1
p3oo1
p3oo1
15.01.2024, 10:00:03
  • 1873
Dokładnie miesiąc temu zacząłem robić copy trading na Binance. Obiecałem zawołać wszystkich pulsujących. Mam nadzieję że uda mi się zawołać każdego :)
Podsumowanie +skrin z giełdy:
Wpłacone: 101$
Chińczyk w miesiąc zarobił: 89$
Po odjęciu prowizji giełdy i jego zysku mam na portfelu 170-180$ czyli +70-80%
Trzymam kolejny miesiąc. Kto zainteresowany - plusowac.
#kryptowaluty
p3oo1 - Dokładnie miesiąc temu zacząłem robić copy trading na Binance. Obiecałem zawo...

źródło: IMG_0430

Pobierz
  • 123
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

gysnde
gysnde 15.01.2024, 11:22:45 via Wykop
  • 32
@p3oo1: copy trading to scam ubrany jako inwestycja. Jest to po prostu rodzaj zarzynania świni („pig butchering”).

Ludzie kopiują ruchy i może nawet na początku zyskują (faza upasania), przez co zaczynają ufać traderowi i wpłacają większe środki. Kiedy są gotowi do „zarżnięcia”, trader wprowadza ich na przygotowany teren z niepłynnym shitcoinem, który jest kontrolowany przez niego lub jego zleceniodawców. Następnie ten zostaje zdumpowany na followersow, którzy tracą 99%.

Ilość plusów
  • Odpowiedz
gysnde
gysnde 15.01.2024, 11:39:36 via Wykop
  • 8
@p3oo1: Binance to giełda manipulantów, która ma kilkaset coinów, z czego większość jest kompletnie bezużyteczna i kontrolowana przez kilku jej uczestników, a jedyna płynność to Market Makerzy „podmalowujący taśmę”: https://www.bankier.pl/wiadomosc/Gieldowi-cwaniacy-czyli-jak-manipulowac-na-gieldzie-2510456.html

CZ - jej założyciel i CEO poszedł na ugodę, zgodnie z którą, zgodził się zapłacić wielomiliardową karę ($4.3mld) i najprawdopodobniej pójdzie siedzieć na kilka lat.
  • Odpowiedz
gysnde
gysnde 15.01.2024, 12:26:18 via Wykop
  • 3
@Pandillero:

a jakieś historyczne przykłady czy to takie rozważania "na chłopski rozum"?


Oczywiście: https://www.reddit.com/r/ethtrader/comments/182qdge/i_tried_binance_copy_trading_so_you_dont_have_to/

Jest to nowy rodzaj scamu, dlatego nie jest jeszcze dobrze udokumentowany, ale dzięki wam niedługo będzie.
  • Odpowiedz
gysnde
gysnde 15.01.2024, 12:50:11 via Wykop
  • 7
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
gysnde
gysnde 15.01.2024, 16:41:21 via Wykop
  • 0
@vaffanculo:

panowie, gratuluję - wzorowa mainstreamowa narracja o krypto. Scam oraz piradmida finansowa xd

Taka prawda, a do tego pralnia brudnych pieniędzy.
  • Odpowiedz
gysnde
gysnde 13.01.2024, 08:30:26
  • 3
Adopcja instytucjonalna #bitcoin postępuje dość wolno. Po dwóch dniach, bilans wpływów do ETFów wynosi $84.7mln.

Źródło

#kryptowaluty #gielda
gysnde - Adopcja instytucjonalna #bitcoin postępuje dość wolno. Po dwóch dniach, bila...

źródło: GDs689dXcAAanTB

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

gysnde
gysnde
Autor
13.01.2024, 08:39:29 via Wykop
  • 1
@czarodziejkazksiezyca: Cathie Wood już nagania.

  • Odpowiedz
gysnde
gysnde
Autor
13.01.2024, 08:55:29 via Wykop
  • 0
@mazaken: @czarodziejkazksiezyca : Bloomberg pewnie estymował na podstawie danych z obrotu CEXów, tylko na NYSE nie można łatwo sfałszować większego zainteresowania krypto tak jak na Binance, itp.

Zgaduję, że część tych wpływów to ludzie migrujący się z CEXów jak Coinbase czy Kraken do bardziej bezpiecznej platformy. W końcu BlackRockowi nie grozi to, co się stało z FTX. Problem w tym, że taka migracja wymaga wyjścia do dolara, przez co
  • Odpowiedz
gysnde
gysnde
Autor
13.01.2024, 09:03:34 via Wykop
  • 4
@czarodziejkazksiezyca: powiedz boomerowi jak obsługiwać portfel sprzętowy, zapisywać jakieś magiczne słowa i nie dać się oszukać na phishing itp. Ludzie zmigruja do ETFów z tego samego powodu, dlaczego trzymają krypto na CEXach - wygody i prostoty. Nie jesteśmy w 2014 roku, kiedy kogokolwiek obchodziły ideały cypherpunk. Teraz chodzi o „number go up” i nic więcej.

Drugi argument: po co komu portfel sprzętowy, skoro nie używa bitcoina, tylko w niego „inwestuje”.
  • Odpowiedz
gysnde
gysnde 12.01.2024, 16:48:25
  • 7
#kryptowaluty #bitcoin #tether
gysnde - #kryptowaluty #bitcoin #tether

źródło: paolo-kwon

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

gysnde
gysnde
Autor
12.01.2024, 16:49:14 via Wykop
  • 1
Szkoda, że Amerykańska giełda nie przyjmuje USDT. Może następny ETF powinien być nie na ETH, ale USDT?

Zupełnie poważnie, potencjalna implozja Tethera w stylu Luny może być bliższa niż nam się wydaje.
  • Odpowiedz
gysnde
gysnde
Autor
12.01.2024, 18:10:50 via Wykop
  • 0
Wyjaśnienie, dlaczego Bitcoin/USDT działa podobnie do Luna/UST.
gysnde - Wyjaśnienie, dlaczego Bitcoin/USDT działa podobnie do Luna/UST.
  • Odpowiedz
gysnde
gysnde
Autor
12.01.2024, 22:11:36 via Wykop
  • 0
@fervi: Całe krypto dostanie po dupie tak samo, kiedy Luna spadła, tylko 5x mocniej. Podejrzane, że ilość Tetherow wtedy spadła? Chronili pega wyprzedając bitcoiny i inne krypto. BTC dostanie najbardziej, bo tether lubi BTC i jest to znaczny składnich ich rezerw.

Dla Twojej informacji, już się całkiem ewakuowałem z ETH do dolarów, które trzymam w banku. Mam już swoje krzesło, a Ty?

Swoją drogą, oryginalnie Tether był na omnichainie, a
  • Odpowiedz
tomas-minner
tomas-minner
12.01.2024, 21:04:01
  • 6
Pierwszego dnia wolumen obrotu akcjami Bitcoin spot ETF osiągnął 4,5 miliarda dolarów
https://bitcoinpl.org/pierwszego-dnia-wolumen-obrotu-akcjami-bitcoin-spot-etf-osiagnal-45-miliarda-dolarow
#kryptowaluty #bitcoin
tomas-minner - Pierwszego dnia wolumen obrotu akcjami Bitcoin spot ETF osiągnął 4,5 m...

źródło: image-13-740x492

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

gysnde
gysnde 12.01.2024, 21:59:19 via Wykop
  • 4
@emjot86: połowa całego volume to arbitraż na GBTC, który wszedł na rynek już z $28mld kapitału i 6% przeceny.

Kiedy weszły ETFy na złoto, ile wtedy kosztował kubek kawy?
  • Odpowiedz
czarodziejkazksiezyca
czarodziejkazksiezyca
12.01.2024, 15:07:11
  • 3
jak się kupuje tego GBTC to ile się ma łącznie BTC? XD
przecież to kosztuje 40$ a BTC 45k$

#gielda #bitcoin #kryptowaluty
czarodziejkazksiezyca - jak się kupuje tego GBTC to ile się ma łącznie BTC? XD
przeci...

źródło: Zrzut ekranu 2024-01-12 o 16.05.24

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

gysnde
gysnde 12.01.2024, 18:23:23 via Wykop
  • 1
@czarodziejkazksiezyca: masz na ich stronie: https://etfs.grayscale.com/gbtc
gysnde - @czarodziejkazksiezyca: masz na ich stronie: https://etfs.grayscale.com/gbtc

źródło: Zrzut ekranu 2024-01-12 o 19.20.37

Pobierz
  • Odpowiedz
gysnde
gysnde 12.01.2024, 15:02:12
  • 4
To było do przewidzenia. Niemal cały wczorajszy ruch na ETFach BTC to wyjścia z GBTC do innych ETFów i gotówki.

#bitcoin #kryptowaluty
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

gysnde
gysnde
Autor
12.01.2024, 15:04:02 via Wykop
  • 0
@gysnde: Gdzie są te wielkie fundusze? Z jakiegoś powody tylko GBTC nie zdążył opublikować danych o przepływach. $400mln inflows i pewnie z 1mld outflows. Larry Fink będzie musiał się więcej pojawiać w telewizji.
  • Odpowiedz
gysnde
gysnde
Autor
12.01.2024, 15:09:31 via Wykop
  • 0
@gysnde: To nic, że TradFi amerykańskie nie kupuje Bitcoina za dolary. Są przecież bardzo duzi gracze, którzy przelewają co kilka dni miliardy $ do Tethera - najbardziej zaufanego i transparentnego stablecoina na świecie, za którego można łatwiej i bezpieczniej kupować bitcoina niż na jakiejś śmiesznej giełdzie amerykańskiej.
  • Odpowiedz
gysnde
gysnde
Autor
12.01.2024, 15:23:55 via Wykop
  • 0
Bitcoin chroni
  • Odpowiedz
gysnde
gysnde
Autor
12.01.2024, 17:28:42 via Wykop
  • 0
A jednak niespodzianka. GBTC wczoraj skończyło z bilansem -$100mln, więc wpływy do BTC na giełdzie były jednak dodatnie: +$625mln
  • Odpowiedz
assninja
assninja
11.01.2024, 20:20:51
  • 0
Pytanie do #coinbase - czy adres do otrzymywania tokenów np. USDT jest taki sam jak właściwy adres #ethereum ? Mam tu na myśli tylko erc-20, pomijamy polygony etc

#kryptowaluty
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

gysnde
gysnde 11.01.2024, 20:32:03 via Wykop
  • 1
@assninja: nie, w Coinbase każdy ERC-20 ma osobny adres przychodzący. Od czasu do czasu rotują też Twoje adresy przychodzące, więc lepiej się nie przyzwyczajać i nigdy nie powtarzaj poprzedniej transakcji, bo może zgubić - wtedy musisz przechodzić przez uciążliwy proces odzyskiwania środków z supportem.
  • Odpowiedz
gysnde
gysnde 11.01.2024, 12:12:49
  • 24
Hipoteza, dlaczego SEC wpuścił ETF bitcoina: Departament Skarbu chce ściągnąć podatki z posiadaczy Bitcoina i zapewnić Rządowi USA płynność, kiedy będzie dumpował swoje holdingi (~200k BTC). Wall Street pomoże to rozegrać jak każdą inną bańkę, a potem zatopi ten okręt.

Rząd USA
Rząd USA ma prawie 200k BTC ($9mld @ $46k), które zechcieliby sprzedać po jak najlepszej cenie.

Mt. Gox
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

gysnde
gysnde
Autor
11.01.2024, 12:35:33 via Wykop
  • 0
@darktemplar: stąd wszystko wyjaśnione w Risk Factors. Lewa ręka nie musi wiedzieć, co robi prawa, więc BlackRock odcina się od konsekwencji - oni tylko obsługują chętnych inwestorów, a SEC przecież to zaakceptowało. SEC powie, że Sąd ich do tego zmusił, więc wszyscy zawczasu umyli ręce.

„Chętnemu nie dzieje się krzywda” czy coś takiego ;)
  • Odpowiedz
gysnde
gysnde
Autor
11.01.2024, 12:53:20 via Wykop
  • 0
@xz2580: Volume? Wystarczy, że kupię i sprzedam 1mln tysiąc razy i mamy 1mld volume. Cala doba ma 86400 sekund, więc mniejsze kwoty wystarczą, żeby zrobić taki Volume. Market Makerzy mają osobne umowy i nie płacą Binance opłat jak Ty czy ja i mogą handlować sami ze sobą do woli. Wash trading jest nielegalnym działaniem na regulowanych giełdach, ale na giełdach krypto to norma.

Właściwe pojęcie, którego szukasz, które opisuje skutek
  • Odpowiedz
gysnde
gysnde
Autor
11.01.2024, 13:08:03 via Wykop
  • 1
@xz2580: rynek BTC nie jest zbyt głeboki, jeśli nie liczysz Tetherów. Co innego się dzieje, kiedy sprzedajesz na Binance BTC za USDT i je tam trzymasz, a co innego się dzieje, kiedy sprzedajesz BTC i wypłacasz USD. Binance musi znaleźć prawdziwe dolary. USA chce dolary. Już nawet przetestowali głębokość rynku, przez co zwolnili sprzedaż w 2023: https://www.coindesk.com/business/2023/07/12/us-government-moves-300m-worth-of-bitcoin-linked-to-silk-road-on-chain-data/ . Kto pamieta, kiedy był największy dołek na BTC?
  • Odpowiedz
gysnde
gysnde
Autor
11.01.2024, 13:13:53 via Wykop
  • 0
@elementarz1:

a co to jest 9mld dla rządu usa?


Jeśli dodasz podatki z GBTC i Mt. Gox, to będzie to kilkanaście mld. Jeden tydzień z 52 obslugi długu praktycznie z niczego - to nie jest mało. Ukraina czy Izrael też nie pogardzą takim datkiem.

Poza tym, czasem chodzi o „wysłanie wiadomości” do pospólstwa (30% obywateli ma krypto), że Rząd, a w szczególności nadzór finansowy, jest im jednak potrzebny.
  • Odpowiedz
gysnde
gysnde
Autor
11.01.2024, 14:18:11 via Wykop
  • 1
@BigDaddyy:

To są drobne dla rządu USA. Dochód budżetowy roczny USA jest większy aż o ponad 251 razy niŻ to co posiadają w BTC xD


Ale na te całość się składają takie ziarnka. Jeśli zarabiasz 100k rocznie, czy to oznacza, że pogardzisz 4k, jeśli je zobaczysz na
  • Odpowiedz
gysnde
gysnde
Autor
11.01.2024, 14:20:04 via Wykop
  • 1
@krentadorga: lepsze takie opowieści niż mrzonki bitcoiniarzy o nowym standardzie złota czy 100 trylionach market cap. Wole poświęcić parę godzin, żeby wytłumaczyć ludziom, którzy nie są w temacie, że ETFy wcale nie oznaczają legitymizacji tej piramidy.
  • Odpowiedz
gysnde
gysnde
Autor
11.01.2024, 15:17:14 via Wykop
  • 1
@TheMaskator: XD mylisz kapitalizację z wpływami i płynnością. Od wczoraj nic się nie zmieniło, poza dźwignią w systemie. Film dla Ciebie:
gysnde - @TheMaskator: XD mylisz kapitalizację z wpływami i płynnością. Od wczoraj ni...
  • Odpowiedz
d.....o
konto usunięte 11.01.2024, 05:54:12
  • 3
Chyba go jednak zmusili.

Gary Gensler quotes from the official Bitcoin ETF approval:

"Though we’re merit neutral"

"the
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

gysnde
gysnde 11.01.2024, 11:00:10 via Wykop
  • 0
@dean_corso: tu jest cały tekst:

https://www.sec.gov/news/statement/gensler-statement-spot-bitcoin-011023
  • Odpowiedz
duszek360
duszek360
09.01.2024, 12:37:23
  • 0
załóżmy, że nam 100k$ w ETH
jak to najlepiej spieniężyć na PLN żeby jak najmniej z tego stracić, ale żeby legalnie zacząć budowę domu za te pieniądze?

#kryptowaluty
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

gysnde
gysnde 09.01.2024, 16:42:51 via Wykop
  • 1
@duszek360: możesz sprzedać na Coinbase za EUR (najlepiej użyć Advanced z order bookiem, bo mniej stracisz na prowizji), potem na konto walutowe EUR i do kantoru w banku (revolut) czy walutomat.pl. Sprawdzaj spready i opłaty, bo przy takich kwotach mogą Cię łatwo podskubać z tysiaka czy dwóch.

Alternatywna droga to wymiana ETH -> USDC na uniswapie, bo jest niższa opłata niż na Coinbase, ale za to musisz nadal wymienić USDC
  • Odpowiedz
pyroxar
pyroxar
08.01.2024, 19:02:12
  • 0
Jak rozumieć pojęcie entalpii w odniesieniu do wiatraków i paneli fotowoltaicznych? Czy można stwierdzić, że energia odnawialna jest 12 razy droższa niż energia z węgla? Czy da się coś z tym zrobić?

#matematyka #fizyka #ekonomia #gruparatowaniapoziomu #pytaniedoeksperta #filozofia
pyroxar - Jak rozumieć pojęcie entalpii w odniesieniu do wiatraków i paneli fotowolta...

źródło: entaplia

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

gysnde
gysnde 08.01.2024, 19:37:10 via Wykop
  • 3
@pyroxar: IMO, trochę bez sensu, bo m^2 powierzchni nie jest porównywalne w żaden sposób z toną (węgla). Równie dobrze, zamiast tony możesz wziąć kilogram, skąd będziesz miał entalpię węgla = 0.024GJ/kg i sobie twierdzić, że fotowoltaika jest X wydajniejsza. Nie ma to sensu, bo nominalne wartości nie mają unormowanych jednostek.

Poza tym, ten 1.5GJ/m^2 jest chyba ujęte w czasie, bo chwilowo (ułamek sekundy) pada niemal zero Jouli. Czy chodzi o
  • Odpowiedz
gysnde
gysnde 08.01.2024, 22:47:32 via Wykop
  • 0
@pyroxar: no nie wiem, co Ci mogę więcej poradzić. Musisz sobie sam policzyć, ew sprawdzić jeden w wielu kalkulatorów do fotowoltaiki, bo nie będę sprawdzał, ile teraz tona węgla kosztuje.

Najważniejsze, żebyś uwzględnił wydatek kapitałowy (capex - piec, panele, tama wodna), a następnie koszt operacyjny (opex - węgiel, utrzymanie instalacji) w przeliczaniu na GJ wyciąganej energii.

W przypadku palenia węglem czy gazem masz niski capex, ale wysoki opex, a w
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 18
  • Strona 4 z 18
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 12.05.2025

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 17.08.2022

    Mikroblogger
  • Komentator
    od 07.03.2023

    Komentator

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking